Forum > Muziek

Productie : DJ Jows - Overload [First Try]

(97 reacties. Pagina 9 van 10)
Moderator(s): Dré
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
3-2-2005 18:02
[offtopic]

@jows: Ik ben nu een tijdje aan het kl*t*n met cubase, ik zoek alleen nog een geschikt sample programma. Welke zou jij mij aanraden? [offtopic]
*Quukske*
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
3-2-2005 22:58
Hoe bedoel je sample programma?

Zoek je een bepaalde VST of wil je samples inladen (kick, bass, percussie, cymbals, etc.)?

Kan zijn dat ik maandag of dinsdag pas reageer, ik ga lekker een weekendje weg met me meisje.... ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
4-2-2005 18:14

mr_jows schreef:

Hoe bedoel je sample programma?

Zoek je een bepaalde VST of wil je samples inladen (kick, bass, percussie, cymbals, etc.)?

Kan zijn dat ik maandag of dinsdag pas reageer, ik ga lekker een weekendje weg met me meisje.... ;)
Ja, cubase begin ik nu voor een groot deel te begrijpen, ik mis alleen een hoop samples. Bij het pakket van mij zaten wel een aantal samples. Maar ik zoek eigelijk een prog waar ik zelf samples mee kan maken...
*Quukske*
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
7-2-2005 17:20
Tjah, er zijn genoeg programma's waar je zelf samples mee kan maken. Probeer Rebirth is....?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
7-2-2005 17:33

Patrick van Vugt schreef:

Maar ik zoek eigelijk een prog waar ik zelf samples mee kan maken...
Samples maken?? Samples maak je niet, je neemt ze. Sample van CD, vinyl, mp3, synths, drumdozen, of nog iets anders (met een microfoon bvb). Gebruik een beetje je fantasie.
Dj Psycho-DStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 20-2-2006
Berichten: 95
7-2-2005 18:15

Snake schreef:

Patrick van Vugt schreef:

Maar ik zoek eigelijk een prog waar ik zelf samples mee kan maken...
Samples maken?? Samples maak je niet, je neemt ze. Sample van CD, vinyl, mp3, synths, drumdozen, of nog iets anders (met een microfoon bvb). Gebruik een beetje je fantasie.
Mja hij bedoelt waarschijnlijk dus bestaande samples, zo bewerken dat het je "eigen" sample is zegmaar :)
Niet geschoten is altijd mis!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
8-2-2005 15:50
Je kan wel echte samples maken, maar dan moet je hardware nemen ;) :P

Volgende week ga ik overigens naar Viruz toe :D
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
8-2-2005 21:25
Samples maak je niet, je neemt ze. Als je een synth neemt of een drumdoos of nog wat anders dan maak je ook geen samples. Je maakt instellingen en de synth of drumdoos of nog wat anders produceert het geluid. Maar dan heb je nog geen samples... Je moet dus samples nemen (opnemen met PC of sampler of met een cassettebandje zo je wil), dán heb je pas samples.

Juist is juist :P
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
9-2-2005 09:43

Snake schreef:

Samples maak je niet, je neemt ze. Als je een synth neemt of een drumdoos of nog wat anders dan maak je ook geen samples. Je maakt instellingen en de synth of drumdoos of nog wat anders produceert het geluid. Maar dan heb je nog geen samples... Je moet dus samples nemen (opnemen met PC of sampler of met een cassettebandje zo je wil), dán heb je pas samples.

Juist is juist :P
Je hebt pas echt originele samples als je met je hardware geluiden uitspuugt en die vervolgens bewerkt met bijv. Sound Forge. Dit kan een kick zijn, maar ook een synthgeluidje. Ik denk dat Patrick dat bedoeld. Rebirth wordt bijvoorbeeld vaak gebruikt voor percussion.

Jij bedoelt samples in de vorm van vocals en/of acapella's van CD's. Daar pak je samples uit en die plak je in een nummer. Nadeel is dat iedereen dat kan gebruiken (= niet uniek cq. origineel). Je kunt je eigen sound creeren met hardware en software.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
9-2-2005 10:07
Bah je kunt net zo goed je eigen sound creëren als je samples van vinyl of cd neemt hoor.

Daft Punk bvb die doen niet anders, idem dito Dj Sneak. Als die geen eigen sound hebben dan weet ik het niet meer.

Samplen is een kunst, het is heus zo eenvoudig niet. En vocals samplen idd dat is geen kunst maar drumloops/instrumentloops/vocalloops/nog wat anders (moet geen loop zijn) samplen en bewerken (knippen en plakken etc) dat is wél een kunst.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)