Forum > Licht

showtec lightdesk pro 136

(120 reacties. Pagina 9 van 13)
Moderator(s): Dré
TimescapeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 7-2-2013
Berichten: 105
7-4-2005 14:28
Dus, voor de profs onder ons :

- die Cf kaarten kun je toch ook met de computer lezen ? Dan kun je dus shows opslaan en laden vanuit je computer ?
- in de beschrijving staat toch 96 chases...hoe kom jij dan bij 8 progs ?
- van die dmx in...da snapte ik wel, alleen wat wil dit nou exact zeggen ? welk voordeel kun je er uithalen ? Bv touchpanel ofzo aanhangen en rechtstreeks chases kiezen ofwa ?
- DMX-in...hoe sluit je dit aan dan ? zie geen ingang op de achterkant hiervoor ?

Groeten en quoten maar !! wink ;) laugh :D
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
7-4-2005 17:56
idd die kaarten kan je lezen met de pc, maar programmeren met de pc en dat vervolgens op de kaart zetten wordt wel wat moeilijk.

die DMX in zie ik wel staan achteraan op de controller,het grootste zwarte ronde cirkeltje.
hier sluit je je dimmerpack en scans op aan. wat je ook kan doen is bv.
scan-scan-dimmerpack-tochpannel-light desk. dus dan moet je er wel op letten dat je tochpannel een DMX in en out heeft, maar hier snap ik het nut niet van want dan werk je eigenlijk met 2controllers nl je toch pannel en je light desk
exit night into LIGHT
TimescapeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 7-2-2013
Berichten: 105
7-4-2005 19:02

stekelvarke schreef:

idd die kaarten kan je lezen met de pc, maar programmeren met de pc en dat vervolgens op de kaart zetten wordt wel wat moeilijk.
Uiteraard is dit ook niet de bedoeling...
die DMX in zie ik wel staan achteraan op de controller,het grootste zwarte ronde cirkeltje.
Dit is de DMX-out.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
7-4-2005 19:10
DMX in ziet er normaal hetzelfde uit als de uit buite dan waarsch een Male XLR ipv een female.
maar die zie ik ook niet op de foto
exit night into LIGHT
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
7-4-2005 19:54

timescape schreef:

Dus, voor de profs onder ons :

1 die Cf kaarten kun je toch ook met de computer lezen ? Dan kun je dus shows opslaan en laden vanuit je computer ?
2 in de beschrijving staat toch 96 chases...hoe kom jij dan bij 8 progs ?
3 van die dmx in...da snapte ik wel, alleen wat wil dit nou exact zeggen ? welk voordeel kun je er uithalen ? Bv touchpanel ofzo aanhangen en rechtstreeks chases kiezen ofwa ?
4 DMX-in...hoe sluit je dit aan dan ? zie geen ingang op de achterkant hiervoor ?

Groeten en quoten maar !! wink ;) laugh :D
1 -> ze zijn inderdaad te lezen met de computer, maar er is geen garantie dat het nog werkt als je ze eraf hebt gehaald en ze erop hebt gezet
2 -> 96 chases is waarschijnlijk een fout. De handleiding spreekt ook van 8/6 chases (https://members.chello.nl/e.paternotte//Lightdesk.pdf)
3 & 4 -> Dit is een leesfoutje, ze bedoelen Midi in, en dmx. Er zit dus geen dmx-in op (zover ik weet, en ik met de handleiding heb kunnen achterhalen)

Overigens moet ik ook nog iets rechtzetten na net nog even vluchtig getest te hebben: Je kunt live ingrijpen in een chase, maar zodra je een nieuwe chase selecteerd worden je live instellingen gewist. Met een voorbeel:
Je hebt een chase die rood is, daarna grijp je live in, en maak je de scan blauw. Als je hierna weer een nieuwe chase selecteerd (die normaal geel is) dan blijft hij niet blauw maar wordt hij dus gewoon geel.

Overigens, als je nog meer vragen hebt, kijk dan toch eens in de handleiding, daar is veel te vinden!
Maar dat is MIJN mening...
TimescapeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 7-2-2013
Berichten: 105
8-4-2005 09:04
Hey,
heb de handleiding al helemaal doorgenomen, maar wat ik vraag kan ik daarin niet terug vinden...
Nu mail gestuurd naar Highlite, met de vraag of die 8 progs niet meer kunnen worden...
Dan is het een leuke tafel, zo issie veel te "klein".
Nog iets wat niet uitgelegd word in de manuel...wat heb ik aan die midi in...hoe ga ik dit gebruiken ?
Groeten Jeroen !
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
8-4-2005 09:26
9 van de 10 keer wordt die midi ingang niet gebruikt.
TimescapeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 7-2-2013
Berichten: 105
8-4-2005 09:30
Ow, trouwens, ook inde manual staat :

"memory for 96 scanner chases with 99 steps"

Pagina 5, 3e regel bij scanner section.
Tevens word uitgelegd dat je chases kunt kiezen in pages...moeten toch wel meer zijn dan toch ?

Volgens mij (maar kan goed fout zitten) is die 8, een verzameling van progs....? Zou dat kunnen ?
Pff...als dat nou eens duidelijk was, had ie al binnen gestaan...

shocked 8O
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
8-4-2005 10:08
de midi wordt vaak gebruikt bij bands die dan hun light desk aan hun kyboard kunnen hangen en dus zo automatisch chases afspelen.
exit night into LIGHT
Michel TigelaarStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-5-2005
Laatste: 14-12-2005
Berichten: 4
26-5-2005 18:02
Hallo, ik heb een vraag over dit product. Ik heb een lichtinstallatie met
4 x 4 colorchanger, 5 dmx kan.
2 x Martin destroyer, 5 dmx kan.
8 x PAR 64 4 x movinghead, 7 dmx kan.

Kan ik dit kwijt op deze tafel? Kan ik bv mijn colorchangers en movingheads onder het scanner gedeelte programmeren...en dan de destroyers en PARs onder het conventionele gedeelte? Dus kan ik dit op deze tafel een beetje ruim kwijt of moet ik dan op zoek naar een andere tafel?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)