Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 88 van 289)
Moderator(s): Dré
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
8-6-2005 18:53
Wanneer je met je huidige installatie 80 tot 90% van de feesten zelfstandig kunt verzorgen, hoef je niet te investeren. Vervanging, cd's, onderdelen, e.d. daargelaten.
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
8-6-2005 20:13

Fonz schreef:

@Ferdy en de rest uiteraard: wat mis ik volgens jou nog aan mijn set.
Ik mis eigenlijk vrij weinig. Hooguit zou je eens kunnen kijken naar processing, om wat meer uit je speakers te krijgen. Misschien vormen die overige zaaltjes dan geen probleem meer. Als je verder tevreden bent met je geluidsgebeuren zou ik daar voorlopig niet meer naar kijken (kabels kan je nooit genoeg hebben!).
Kwa licht uitbreiding zou ik naar de standaard dingen kijken, een trusssetje staat al een stuk netter (helemaal als je veel ruimte hebt) dan twee dimpackjes op een paaltje. Misschien is het overigens wel handig om je dimpackjes in te ruilen voor echte T-4's, dat is zowel handig als je alles in je truss hangt en als je het op een paaltje zet.

Fonz schreef:

Is mijn prijs ok, of moet die omhoog of omlaag?
Kijk eens in de buurt wat een drive-in kost, de prijs is redelijk regio gebonden. Ik denk dat je die 250 euro zeker wel mag vragen, dit hangt natuurlijk ook af van hoe goed je een feestje neer kunt zetten.
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
FonzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 16-5-2008
Berichten: 26
8-6-2005 20:45
Ik mis eigenlijk vrij weinig. Hooguit zou je eens kunnen kijken naar processing, om wat meer uit je speakers te krijgen. Misschien vormen die overige zaaltjes dan geen probleem meer.
Mhh wat bedoel je daar precies mee. Ik laat nu de EV speakers fullrange lopen omdat ik ze van nature zeer hoog/schel vind klinken. Dan heb ik een scheidingsfilter die het hoog van het laag uit elkaar haalt en die stuur ik naar de 4 bassen. Ik ben bang dat als ik nog meer hoog in die EV`s ga stoppen dat de verhouding niet meer klopt maw dat ik te weinig druk heb tov de tops. Maar ik kan het natuurlijk eens uitproberen met een andere (betere) crossover.
Kwa licht uitbreiding zou ik naar de standaard dingen kijken, een trusssetje staat al een stuk netter (helemaal als je veel ruimte hebt) dan twee dimpackjes op een paaltje. Misschien is het overigens wel handig om je dimpackjes in te ruilen voor echte T-4's, dat is zowel handig als je alles in je truss hangt en als je het op een paaltje zet.
Tja die licht set van mij is een apart verhaal. In de tijd dat ik deze heb aangeschaft was dmx voor mij te duur. Ik heb toen zelf een systeem gemaakt met die dimmerpacks en die licht tafel. De dimmerpacks hangen niet in de lucht maar zitten naast de licht tafel. Verder heb ik alles met van die Wieland (zelfde als harting) stekkers gemaakt. De parren hangen netjes aan T-barren waar die multistekker in kan. Ook het switchpak is voorzien van degelijke bekabeling en stekkerdozen. Dit ziet er dus best goed uit. Om nu dan weer over te stappen naar dmx zie ik niet zitten. Een truss systeem zit ik al langer aan te denken. Ga binnenkort opzoek naar een 2e hands systeem met 3X2 meter truss en 2 wind-ups.
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
8-6-2005 21:38

Fonz schreef:

Mhh wat bedoel je daar precies mee.
Zoek op in het forum maar eens naar processing, processor e.d. Je zult dan vanzelf zien wat ik bedoel.

Fonz schreef:

Tja die licht set van mij is een apart verhaal. In de tijd dat ik deze heb aangeschaft was dmx voor mij te duur.
Als jij er tevreden mee bent moet je het vooral zo laten. Met oog op de toekomst (een of twee par-balkje(s) extra) is de DMX veriant natuurlijk veel makkelijker.
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
FonzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 16-5-2008
Berichten: 26
8-6-2005 21:47
Aan de toekomst is destijds ook gedacht. Ik kan met een kleine aanpassing uitbreiden van 8 naar 12 parren. Meer zullen het er toch nooit worden ben ik bang. Maar thanks voor het meedenken. Van dat processen ga ik nog een keertje goed uitzoeken en uitproberen.
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
14-6-2005 21:25
Ik draai redelijk vaak vind ik en heb goeie apperatuur maar ik wordt alleen gevraagd voor feesten van 30tot 60 man ben ook nog jong zit in de eerste klas.
apparatuur:
celestion boksen 2subs van 800watt en twee(op bijde sub 1 die er op staan voor de rest van het geluid400watt
versterker 2×1200watt
mengpaneel Stanton SMX-401
dubbelcdspeler numark cd30

licht=
dataflower
moonflower scan dubbelen spiegel
7 kanalen dmx gestuurde scan met controller(scanmaster 3)

mijn vraag is dus wat moet ik hiervoor vragen
Robustsound
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-6-2005 14:33
Krijg jij een dansvloer, ongeacht wat voor publiek, vol? Weet jij iedereen met een tevreden gevoel naar huis te laten gaan, zonder dat ze het gevoel hebben iets te hebben "gemist" die avond? Ga je netjes en professioneel met de opdrachtgever om? Werk je netjes of liggen er veel losse kabels, staat/hangt het spul harstikke scheef, etc.?

--> Kortom, apparatuur is NIET hetgene waarop je beoordeeld wordt en dus voor betaald wordt. Het gaat om het totaal, en daarbij vooral de niet-materiele zaken.
Light Image
That_Dj_SjokkieEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 27-6-2005
Berichten: 190
19-6-2005 22:47
Niet helemaal mee eens, de opdrachtgever zal als eerste kijken welke apparatuur je hebt en of dit geschikt is voor zijn/haar evenement. Uiteindelijk betaald de opdrachtgever de apparatuur en eventueel het draaien zelf. Als je dan alles scheef hangt en veel kabels niet netjes opruimt dan zal de opdrachtgever waarschijnlijk niet meer bij de desbetreffende *leverancier* terugkomen.

Kortom de prijs hangt grotendeels af van de apparatuur, maar als jij het verziekt met kabels laten slingeren truss scheef hangen en andere dingen dan kan je beter een andere hobby zoeken, want dan zal je nooit tevrede klanten hebben.
Hardcore is a feeling that's inside of us, it's the key of paradise!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
19-6-2005 23:04

That_Dj_Sjokkie schreef:

Niet helemaal mee eens, de opdrachtgever zal als eerste kijken welke apparatuur je hebt en of dit geschikt is voor zijn/haar evenement.
Jeah right.....keep on dreamin.

Die vraag krijg je alleen als je voor een ervaren opdrachtgever moet werken, terwijl je veel te weinig vraagt. Hij vertrouwt het dan niet..... sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
That_Dj_SjokkieEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 27-6-2005
Berichten: 190
19-6-2005 23:14
Heb al op veel feesten gedraait, meeste feesten waren voor eenmalig, toch vragen de opdrachtgevers wat we precies hebben, en vandaaruit gaan zijn beslissen of het een goede prijs is of niet. De prijs word dus grotendeels beslist door de apparatuur. Daarna moet de opdrachtgever maar kijken of je zo geweldig bent dan dat je beweert.
Maargoed, Tom jij bent volwassen en ik 16 dus dat is nogal een verschil waarschijnlijk zal jij op andere/grotere feesten draaien als mij.
Hardcore is a feeling that's inside of us, it's the key of paradise!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)