Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 85 van 345)
Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
3-4-2005 23:32
Indeed das de hoofdreden, met die losse racks komt het erg onhandig uit qua kabelzooi of je moet alles langs de zijkant door de handvatten duwen. + dan die stroom die sowieso aan de achterkant zit.
Ruimtegebrek is niet zo meteen het probleem, maar vooral wel dat alles truckmaat moet zijn. Kleine binnenrackjes gaan met grotere producties gewoon in 1 12 of 16HE stolp, dus lekker vullen afhankelijk van de configuratie die meemoet. In de toekomst zal er ook nog wel es een compleet FX rack bijkomen maar das pas handig als je een echt vaste set op de weg hebt.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
3-4-2005 23:44
De bedoeling is dat je meerdere units in een stolpcase plaatst. Had dan de achterkant niet iets dieper moeten zijn i.v.m. het voortijdig aansluiten van de stroomkabels in de stolpcase? Zou je het voortijdig aansluiten op de manier zoals het nu zit, zal de rubber stekker uitsteken.

@Misterboem
Heel veel losse kabels aan de voorkant of aan de achterkant is al snel onoverzichtelijk, dat maakt naar mijn idee dus niet zoveel uit. Het enige voordeel is dat je op die manier misschien wat makkelijker bij de voorkant van je unit kan. Tevens maakt het dan ook niet uit hoe netjes of slordig je kabels aan de achterkant ziten.
Het is echter zo dat je een EQ als het goed is slechts 1 maal (hooguit 2 maal) afsteld.

Losse kabels vanaf de voorkant laat ik inderdaad via het handvat/vlinder aan de zijkant lopen. (met een "PTT touwtje") Hier gaat het echter om meer dan slechts 4 stuks.

Martin.
kvm entertainment
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
4-4-2005 00:13
Het is niet zo meteen de bedoeling om de sets voortijdig aan te sluiten, wel om het vervoeren makkelijk te maken (ik ben wel es op pad geweest met een lading losse versterkers, processors en andere toestanden van AED, dat zit in gewone 3HE cases, en van zoveel losse kistjes telkens in en uit de bus mikken word je niet vrolijk razz :p Je blijft dan aan het stapelen op rijdende objecten. Daar heb ik wel het idee opgestoken van de connectorpanelen aan de achterkant en vaste kabel, dat vond ik dan weer retesnel en handig werken.
Connectoren aan de achterkant als iets tegen een muur staat is kwestie van het bodemdeel van de stolp eronder laten staan, dan kan je de handel altijd een stukje van de muur af rijden als je wat wil veranderen. Duidelijke teksten op de connectorpanelen moeten dat verder vrij simpel gaan maken.

Er komen buiten de stolpen overigens ook een aantal losse koffers waar precies 1 3HE binnenrackje inpast, voor als iemand een los ampje, draadloosje of EQ wil huren.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-4-2005 00:36

CyberDance schreef:

en van zoveel losse kistjes telkens in en uit de bus mikken word je niet vrolijk razz :p Je blijft dan aan het stapelen op rijdende objecten.
laugh :D Ik ken dat. Vanwege vervoer / ruimte gebrek heb ik de scans per 2 stuks in 1 case. De band daarin tegen heeft ruimte zat en maakt gebruik van zeer grote cases. happy :)
Connectoren aan de achterkant als iets tegen een muur staat is kwestie van het bodemdeel van de stolp eronder laten staan, dan kan je de handel altijd een stukje van de muur af rijden als je wat wil veranderen. Duidelijke teksten op de connectorpanelen moeten dat verder vrij simpel gaan maken.
Van de muur afhalen is inderdaad wel mogelijk maar uit ervaring weet ik dat je het vrij voorzichtig moet doen vanwege de "spagetti" van snoeren. Duidelijke teksten meestal gemaakt met de Dymo tang zie je tegenwoordig vrij veel.Ach, alles heeft zijn voor en zijn tegens en dat is dit inderdaad de beste oplossing.

Bij losse verhuur schroeft menig bedrijf apparatuur in en uit een case. Zelf verhuur ik niet los (uitsluitend met eigen bediening) Maar loop wel vaak met een volledig amprack te slepen terwijl er slechts 1 eindtrapje van 250watt nodig is. Het is in een dergelijke situatie voor mij makkelijker om het hele rack mee te nemen dan de gewenste eindtrap eruit te halen.

Martin.
kvm entertainment
MisterBoemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
Berichten: 111
4-4-2005 21:42
@ kvm ik ben het gedeeltelijk met jou eens ook over het 1 a 2x EQe maar als ik een rare toon hoor wil ik deez wel gelijk weg kunnen EQe (we hebben het nu niet over de oorzaak van deze toon) Dan werken de kabels achter tog een stuk fijner. En tijdens het EQen heb ik ook geen zin om heel de tijd een zooi kabels voorbij te moeten om bij de EQ te komen.
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen!
SoundExperienceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
Berichten: 334
7-4-2005 16:46
Ik ben momenteel ook bezig met het maken van een case , maar dat sluitprofiel is 15mm. En mijn platen zijn 18mm ( wat volgens mij standaard en meestal gebruikt wordt ) Hoe fixen jullie die lijst erop ??? En wat batalen julie voor je hoeklijn 3a4 cm ???
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
DJ ChrisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 21-12-2007
Berichten: 290
7-4-2005 16:49
Meest standaard is volgens mij 9 mm of 12 hooguit, en als je 18mm hout gebruikt moet je sluitprofiel groter zijn dan 18mm, dus niet 15mm (Correct me if i'm wrong)
alsof iemand erop let
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-4-2005 17:04
18mm is wel erg veel voor een case, ga je er een olifant mee vervoeren?

Maar 18mm is met een frees smaller te maken.
Alleen het gedeelte waar het sluitprofiel opkomt frezen naar 14/15mm.18mm cases zijn niet standaard.

Zelfs de grote Hans Kazan toverdozen, met dat luikje onderin zijn 9mm wink ;)

Meest gebruikelijk is 9 / 10mm hout.

Martin.
kvm entertainment
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
7-4-2005 17:08

kvm schreef:

18mm is wel erg veel voor een case, ga je er een olifant mee vervoeren?
Vergeet dan niet deze in je case te maken, zodat het dier ook wat zuurstof in de kist heeft! laugh :D

Ja ik weet het, hij is flauw! razz :p
Dance the night away!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-4-2005 17:10

Imcowelter schreef:

Ja ik weet het, hij is flauw! razz :p
maar wel leuk wink ;)

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)