Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 83 van 250)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
11-9-2007 09:34

dj marco schreef:

om dit soort redenen vind ik het altijd zeer fijn om van te voren al op de locatie te zijn geweest...om er voor te zorgen dat je niet voor verrassingen kan komen te staan...
De locaties waar wij stonden lagen eigenlijk door geheel Nederland. Dan vlieg je niet even naar zo'n locatie toe om te kijken of hij overeenkomt met het gewenste. Dat is nog duurder dan een extra hulp meenemen.

Ik ging dan ook alleen kijken als de huurder dat verzocht (en uiteraard tegen betaling).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
11-9-2007 09:42
hier hetzelfde verhaal.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
11-9-2007 10:01
Ik heb één keer geweigerd ergens te gaan staan. Hier in Driebergen is een tent die "het duivenhuisje" genoemd wordt. Mij werd gevraagd om daar de standaard licht/geluidset neer te zetten. Omdat het practisch om de hoek is ben ik even gaan kijken.

Toen ik binnenkwam had ik al direct m'n twijfels. Alle ramen en nooddeuren waren verduisterd met gordijnen die tot op de grond hingen, en het plafond bestond uit een soort goedkope versie van een systeemplafond. Toen ik vroeg of er twee vrije 16A groepen beschikbaar waren zei de beheerder dat ik dan maar even in de stoppenkast moest komen kijken. Helaas was er van "kast" geen sprake, maar hingen de stoppen onafgeschermd direct naast de ingang. Alles bij elkaar vond ik de locatie onveilig (zowel electronisch als brandveiligheid), en heb ik de opdrachtgever mijn twijfels en bezwaren meegedeeld en gemeld dat ik de locatie niet veilig genoeg vond om de drive-in neer te zetten. Het feestje is nog wel doorgegaan... ergens in een achtertuin op een hifi installatie met een of andere iPod DJ...

René
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
11-9-2007 11:06
Ik kan dat ding wel ja! Haha!

Ik heb daar ooit is een offerte voor gedaan een jaar of 4 geleden. Een paar jongens wilden een dance feest organiseren. Voor een dikke 1000 euro aan apparatuur (totaal 8 subs en 4 toppen, hele zwik bewegend licht) konden ze er wel in kwijt dachten ze. Ik daar een keer heengaan om te kijken, inderdaad precies hetzelfde verhaal als rene...wat een krot!

Ik heb gezegd dat ze daar van mij 2 fullrangers, wat parretjes en 2 scans in konden zetten maar meer niet. Uiteindelijk is de offerte (en achteraf het hele feest) gecancelled.

Het verhaal van YourLive komt bekend voor. Tijd terug van Joost wat apparatuur gehuurd voor een schoolfeestje van de Domstad PABO. Inderdaad ook in zo'n kelder onder de gracht. Uit m'n hoofd 2 eon's, 1 pegasus sub, 2 T4's en 2 Bat One's ofzo. Nou, leuk feestje hoor maar wat een takkelocatie. Vochtig als de best en het laag bonkt de hele ruimte 10 keer door. Om over die trappen nog maar niet te spreken laugh :D

Voor degenen die bekend zijn in Amersfoort, de Kabouterhut! Geen lift maar wel een fikse (smalle, lange) trap naar beneden. Gelukkig wel mooi aantal groepen vrij maar 2 dubbel 18" Deltamaxxen en een compleet taperack naar beneden trekken (en weer omhoog) is geen pretje. Daar altijd een extra hulpje (en spanbanden) bij om de zooi de trap op te trekken.
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
11-9-2007 11:26
Vind ik toch altijd zo vreemd, dat mensen een locatie uitkiezen die totaal ongeschikt is.

En ook dat locatiehouders hun klanten zo de baas denken te kunnen zijn!
Als ieder nou gewoon zijn eigen ding doet, gaat het altijd beter!
Locatiehouder zorgt voor de locatie.
Licht en geluid is voor de rekening van degene die dat doet.
Opdrachtgever hoeft alleen nog maar te feesten en aan het einde heeft iedereen een leuk feest gehad.
Is dit nou zo moeilijk??? shut up :X
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
11-9-2007 11:43
In de praktijk wel helaas. Een puber met een ipod (goh, die houden we erin) noemt zich al een drive-in show, een bierbuik met een blokhut (laten we die ook maar bewaren) noemt zich al een zalencentrum.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
11-9-2007 11:59
Maar aan de andere kant, het kan ook GOED gaan!

Laatst een klusje op een sjieke bruiloft ergens bij iemand achter in de tuin. Nette catering met mooie dames, goede tafels voor apparatuur en goede stroomvoorziening. Elk half uur een drankje en om de zoveel tijd een eigen bordje met hapjes. Paar mensen die helpen met sjouwen dus ik was weer helemaal blij!
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
11-9-2007 12:07

Dré schreef:

In de praktijk wel helaas. Een puber met een ipod (goh, die houden we erin) noemt zich al een drive-in show, een bierbuik met een blokhut (laten we die ook maar bewaren) noemt zich al een zalencentrum.
laugh :D laugh :D laugh :D
Wij hadden pasgeleden ook een keer zo een bierbuik met een blokhut razz :p
Met de opdrachtgever afgesproken dat wij een geluids- en lichtset mee zouden nemen, lichtset bestaande uit 8 parren en 4 scanners.
Wij naar de desbetreffende "blokhut". Zou de goede man met de bierbuik dat we zijn parren konden gebruiken, scheelde voor ons weer wat moeite, hoefde we alleen de scanners op te hangen. Uiteraard netjes een korting aan de opdrachtgever en iedereen leek tevreden.
De avond van het feest was de eigenaar schijnbaar vergeten dat hij had gezegt dat we zijn parren zouden gebruiken en mocht het dus niet van hem, omdat we er zogezegt geen verstand van hadden shocked 8O
Na een gesprek met de opdrachtgever en de man met bierbuik toch de parren kunnen aansluiten (dit hebben we zelf moeten doen, omdat hij het niet voor elkaar kreeg laugh :D )
Al met al dus nog goed gekomen, was wel een leuk feestje!
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
11-9-2007 12:27

mark_dabomb schreef:

.... Nette catering met mooie dames, .... dus ik was weer helemaal blij!
Dan ga je al gauw relativeren wink ;)
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
11-9-2007 19:44

jadjong schreef:

mark_dabomb schreef:

.... Nette catering met mooie dames, .... dus ik was weer helemaal blij!
Dan ga je al gauw relativeren wink ;)
Klinkt als Zeist?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)