Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 82 van 250)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
10-9-2007 14:39
Een vaak gehoorde tekst (in mijn tijd) was "ooh, dat wist ik niet, overheen gelezen". Tja, daar sta je dan (en wat doe je dan?).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
10-9-2007 16:56
Dat blijft altijd lastig ja, maar als de opdrachtgever niet goed leest (of niet goed 'wilt' lezen), is het uiteindelijk tóch zijn probleem.
In mijn voorwaarden staat een aardig stukje over bereikbaarheid, en dat staat er niet in kleine lettertjes.
Sommige onderdelen kunnen gewoonweg niet via een trap, al zou je met 4 man willen tillen.
Dus als het écht niet mogelijk is, hebben ze pech en gaat ik lekker naar huis.
Overigens heb ik de luxe dat ik in twijfelgevallen wel een compacter setje meeneem.
Die heeft weliswaar veel minder opties: maar er komt wel muziek uit razz :p .
Alleen jammer voor de klant dat deze dan de hoofdprijs betaalt heeft en daar dus minder voor terugkrijgt...
Alles komt goed....
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
10-9-2007 17:03

Malle Pietje schreef:

Dat blijft altijd lastig ja, maar als de opdrachtgever niet goed leest (of niet goed 'wilt' lezen), is het uiteindelijk tóch zijn probleem.
Bruidspaar in kwestie komt pas binnen op het moment dat jij al klaar moet zijn. Gooi je hun mooiste dag in het water omdat ze zo dom geweest zijn niet goed te lezen? Naah. Je geeft ze na afloop gewoon een extra gepeperde rekening (want dat moet ZEKER kunnen als iemand te lui is om iets goed door te lezen).

En soms ga je inderdaad rechtomkeert (hoewel ik me niet direct kan herinneren dat we dit ooit gedaan hebben).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
10-9-2007 17:14
Ik ben 1 keer 'gegaan' maar dat had alleen maar met de uitbater te maken, ik zal dat een andere keer vertellen.

Maar voor mijn klant zal ik alles in het werk stellen om het op te lossen: zoals ik al zei, ik heb bij twijffel altijd een kleiner rackje bij me.
Je kunt het idd niet verkopen om een feest (zeker een bruiloft) in het 100 te laten lopen door een 'misverstand'.
Elke locatie waar ik naartoe ga, bel ik van te voren om te checken of alles klopt qua afspraken en toegankelijkheid.
Tegenwoordig kun je op de site vd locatie ook wel de nodige info halen, bij onduidelijkheid bellen dus.
Aan hulp van buiten heb ik niets, want zoals al eerder gemeld: vaak kan dat bij opbouw wel, maar aan het eind zijn ze weg, of niet 'helder' meer, en die personen blijven lekker met hun fikken van mijn spullen.
Ik heb ook wel eens ter plaatse voor een probleem gestaan, en dat werd opgelost door een verhuurder te bellen en als de sodemieter een compatere set te laten brengen, opbouwen, alsmede aan het eind weer te laten afbreken en meenemen.
De kosten daarvan werden dan vooraf, contant door opdrachtgever voldaan.
Uiteraard ga ik daar niet op toe leggen wink ;)
Alles komt goed....
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
10-9-2007 18:06
Wat ik nu schrijf overkwam mij een jaar of 15 geleden.

Bruidspaar besteld een complete discoset met alles erop en er aan.
Aangekomen bij de locatie, geef ik de uitbater een hand en vertel hem wat ik kom doen.
We lopen samen naar mijn bus, en bij het zien van de spullen zegt hij "laat maar in de bus staan, want dat mag bij mij niet naar binnen shocked 8O ".
Ik dacht nog, aah leuke vent met zo'n grap.
Maar niets van dat, ik mocht alleen de cd koffers meenemen, en dat was het laugh :D.
Nu, ik dacht misschien staat er wel een aardige set, en is het wel handig om daarop te draaien, scheelt wat weer wat werk, maar wat raar dat de klant dan een hele set huurt...??!
Binnen aangekomen wees hij me de "dj Booth", nou ja, zo noemde hij het laugh :D .
In de zaal was een lange trap die leidde naar een houten plateau, ergens boven tegen het dak.
Je gelooft het of niet, maar ik moest met gebogen hoofd staan, anders stootte ik m'n harses tegen het plafond.
De aanwezige app. bestond uit een vlooienmixertje en twee huiskamer-philips spelertjes.
1 daarvan deed het ook nog!
Ik vertelde hem dat dit niet de bedoeling kon zijn, want het bruidspaar had immers een hele set incl. geluid & licht geboekt.
Niks mee te maken: hierop draaien of niet.
Nou dan niet zei ik, en liep naar buiten en stap in mijn auto.
Komt ie achter me aan rennen en vraagt wat ik ga doen.
Naar huis waarschijnlijk, want hier klopt iets niet.
Na wat heen en weer ge...... ging hij naar binnen.

Ik heb direct de contactpersoon van het bruidspaar gebeld en gevraagd hoe dit op te lossen, die gingen in overleg....
Intussen heb ik een andere locatie gebeld ( zelfde straat 600 mtr. verderop happy :) ).
In die locatie stond ik in die jaren zo'n 20 keer per jaar en was dus aardig bevriend met hen.
Hun zaal was nog vrij die avond en ik legde het probleem voor: nou kom maar hierheen dan, was het antwoord.
Ik weer de contactpersoon gebeld en tevens rechtstreeks het bruidspaar aan de lijn.
uitgelgd hoe het er voor stond en de vraag of ze bereid waren naar een andere zaal te gaan.
Ze sprongen een gat in de lucht en vetrouwde volledig op mij.

Uiteindelijk hebben we een geweldig feest gehad in 'mijn' locatie, en de klant was nog goedkoper uit ook.
Ze waren wel FL 150,- "echte guldens nog!"kwijt ( voor de huur van hun "dj set" shocked 8O ).

Een jaar of 2-3 geleden hebben het feest nog eens dunnetjes over gedaan: 12 & een half jaar getrouwd.
Wel in een andere locatie, maar mét djRichie wink ;)
Alles komt goed....
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
10-9-2007 22:00
zeer offtopic: locatie in nijmegen? toevallig razz :p
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
10-9-2007 22:14

Dré schreef:

- "Het is zo gezellig dat we zelf nog even doorgaan met onze 1W Piezo shit rotzooi van de Gamma" (daarbij de oren van de medewerkers van de opruimende drive-in show onherstelbare schade toebrengend).
Ook al een keer meegemaakt, mensen wilden graag nog doorgaan met feesten (was 1 uur, 50+ feest en wij hadden er eigenlijk al een beetje genoeg van) en gingen er van uit dat wij nog wel even een uurtje zouden doorgaan. Natuurlijk, geen probleem, alleen moet er dan wel bijbetaald worden (we waren al over de afgesproken tijd heen).
Toen stond de beste man even raar te kijken, die verwachtte dat wij nog wel even voor nop een uurtje of wat doorgingen laugh :D .

Daarop volgde het antwoord: Oh, zet de muziek dan maar meteen uit. Wij zijn nog een 15 minuten doorgegaan en zijn daarna gaan afbreken. Intussen dacht de beste meneer zelf wel door te kunnen feesten, door zijn bouwradio te pakken en een of andere krakende/storende zender op te zetten en de radio voluit te zetten. Duurde niet lang voordat de gasten weg waren..
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
10-9-2007 23:31

JeroenVDV schreef:

YourLiVe schreef:

En dan hebben we het nog niet over bereikbaarheid gehad! Een tijd terug moest ik ergens aan de Utrechtse gracht zijn, langs een hele steile trap naar beneden in een kelder die net hoog genoeg was om luidsprekers op statief te zetten...
Neem aan dat dat in contact met de klant vooraf gewoon netjes vermeld was (en jij je paklijst erop kon aanpassen)?
Nee hoor, was een studenten ding en die hadden pas laat geboekt, verder geen bijzonderheden... toch wel dus! Maar goed, onze shows zijn vrij flexibel dus ik heb alleen de dj set naar beneden gesjouwd en gewoon op een tafel geplant maar ja, de luidsprekers moesten ook natuurlijk (en een 18 inch actieve baskast is toch niet heel licht)... op de heenweg man zat om te helpen maar op de terugweg natuurlijk niemand. Toen heeft de uitbater maar even geholpen.

Maar goed van je fouten leer je, dus tegenwoordig wordt er altijd gevraagd of er obstakels zijn en zo ja wordt er dus gewoon een sjouwhulp ingehuurd op kosten van de klant.

Dat soort dingen staan al jaren in de algemene voorwaarden maar ja, het is inderdaad zo dat je er natuurlijk alles aan doet om een probleem voor de klant netjes op te lossen. Wij hebben bijvoorbeeld in de voorwaarden staan dat er binnen 25 meter gelost moet kunnen worden. Tja als dat 30 meter is ga ik echt niet omdraaien. Maar als ik ergens op een locatie kom met 3 trappen naar boven en niemand om te helpen.... nog niet meegemaakt maar ik ben niet gek natuurlijk.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Dj marcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-11-2006
Laatste: 2-4-2011
Berichten: 42
10-9-2007 23:55
om dit soort redenen vind ik het altijd zeer fijn om van te voren al op de locatie te zijn geweest...om er voor te zorgen dat je niet voor verrassingen kan komen te staan... natuurlijk heb je altijd kans dat als locatie eigenaren zeggen dat ze het een en ander aan tafels opschuiven om een dansvloer te maken en dit vervolgens niet doen.. maar dat is eigenlijk het ergste wat er dan nog "fout" kan gaan. happy :)
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
11-9-2007 06:17

djp schreef:

zeer offtopic: locatie in nijmegen? toevallig razz :p
Yep! Bekend voor je?
Alles komt goed....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)