Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 81 van 250)
Moderator(s): Dré
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
9-9-2007 08:58
Mensen die even helpen sjouwen is prettig, alleen is het vaak zo dat je ze bij de opbouw hebt en dat ze na afloop van de happening nergens te bekennen zijn...
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 7-7-2024
Berichten: 9476
9-9-2007 09:35
waarom erger jij je daar dan aan?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
9-9-2007 10:33
2 x bewerkt. Laatst door Malle Pietje op 9-9-2007 14:28

GoeieGast schreef:

Mensen die even helpen sjouwen is prettig, alleen is het vaak zo dat je ze bij de opbouw hebt en dat ze na afloop van de happening nergens te bekennen zijn...
Als dit een reactie aan mij is: hij had niets met het laden te maken, kan ik altijd prima zelf (om de zelfde reden als jij noemt, en om het spul dus heel te houden wink ;) ).
Hij was echter ook als gast uitgenodigd, en kan waarschijnlijk niet zo goed tegen bier.
Ik zag het dus toevallig.

Voor de duidelijkheid, hij regelde dus de catering, tent etc.etc., maar liet het s'avonds door anderen uitvoeren.
Als vriend van het feestvarken dus uitgenodigd.
Alles komt goed....
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
9-9-2007 10:34

Tom schreef:

waarom erger jij je daar dan aan?
Moi?
Alles komt goed....
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
9-9-2007 15:42
Ik erger me aan niets of niemand, wat ik zei is meer een algemene stelling dat in schoolfeestjes achtige entourage de hulp aan het begin staat te springen maar aan het eind ver te zoeken is.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
10-9-2007 00:00
daarom verplichten wij onze opdrachtgevers tegenwoordig om een sjouwhulp bij ons in te huren als er trappen ofzo zijn.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-7-2024
Berichten: 13459
10-9-2007 10:15

HaBoo schreef:

Ergenissen tijdens het draaien maar nu van de andere kant gezien (help vrij regelmatig in een zaal hier in de wijk )

Knullies van drive-in in spijkerbroek en tshirt tijdens huwelijksfeesten
Knullies van drive-in die microfoon vrees hebben?¿¿?
Knullies van drive-in die cd op autoplay zetten en dan het buffet leegvreten, buiten gaan roken etc..
Knullies van drive-in die 3 beschikbare groepen nog niet genoeg vinden.
Knullies van drive-in die veel te veel zooi mee hebben terwijl schriftelijk is gemeld wat de beschikbare ruimte is.
Knullies van drive-in die schijnbaar niet door hebben dat het te schel en te hard staat.. "Waarom staan die mensen met hun handen op de oren?"
Knullies van een drive-in die het schijnbaar teveel moeite vinden om te doen alsof ze het naar hun zin hebben.
Zoals altijd geldt ook bij het huren van een drive-in show "alle waar naar z'n geld". Als je als bruidspaar dus voor een duppie op de eerste rang wilt zitten dan kan het gebeuren dat je bovenstaande drive-in show krijgt...

Echt verwerpelijk zou het zijn als een goed betaalde profi show dit soort gedragingen zou vertonen.

Andere ergernissen:

- Gebruik dat stopcontact maar EN dat stopcontact aan de overkant van de zaal, langs de enige doorgang die er is.
- Ga "daar" maar staan (wijzend naar een veredelde bezemkast met gordijn ervoor).
- "Herman Brood kan ook door deze ingang" (wijzend naar een ruimte die ooit een doorgang was voordat hij als veredelde bezemkast gebruikt werd).
- "Zet die tafels maar aan de kant" (suggererend dat de ingehuurde drive-in show onderdeel is van het zaalpersoneel).
- "Muziek moet zachter, we krijgen altijd klachten van de buurt" (daarbij niet meldend dat de locatie in kwestie totaal ongeschikt is voor de toepassing waarvoor het verhuurd is). Record wat ik meegemaakt heb is een SPL_avg van minder dan 90dB (jawel, de aanwezige personen produceerden een fiks hogere geluidsdruk dan de muziek).
- "Je kunt die laatste 50 meter best wel tillen" (zaal in kwestie vindt het niet nodig een goede toegangsweg te hebben en vindt gras ook een weg; zelfs in de moessontijd).
- "Ik heb de stop omgedraaid omdat ik tegen de gasten wilde zeggen dat de bitterballen klaar waren"...
- "Het is zo gezellig dat we zelf nog even doorgaan met onze 1W Piezo shit rotzooi van de Gamma" (daarbij de oren van de medewerkers van de opruimende drive-in show onherstelbare schade toebrengend).
- "Ga maar voor de nooduitgang staan, doet iedereen".
- "Jullie kunnen er om 19:45 in, feest begint om 19:50.
- "Heb je geen andere muziek" (daarbij totaal vergetend dat het niet de zaaleigenaar is die dit bepaalt maar de huurder).

Er zijn inderdaad helaas zat rommel drive-in shows. Ook zijn er helaas zat rommel zaaltjes. Gelukkig zijn er ook héle mooi locaties met uitstekend personeel. Je moet een beetje geluk hebben ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 30-6-2024
Berichten: 506
10-9-2007 10:34
dat van niet harder mogen heb ik ook op een zaaltje. En dat komt ook omdat deze midden in een woonwijk ligt. En er een houten vloer in ligt die bij de minste bassdreun al mee resoneerd. Maargoed het is ook een goedkoop zaaltje.
wat een onzin in dit vak
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
10-9-2007 14:24
Oh ja dat hadden we ook nog ja, locaties! Mij valt het altijd op dat degene die het meeste herrie maakt (ik dus) meestal totaal vergeten (of genegeerd) wordt door het horecapersoneel. Sommige positieve uitzondering daargelaten, ik stond laatst ergens waar ze me zelfs een apart schaaltje snacks kwamen brengen als de gasten iets kregen laugh :D. Maar ik vind dat een ober best even kan vragen of de dj ook wat wil drinken.

En dan hebben we het nog niet over bereikbaarheid gehad! Een tijd terug moest ik ergens aan de Utrechtse gracht zijn, langs een hele steile trap naar beneden in een kelder die net hoog genoeg was om luidsprekers op statief te zetten...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-9-2007 14:26

YourLiVe schreef:

En dan hebben we het nog niet over bereikbaarheid gehad! Een tijd terug moest ik ergens aan de Utrechtse gracht zijn, langs een hele steile trap naar beneden in een kelder die net hoog genoeg was om luidsprekers op statief te zetten...
Neem aan dat dat in contact met de klant vooraf gewoon netjes vermeld was (en jij je paklijst erop kon aanpassen)?
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)