Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 80 van 219)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
26-1-2008 18:58
bijtelling is toch niet zoveel???

Ik heb liever iets bijtelling en vervolgens elke gemaakte kilometer op de zaak wegschrijven plus alle kosten van de bus op de zaak dan dat ik alle kilometers moet bijhouden en een torenhoge belasting betaal voor de houderschap.

Beetje rekenwerk leert al snel dat op de zaak zetten toch wel voordelig is..
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
26-1-2008 20:46
Kilometers moet je officieel sowieso bijhouden. Als je alle kosten op de zaak weg wilt schrijven zul je moeten kunnen bewijzen dat je nooit privé met de wagen rijdt.
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
27-1-2008 10:40

Yoghurt schreef:

Andy S&L schreef:

Ben zelf op het moment ook aan het kijken voor een vito-tje sneaky :V
Weet alleen niet of ik dat ding op de zaak ga zetten, aangezien ik hem toch ook veel prive ga gebruiken
en dan wordt het helaas een stuk minder aantrekkelijk sad :(
Waarschijnlijk voordeliger om privé te kopen. Op een (wat oudere dure) 2e hands bus is het zonde om een hoge bijtelling te krijgen alleen omdat de cataloguswaarde van de bus zo hoog ligt.

En Jelmer, we hadden hem al bij de rode streep hoor laugh :D
Als je veel privé rijdt is de bijtelling juist interessant omdat dit niet per km gaat. Dus alle privé km's (zoals al eerder gezegd volgens mij) kun je dus als kosten van je onderneming opvoeren.

Wat ook interesant kan zijn is een auto/bus van de zaak van 15 jaar of ouder. Tegenwoordig zien auto's sinds de jaren 90 een heel stuk beter uit (zowel technisch als optisch) uit dan wanneer je 15 jaar geleden een 15 jaar oude auto had (snap je hem nog? razz :p ) Dan betaal je alleen bijtelling over de dagwaarde. Je kunt nog een heel aardige LT met meubelbak, een flinke Iveco en noem het maar op kopen in die leeftijdscatagorie voor onder de 7-8 duizend euro. Dan is je bijtelling zowat nihil. Alles valt en staat natuurlijk met je wensen, eisen en finaniciële mogelijkheden. Als je echt persé niet in een oudere bus dan pakweg 5 jaar gezien wilt worden houdt het natuurlijk op. Anders kan het voor sommigen misschien juist wel een optie zijn.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
27-1-2008 11:55

Patrick Beuken schreef:

Kilometers moet je officieel sowieso bijhouden. Als je alle kosten op de zaak weg wilt schrijven zul je moeten kunnen bewijzen dat je nooit privé met de wagen rijdt.
vandaar die bijtelling dus....

je hoeft geen kilometer registratie meer bij te houden, je kunt gewoon prive rijden en alle kosten op de zaak wegschrijven.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
27-1-2008 16:15
Als je je auto ''gemixt'' gebruikt moet je toch gewoon schrijven?
Zakelijke kilometers kun je dan met 19cent per km. van je inkomen afhalen...
En je krijgt een procentuele bijtelling over het gedeelte van de auto wat prive gebruikt wordt?
Twitter mee met @andycobbennl
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
27-1-2008 22:35
Wat mijn baas heeft gedaan is:
300 euro per jaar betalen en je hoeft geen km meer te schrijven.
dan willen ze dus niet meer weten hoeveel prive of zakelijk.
voor hem mooie oplossing
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
27-1-2008 23:02
Huh? Dat is een regeling waar ik nog nooit van gehoord heb...
Kan me niet voorstellen dat je 300 euro betaald aan de belastingdienst en niets meer hoeft bij te houden?
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
27-1-2008 23:39
Dat is een regeling wanneer meerdere personen privé en zakelijk gebruik maken van dezelfde bestelauto. Dan is het namelijk niet duidelijk wie er bijtelling moet betalen, en kun je dit dus afkopen. Geld dus niet wanneer je je bestelauto in een eenmanszaak gebruikt.

Wat overigens héél interessant is, is de ondernemers privé bestelauto regeling.

Dat houd in, wanneer je een bestelauto privé koopt en minimaal voor 10% voor de zaak gebruikt, betaal je de wegenbelasting voor een ondernemer (wat bijv. bij een diesel aanzienlijk scheelt). Voordeel is dat je geen bijtelling betaald en toch 90% privé kunt rijden! Tevens kun je dan iedere KM die je zakelijk rijd doorberekenen aan de zaak met EUR 0,19. Tevens mag je met het percentage dat je zakelijk rijd het onderhoud en reparaties e.d. verrekenen.

Overigens, hier de drive-in show combi en hier mijn eigen bol- ide.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
28-1-2008 10:31
Ik heb de bus zakelijk op naam staan, rij er ook prive mee en hou geen kilometer registratie bij. Elke tankbon, reparatie of andere bon die maar enigsinds met de auto te maken heeft verdwijnt in de boekhouding. Mijn bijtelling is een 2000 euro op jaarbasis. (uit mijn hoofd) das dus nog geen 200 euro per maand. Hiervoor heb ik nergens gezeik over, geen boekhouding of scheiding van prive en zakelijke ritten, dan wel bonnen.

Er schijnt idd ook iets van een afkoop regeling te wezen, hoe en wat dat precies inhoudt heb ik geen idee van.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-1-2008 10:58
Dus je houdt niks bij en moet dan een vast bedrag van (ongeveer) 2000 euro betalen per jaar?
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)