Wanbetalers
(243 reacties. Pagina 8 van 25)Moderator(s): Dré
StimpEx Lid Uit: België Sinds: 2-2-2005 Laatste: 29-4-2009 Berichten: 71 | 22-1-2009 15:19 |
Er is dan volgens mij ook een verschil tussen particulier en bedrijf als klant. | |
Zo moeilijk zijn de dt regels toch niet? | |
Dj-bartStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-7-2006 Laatste: 12-11-2021 Berichten: 582 | 22-1-2009 23:33 |
absoluut, maar ben nog steeds van mening dat als je zo hamert op een snelle betaling dat je je AV eens moet gaan aanpassen. | |
StimpEx Lid Uit: België Sinds: 2-2-2005 Laatste: 29-4-2009 Berichten: 71 | 23-1-2009 07:36 |
Maar ik hamer er toch niet op, waar haalt iedereen dat toch. Er zou betaald worden bij ophaling, dat is niet gebeurd. Ik heb toen contact opgenomen en ze zou me een dag later bellen. Dat is niet gebeurd, dus heb ik gebeld. Nog geen nieuwe info en ze zou me woensdag bellen. Ook niet gebeurd. Ze belde niet, maar ik heb ook niet gebeld dus ze kwam 2x (eigenlijk 3) niet na wat we afgesproken hadden, maar ik hou me stil tot de termijn verlopen is nu. | |
Dj-bartStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-7-2006 Laatste: 12-11-2021 Berichten: 582 | 23-1-2009 09:49 |
Waar we dat vandaan halen? Wat dacht je uit je eigen berichtgeving? Stimp schreef: Inderdaad maar ze heeft nog 2 weken volgens de algemene voorwaarden. Zolang blijf ik vriendelijk en geduldig herinneren. | |
Ruud_schepersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-11-2003 Laatste: 15-8-2013 Berichten: 297 | 23-1-2009 09:50 |
Aan de ene kant snap ik dat je graag wat wilt horen wanneer je je geld krijgt, aan de andere kant heeft de klant nog tot 2 februari (gok ik adhv je post op 19-1 dat ze nog 2 weken had) de tijd om te betalen, wacht eerst rustig die termijn af. Heeft ze op dat moment nog niet betaald dan ga je een herinnering sturen en misschien een keer achteraan bellen. Ben uiteraard wel beniuewd naar de uitkomst, maar het zou me heel eerlijk niks verbazen als het een storm in een glas water is uiteindelijk! | |
Nu ook via de .eu te bereiken. | |
StimpEx Lid Uit: België Sinds: 2-2-2005 Laatste: 29-4-2009 Berichten: 71 | 23-1-2009 10:05 |
dj-bart schreef: Waar we dat vandaan halen? Wat dacht je uit je eigen berichtgeving?Stimp schreef: Inderdaad maar ze heeft nog 2 weken volgens de algemene voorwaarden. Zolang blijf ik vriendelijk en geduldig herinneren.Maar mensen die hun woord niet nakomen genieten niet mijn vertrouwen. | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 24-1-2009 02:13 |
Stimp schreef: Maar mensen die hun woord niet nakomen genieten niet mijn vertrouwen.Waar heb je de spullen neergezet en naar wie zou je nog meer die factuur kunnen sturen? Het is niet jouw probleem als iemand het geld ontvreemdt wat voor jouw bedoeld was. Hoe gek het ook klinkt, het is niet jouw probleem als het contactpers'oen' wegloopt met het geld. (ja dat was dubbel. ) Diegene handeld toch in opdracht van iemand. Moet ik je nog verder helpen, ga nu al, zelf op onderzoek uit. Hoe meer info jij hebt hoe gemakelijker het incassobureau het heeft, desteerder heb jij je knaken. | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. | |
DerkieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-9-2005 Laatste: 12-4-2011 Berichten: 67 | 26-1-2009 19:51 |
Stel, Ik bestel goederen of diensten. Met de leverancier wordt een afleverdatum overeengekomen. Op deze datum wordt niet geleverd. Vervolgens kan ik de leverancier 'in gebreke stellen' en hem een redelijke fatale datum opleggen. (Tot die datum heeft hij dus alsnog de tijd om te leveren) Mocht deze op die fatale datum nog niet leveren dan treed er verzuim op en heb ik recht op een schadevergoeding. Geld iets dergelijks als dit ook niet voor een klant die niet betaald? De klant komt niet na op de afleverdatum (laatste dag van de betalingstermijn) Hierna stuur ik een herinnering en stel ik hem in gebreke, bovendien stel ik een redelijke fatale datum. Betaald de klant nog steeds niet, dan heb ik recht op schadevergoeding. | |
Dj-bartStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-7-2006 Laatste: 12-11-2021 Berichten: 582 | 26-1-2009 20:38 |
Ligt helemaal aan je AW. Als er niets over in staat mag je alleen naar redelijkheid administratiekosten en wettelijk rente rekenen. | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 26-1-2009 21:15 |
Wanneer een klant verzuimt te betalen mag je hem in gebreke stellen, alle verdere vervolgkosten verhalen en rentefacturen sturen voor het bedrag dat open staat. Hier zijn echter wel wettelijk bepaalde voorwaarden aan verbonden, die je accountant of administratiekantoor je meestal wel kan meedelen. Wij hebben er zelf ook wel last van, er zijn bepaalde opdrachtgevers, die verzuimen stelselmatig om iedere rekening te betalen die ze binnenkrijgen. Deze mensen worden niet heet of koud van incassobureaus, deurwaarders etc. en hebben vaak al een spoor van faillissementen achter zich aan... Met deze mensen heb ik totaal geen medelijden, het zijn eigenlijk gewoon oplichters die niet in staat zijn een bedrijf te runnen. Het is soms verdomde lastig om in te schatten of iemand een beetje goed voor zijn geld is. Ik wil dan ook de kleine drive-ins (grote doen dit meestal al wel...) op het hart drukken, om de stappen die je neemt bij een boeking zorgvuldig vast te leggen en alle zaken schriftelijk op te stellen en te laten onderteken door de klant. Ik snap, dat het niet altijd makkelijk is of dat sommige klanten er moeilijk over doen, maar bij die klanten gaat mij het haar al recht omhoog staan. Wanneer je alles duidelijk op papier zet, is er geen mogelijkheid voor de klant om achteraf jouw vordering te betwisten. Hanteer bij particulieren de stelregel: boter bij de vis (direct betalen). Ik weiger persoonlijk om als bank van lening op te treden voor mijn klanten. Toch is het soms erg lastig, omdat je sommige klanten ook wel graga wilt behouden, ook al betalen ze erg laat. Maar aan de andere kant...een klant die niet betaalt heb je ook niks aan... Overheid en semi-overheid is trouwens eigenlijk nooit een probleem. Ook al duurt het erg lang, het geld komt altijd. | |
I am a TimeDriver! |