Forum > Algemeen Forum

Goede/slechte DJ's??

(134 reacties. Pagina 8 van 14)
Moderator(s): Dré
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
6-1-2004 17:14
Je mag je DJ noemen als je publiek een goede avond heeft gehad.
Scratchen beatmixen start-stop e.d. zijn alleen maar hulp middelen omdat voor elkaar te krijgen. maar maakt je echt geen super DJ. Als jij thuis een skihutt cd in elkaar flanst (serieus ik ken ze die het doen) en die aanzet op een feest en het dak gaat er af dan is er toch niets mis mee. En als jij moet draaien met een beatcounter om de platen strak te krijgen maar het klint gewoon goed in de zaal dan is daar toch ook niets op tegen.
een autocoureur die zelf niet eens een band kan vervangen is toch ook niet meteen een slechte rijder?? Het gaat om het eindresultaat, hoe je dat breikt zal me echt een zorg zijn.

p.s. Ik vind het helemaal niet erg dat iedereen DJ voor zijn naam zet, maken we toch gewoon het onderscheid tussen goede en slechte DJ's wink ;)
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-1-2004 17:57

Boellie schreef:

Je mag je DJ noemen als je publiek een goede avond heeft gehad.
Kijk, dat is nog eens de spijker op z'n kop slaan, helemaal mee eens. Ik ben wel benieuwd wat de "thuis-dj's" hiervan vinden, of besluiten we dat er gewoon een verschil is tussen dj's en thuis-dj's? (Dan mag meer dan de helft z'n nick hier wel eens rap veranderen wink ;).)

Boellie schreef:

p.s. Ik vind het helemaal niet erg dat iedereen DJ voor zijn naam zet, maken we toch gewoon het onderscheid tussen goede en slechte DJ's wink ;)
En ook daar heb je gelijk in.
DjBjornStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2003
Laatste: 24-6-2004
Berichten: 47
6-1-2004 18:00
Hmjaa je hebt wel gelijk... maar ken ook een gozer die draaide vorig jaar op een oud en nieuw feest een gemixte trance cd, je weet wel gewoon alle nummers mooi vloeiend in elkaar overgaan. Tussen elk nummertje (om de 5 minuten dus!) deed ie t schuifje 1cm naar beneden en vervolgens weer omhoog alsof t net leek of hij t mixte sad :( Ik vroeg nog aan m, he mag ik ook ff een plaatje draaien? Hij zei ja is goed, even wachten alleen tot nummer 15, jaja je raad t al, de cd was pas bij nummer 8!!! Het eindresultaat is hier goed alleen al het andere is angry shocked 8O angry shocked 8O
Hoe weet een blinde of z'n billen schoon zijn na t poepen?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-1-2004 18:05
In Utrecht loopt er ook zo eentje rond, een behoorlijk bekende dj zelfs, maar die doet het nog nét even wat anders: maakt thuis z'n mixjes ragfijn om de pc, ceedeetje branden, klaar is Clara!

Op zich geeft dat niet, maar het ergste is dat hij tijdens de overgangen heel interessant aan de schuifjes en de eq van de mixer gaat rommelen, koptelefoon op één oor, je kent het wel, net echt.

Na 3 avonden een aantal keren exact dezelfde nummers naadloos na elkaar te hebben gehoord, heb ik hem eens in de gaten gehouden op een lokatie waar een dubbele Denon cd-speler op pakweg 1,70 hoog in de zijwand van het dj-hok is ingebouwd: hij leuk pielen een kwartier lang, zat er maar één cd in de speler shocked 8O .
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
6-1-2004 18:05
2 x bewerkt. Laatst door Didier_S op 6-1-2004 18:10

sylvia schreef:

Kijk, dat is nog eens de spijker op z'n kop slaan, helemaal mee eens. Ik ben wel benieuwd wat de "thuis-dj's" hiervan vinden, of besluiten we dat er gewoon een verschil is tussen dj's en thuis-dj's? (Dan mag meer dan de helft z'n nick hier wel eens rap veranderen wink ;).)
Waarom zou een thuis-DJ geen DJ zijn? Stel dat deze thuis-DJ zijn opgenomen sets verspreid via Netradio's, CD's en/of postings op fora... wordt hij dan plots wel een DJ (want de mensen amuseren zich op zijn muziek!)?
Het is inderdaad de taak van een DJ die voor publiek draait om zijn publiek te amuseren, elke DJ doet dit uiteraard op zijn eigen manier, met zijn eigen truukjes en in zijn eigen stijl. Neem nu Sven Lanvin (IEDEREEN kent toch Sven Lanvin hoop ik? ex-Zillion, ex-BBC en ClubSystem). Die gast heeft na zijn residentie in de BBC twee maanden geen residentie meer gehad. Laten we nu even "vergeten" dat hij wss wel gelegenheidssets gedraaid zal hebben, maar wil dat nu zeggen dat Sven Lanvin geen DJ meer genoemd mag worden omdat hij in die twee maand enkel maar in zijn studio draaide?
Of een drive-in die door een rustige periode kabbelt: is die plots geen DJ meer omdat hij enkel thuis draait? Beter nog: mss is hij zelfs geen drive-in meer omdat hij niet meer "drivet" laugh :D
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-1-2004 18:07
Ik noem ze toch ook thuis-DJ's? razz :p
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
6-1-2004 18:09

sylvia schreef:

Ik noem ze toch ook thuis-DJ's? razz :p
shocked 8O owkey, je hebt gewonnen laugh :D
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
6-1-2004 19:07

djBjorn schreef:

Het eindresultaat is hier goed alleen al het andere is angry shocked 8O angry shocked 8O
Het eindresultaat is ook niet alles, want wat is dan de meerwaarde om zo'n dj te huren? Niets toch! Dan kan een organisator zelf ook wel zo'n cdtje opzetten.

Ik vind ook dat een beatmixende drive-in DJ, toch wel extra waarde aan de drive-in meegeeft. Je kan toch iets extra's en daar mag dan ook weer extra voor betaald worden.
Maar dat is MIJN mening...
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
6-1-2004 19:17
idd, hoe handel je dan een vezoekje af??? uhhhh... als je even 46 minuten en 12 seconde wacht, dan komt ie langs? sad :(
Music is what feelings sound like...
WardtAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2004
Laatste: 27-2-2004
Berichten: 15
6-1-2004 21:15
Hoi Björn

Bij Dj's gaat het niet alleen om de techniek, maar ook om de sfeer aan te voelen van het publiek en de presentatie, maar ook de platenkeuze, een dj die niet mixt kan toch beter zijn dan iemand die vet goed is, maar er als een zoutzak bij staat.

Groeten van Wardt
Ik ben potjandriedubbeltjes nog steeds proeftijd lid

Terug naar forum Reageer (zonder quote)