Forum > Algemeen Forum

dj's gezocht

(158 reacties. Pagina 8 van 16)
Moderator(s): Dré
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
24-10-2003 10:29

sylvia schreef:

Gewoon even uit belangstelling: hoeveel belangstellenden heb je nu al gehad?
stuk of 7
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
BramcomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 73
24-10-2003 10:44

DSalembier schreef:

Afspraken op voorhand hé Bramcom!
Als je DJ-carriere moeilijk te combineren valt met je studies, lijkt mij dit zelfs een goeie oplossing hoor! Je hoeft je niks aan te trekken van sociale contacten, opbouwen, afbreken, ... . Gewoon draaien op het moment zelf en that's it! Bovendien zie ik geen reden waarom je niet zou weigeren om te draaien wanneer je gebeld wordt voor een bepaald feest? Tuurlijk niet de avond zelf, maar wel wanneer je gecontacteerd wordt ervoor! Nou, als je niet veel tijd hebt (en je bent slim genoeg om je studies niet te laten vallen voor een hobby!!), dan lijkt mij een boekingsbureau de beste oplossing hoor!
daar zit wat in maar komt heel wat bij te kijken! weet je hoeveel administratie je hebt? je moet alles in de gaten houden, waar alles is en waar alles naartoe gaat...belastingen sociale lasten etc etc. maar ja dat is als het wit is! je moet je echt niet vergissen in de economische kant van dit verhaal! want ik heb hier een werkstuk over moeten schrijven (werkstuk klinkt zo jong scriptie dan? tis mbo maar boeie). en daarnaast, je moet alles ook bijhouden voor die djs. wat denk je als ze erachter komen dat ze bv 1 euro te weinig hebben gekregen (zou best voorkomen met lage lonen) dan kan je wel makkelijk doen, en hem die euro geven. Maar je hebt wel eweer een gat in je eindejaarsberekening!

al met al het kost gewoon veel tijd ;-)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Dj largeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2003
Laatste: 2-2-2009
Berichten: 220
24-10-2003 20:14
ik stel me ook wel beschikbaar

ik draai vooral de stijlen dance,trance en prograssive house maar een andere stijl draaien doe ik ook niet moeilijk over

grz
lars
Spectrum Drive-in Show
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
25-10-2003 00:52

roberto schreef:

sylvia schreef:

Gewoon even uit belangstelling: hoeveel belangstellenden heb je nu al gehad?
stuk of 7
Nou, lijkt me voldoende om eens te kijken of je wat van de grond krijgt. Ik zou als ik jullie was nu eerst even gaan voor kwaliteit en later, zodra dat naar wens staat, voor kwantiteit. Als je te snel teveel wil, dan heb je een grote kans dat het hele verhaal onbeheersbaar wordt, met name vanwege de behoorlijke hoeveelheid werk waar menigeen je al voor poogt te waarschuwen. Daarnaast, hoe meer mensen je hierbij betrekt, hoe meer wensen & meningen om rekening mee te houden. Wanneer je eenmaal 'draait' kun je makkelijker tegen nieuwe dj's zeggen 'we doen het zo en niet anders, want dit werkt goed'.
Enjoy!

Offtopic, maareuh, ik snap je qoute niet?
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
25-10-2003 12:21
ik ben 14 jaar en draai nu 2 jaar alle stijlen die jij in je eerste post hebt genoemd, dus ik zou (als je niet moeilijk doet over de leeftijd) misschien wel een geode aanwinst zijn voor je Agency.

meel me
De kawamanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2003
Laatste: 10-7-2004
Berichten: 41
25-10-2003 13:47

dj large schreef:

ik stel me ook wel beschikbaar

ik draai vooral de stijlen dance,trance en prograssive house maar een andere stijl draaien doe ik ook niet moeilijk over

grz
lars
euhm... is het niet progressive?
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
25-10-2003 15:05

dj large schreef:

ik stel me ook wel beschikbaar

ik draai vooral de stijlen dance,trance en prograssive house maar een andere stijl draaien doe ik ook niet moeilijk over

grz
lars
mail me met jou gegevens! waar je op wilt draaien, of je met cd's of platen draait of allebei, hoeveel heb je er daarvan, wat is je draai ervaring (op feesten!)? zet dat allemaal in een mail en stuur dat naar mij. Dan krijg je zo snel mogelijk bericht terug
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
30-10-2003 11:00
Heel Leuk Roberto, maar wat doe je met de demo's die ik je zou sturen? Ik heb al op andere forums gelezen dat mensen daarna vaak niets meer van zich laten horen (of te wel, mocht het goede demo zijn, weet jij veel waar die terecht komt!).

Ik zou je best een demo willen geven, echter dan draai ik bij jou thuis, live dus. Let me know....

ltr!

Ik draai overigens van club tot hardhouse, maar het liefst draai ik hardtrance/hardhouse. Mail me maar als je interesse hebt. Doe regelmatig live streaming mix via shoutcast. Je kan me ook toevoegen op MSN (me mail heb je alZzt goed is nu).
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
4-11-2003 00:14
Over die demo's wil ik toch ook nog eens reageren...
Ik heb me inderdaad ook opgegeven als kandidaat uiteraard tegen mijn eigen voorwaarden want ik heb geen zin dat ik daar plots op een trouw terecht zou komen laugh :D laugh :D of dat ik plots maar de helft krijg van wat ik gewoon ben shocked 8O
Tot we begonnen praten over een demo verliep alles vlotjes.
Ik antwoorde toen:
Als ik eens vijf minuutjes tijd heb, neem ik een liveset op terwijl ik aan het draaien ben als dat ook goed is voor je? Ik begrijp je vraag wel hoor: heel wat gasten beweren dat ze kunnen draaien, tot je ze aan het werk hoort!
Een week later kreeg ik echter opnieuw een mail met de vraag om een demo op te sturen. Toegegeven: ik was het vergeten om dat weekend op te nemen terwijl ik draaide waardoor ik enkel sets liggen had van Laurent Warin, Michael Forzza, Steven (La Bush) en Ollivier Gosseries...
Nog steeds een klein beetje op mijn tenen getrapt dat er persé een demo moet komen om te bewijzen dat ik kan draaien terwijl ik wekelijks in één van de Belgische topdiscotheken sta, krijg ik het antwoord toegestuurd:
dit doe ik niet omdat jij jezelf daarvoor moet bewijzen,
maar omdat wij dan een indruk krijgen van de stylen die jij draait
En hier wil ik het voor alle duidelijkheid over hebben...

Kan er mij iemand uitleggen hoe ik op een CD van 80 minuten de stylen kan weergeven die ik draai shocked 8O
Wil je het weten:
Trance, Hard-Trance, Hard-Style, Jump, commerciele hardcore (hoe minder hoe liever), Groove, Disco-Nouveau, Commercieel, R&B, ambiancemuziek, slows, Techno, Tech-House, House
Elk van deze genres bestaat op zijn beurt nog eens uit een aantal subgenres... dit wordt ingewikkeld...
Maar ja: ik kan overweg met al deze genres, puur afhankelijk van welk publiek er voor mijn neus staat!

Er staat echter zo duidelijk vermeld op mijn site dat ik globaal gezien volgende stylen draai: Trance, Hard-Trance, Club, Groove en Hardstyle. Als het écht is om te weten wat ik draai, dan had je daaraan toch genoeg? Als het is om me te checken, dan raad ik jullie aan om eens af te komen...

Ik denk echter gewoon dat jullie hier een paar jaartjes te vroeg willen starten met jullie firma, zelfs al gaat het grotendeels over beginnende DJ's

Ik probeer jullie plannen niet in duizend brokjes te smijten, maar jullie aanpak toont me gewoon dat het nog te vroeg is voor jullie, wees eerlijk!

Wat je bijvoorbeeld nu wél al kunt doen (en zo ervaring uitbouwen voor later) is gewoon met een aantal DJ's samenwerken en samen feestjes gaan draaien, waarbij je alles regelt om ervoor te zorgen dat het wettelijk gebeurt en iedereen in zijn eigen stijl kan blijven werken, maar wacht toch nog maar ff met een echt boekingsbureau hoor, daarvoor kennen jullie écht nog niet genoeg van de muziekgenres laat staan de muziekwereld...

sorry als dit wat hard aankomt, maar ik doe het liever eerlijk dan dat je met je hoofd tegen een muur opbotst
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Dj-BouncheRStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 17-12-2003
Berichten: 1
4-11-2003 19:14
Ik ben een Dj in het Genre Techno...
Ik heb 3 ritme diploma's waarmee ik door kon naar het consevatorium...
Echter vond ik deze opleiding een beetje te zwaar dus heb het niet gedaan...

Ik stuur wel een demo toe dan kan je zelf oordelen...
het zal van slow techno naar uptempo techno gaan...

Terug naar forum Afgesloten topic