Forum > Newbie Forum

prijs voor vinyl

(104 reacties. Pagina 8 van 11)
Moderator(s): Dré
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
23-2-2004 17:54
Ja...dat is waar, maar cd's kun je toch wel gewoon via markplaats of sow kopen (doe ik soms wel eens)?
En zijn er eiglijk nog meer van die verzamel cd's alleen dan in trance vorm (ongemixt of je dat ook noemt) zoals 538 dance smash hits???
*Quukske*
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 430
24-2-2004 09:10
voor 2ehands cd's geld wel een beetje het zelfde (minder dan bij platen maar toch). Als je ziet wat sommige boeren er voor lompe krassen in weten te krijgen en het dan ook nog durven verkopen.....Als ik via internet 2e hands spul koop dan doe ik dat alleen als het bij mij in de buurt is zodat ik het zelf kan gaan halen en bekijken voordat ik betaal.
Die trance cd's kan ik je niet mee helpen---> niet mijn muziek
The return of the BoomBap
VisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 11-7-2005
Berichten: 88
24-2-2004 09:53
echte full length versies op CDs zoals die op vinyl staan zijn er maar heeeel weinig.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
24-2-2004 19:52

visje schreef:

echte full length versies op CDs zoals die op vinyl staan zijn er maar heeeel weinig.
Dus ik kan beter platen gaan kopen? wink ;)
*Quukske*
VisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 11-7-2005
Berichten: 88
25-2-2004 01:41
als je trance gaat draaien wel. Er zijn zat muziek stijlen die bijna niet op vinyl te vinden zijn.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
25-2-2004 17:06

visje schreef:

als je trance gaat draaien wel. Er zijn zat muziek stijlen die bijna niet op vinyl te vinden zijn.
Dan ga ik trance hardtrance enz. op plaat kopen en dance (en top 40 sad :( ) op cd.
Zijn er nog meer dingen die je nodig hebt voor platen dan : turntable, element, borstel, platencase?
*Quukske*
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
25-2-2004 23:59
Een reserve element is ook wel makkelijk, het kan natuurlijk altijd gebeuren dat halverwege je avond dan wat voor reden dan ook je naald naar de knoppen gaat, be prepared (ik nam vroeger toen ik heel erg op de centen moest letten gewoon het element mee wat ik standaart bij mijn tt had gekregen, audio technika geloof ik.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
26-2-2004 15:38

Tribal Chef schreef:

Een reserve element is ook wel makkelijk, het kan natuurlijk altijd gebeuren dat halverwege je avond dan wat voor reden dan ook je naald naar de knoppen gaat, be prepared (ik nam vroeger toen ik heel erg op de centen moest letten gewoon het element mee wat ik standaart bij mijn tt had gekregen, audio technika geloof ik.
Owja, dat was ik nog vergeten, ik ga waarschijnlijk een Ortofon Concorde DJ S nemen en dan dat audio technica ding als reserve. (voor het eerst gaan ze toch nog niet mee met de drive in, eerst heel goed op kunnen draaien en dan met de rest van ons overleggen razz :p )
*Quukske*
WardtAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2004
Laatste: 27-2-2004
Berichten: 15
27-2-2004 12:18

DJ Sietse schreef:

Ik betaal voor een plaat 9.50, 10 of 10.50. Als hij duurder is koop ik hem niet
Dan moet je eens naar Magik komen maat!!! daar vind je 3 platen voor 10 eurootjes... en dat zijn geen verkeerde platen (kom alleen niet naar Magik als je HipHop dj bent)
Ik ben potjandriedubbeltjes nog steeds proeftijd lid
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
28-12-2004 22:16
ashamed :$ Misschien zullen jullie mijn vraag wat zinloos vinden, en zullen jullie zeggen of denken dat ik dat zelf maar moet uitzoeken en ontdekken... maar mits ik er toch alweer enige keren hard over nagedacht heb stel ik 'm nu toch maar. Ik las namelijk dat hier vroeger al wat over "aantal platen / week" is gezegd.

=> Na veel overleg heb ik de "toestemming" (jawel, zo heet dat) gekregen van mijn ouders om drie platen per twee weken te kopen (mijn voorstel was drie per week mja... "jullie kennen het wel...") Dit zou dus inhouden dat ik zo'n 15 euro per week uitgeef aan platen. (wanneer ze minder kosten dan 10 euro hou ik zelfs nog wat over om dan af en toe eens een plaatje meer te kopen) (eerste vijf zijn reeds binnen wink ;) )
Nu,... ik durf eigenlijk wel zeggen dat ik tamelijk goed weet wat ik zoek en wat ik koop en wat niet... En dat ik met bovenstaande "regeling" toch wel alle platen kan kopen waarop ik persoonlijk het "ZEER GOED" label op kleef. Van de platen waar ik het label "GOED" op kleef moet de helft wel in de winkel blijven...
Natuurlijk besef ik wel dat een platenverzameling niet echt "vlot" op die manier en dat het onmogelijk is om af en toe een leuke set te brengen wanneer je niet kan zorgen voor genoeg variatie. Op lange termijn zou dit dus wel moeten lukken maar mits ik de boel ga digitaliseren en ik toch wel al uit de voeten kan met cd-spelers heb ik geen zin om, zeg maar, een jaar of twee te wachten vooraleer ik aan de slag ga. Begrijp mij niet verkeerd... Ik wil niet al meteen de "coole resident" zijn in een club of zo... Maar ik zou toch graag af en toe een setje neerzetten op een techno-feesie.

Wat ik mij dus afvroeg, zoals gewoonlijk, puur uit nieuwsgierigheid... Hoe lossen dj's met een beperkt platenbudget zoals sommigen van jullie dit op? Ik wil namelijk een stijl gaan draaien waarvan echt bijna niks op cd verschijnt dus da's niet echt een optie.

Groetn
|PS| oh ja, @ Didier S... Ik zag in je oude posts in dit topic dat jij wel heel erg veel platen koopt happy :) Met dat je in dat wereldje wel goed thuis bent en je eigenlijk maar op enkele kilometers van mij woont.; weet jij nergens een "plaatboef" zijn in de buurt waar ik aan enkele leuke tweedehandsplaatjes kan raken? B-dankt
Jumping is not a crime. It's just hilarious.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)