Kanaalindeling ledparren..
(110 reacties. Pagina 8 van 12)Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 18-11-2008 19:19 |
Importeur stuurt eind deze week/begin volgende week een Multiform Multispot op (en als het meezit ook een LS1009, de "tri-led" variant van de Multispot). Ben benieuwd. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 18-11-2008 21:43 |
Martijn schreef: Ben benieuwd.Martin. | |
kvm entertainment | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 18-11-2008 21:48 |
KVM schreef: Ik ook om meerdere redenen. (o.a. in een "vergelijk" kwa output met een JB.)Martin. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 19-11-2008 10:04 |
Ik heb het Multiform Multispot verhaal nog steeds in m'n to-do lijst staan (ik wacht nu de uitkomst van Martijn eerst even af). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Ruud_schepersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-11-2003 Laatste: 15-8-2013 Berichten: 297 | 19-11-2008 14:40 |
1 x bewerkt. Laatst door Ruud_schepers op 19-11-2008 14:54 Ruud_schepers schreef: Binnenkort waarschijnlijk even een vergelijkje tussen 2 traditionele parren en 2 ledparren.Zal gaan om een par 56 300 watt MFL en een Par 64 500 watt Raylight tegenover een JB-systems ledpar 56 en een American DJ ledpar 64 1/4W! Paar dingen vielen ons op. Instellen van startadres handmatig is via de American DJ makkelijker doormiddel van zijn 8 digit display. De JB werkt met dipswitches. Echter bij de JB systems zit er een auto knop op welke normaal gesproken het eerst volgende vrije adres zou instellen(tenminste dat heb ik me laten vertellen erover ). Wat dan weer makkelijker zou zijn als handmatig instellen. Eenmaal naast elkaar gehangen viel ons direct een ding op: Het verschil in grootte. Uiteraard is het een par 56 in vergelijking tot een par 64, wat ook te zien was. De JB was compact, de ADJ was een stuk groter. Het leek als de ruimte achter de led's bij de JB voller was en bij de ADJ voor een groot deel leeg. (niet dat dit laatste heel erg veel uitmaakt) Dan de parren aangesloten. Ons viel tevens op dat de led's van de ADJ groter waren (10mm) ten opzichte van de 5mm bij de JB systems, wat als je er tegenin keek ook zichtbaar was, jammer genoeg geen frostfilter aanwezig om dat ook te testen. Tegen de 500 watt raylight kon geen van beide op, echter kwamen ze met de 300 watt MFL goed mee. De ADJ was iets helderder en feller als de JB. Tevens had de ADJ een wat strakkere bundel. Biede ledparren zijn getest zonder frostfilter omdat deze nog niet voorhanden was (jammer genoeg). Zal eens kijken als ik vandaag of morgen wat fototjes kan uploaden, echter verwacht er niet teveel van, was vrij moeilijk te fotograferen. (of wij kunnen gewoon niet fotograferen dat is uiteraard ook mogelijk ) Conclusie welke wij eruit hebben getrokken. Beide parren goed waar voor hun geld. Wil je een mooie goedkope oplossing pak dan de JB systems, ga je toch voor de wat sterkere en geef je iets meer uit pak dan de ADJ. [EDIT]Houd er uiteraard rekening mee dat dit een vergelijk was tussen een Ledpar 56 en een Ledpar 64![/EDIT schreef:Aanvullingen vanuit Derk altijd welkom | |
Nu ook via de .eu te bereiken. | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 19-11-2008 14:43 |
1 x bewerkt. Laatst door JeroenVDV op 19-11-2008 14:44 Heb je ook de verschillende kleuren vergeleken? Wit is zowat de minst gebruikte kleur uiteraard..Hint: De aantallen LEDs per kleur verschillen.. | |
Light Image | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 19-11-2008 14:43 |
Ruud_schepers schreef: Conclusie welke wij eruit hebben getrokken. Beide parren goed waar voor hun geld. Wil je een mooie goedkope oplossing pak dan de JB systems, ga je toch voor de wat sterkere en geef je iets meer uit pak dan de ADJ.In dat geval is je conclusie een beetje stuk... Ik heb ook beiden naast elkaar gehouden (en daarbij appels met appels vergeleken door van beiden hetzelfde type te nemen) en kwam, tezamen met de vertegenwoordiger van American DJ, tot de conclusie dat het qua lichtopbrengst lood om oud ijzer was (bij de ene kleur was de ene net iets "prikkender", bij de andere kleur weer de andere). Een conclusie dus die anders is dan jouw conclusie... Daarnaast heeft de American DJ versie het mooiste uiterlijk (komt het dichtst in de buurt van een "echte" par) MAAR is ook het grootst. Qua stevigheid van de behuizing was de JB-Systems weer de duidelijke winnaar (zit echt als een HUIS in elkaar). IK heb liever dip switches dan een display (eenmalig instellen, ding kan niets vergeten want het zijn maar schakelaars (in tegenstelling tot display methodes die vaak een kleine accu gebruiken om de instelling te bewaren)). Als je echter vaak van kanalen moet wisselen dan is een display wellicht handiger (tenzij je de "auto" functie van de JB-Systems LED Parren gebruikt). | |
Ruud_schepersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-11-2003 Laatste: 15-8-2013 Berichten: 297 | 19-11-2008 14:49 |
Oeps, ben bij de conclusie inderdaad dat vergeten te vermelden. Zoals in het begin wel gemeld heb o.a. bij de grootte van de parren. Ik weet dat het een beetje appels met peren is vergelijken, maar voor ons was het wel interessant om deze 2 naast elkaar te hangen om eens te kijken wat ze nou ten opzichte van elkaar deden. | |
Nu ook via de .eu te bereiken. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 19-11-2008 14:51 |
Ruud_schepers schreef: Oeps, ben bij de conclusie inderdaad dat vergeten te vermelden. | |
Ruud_schepersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-11-2003 Laatste: 15-8-2013 Berichten: 297 | 19-11-2008 14:53 |
JeroenVDV schreef: Heb je ook de verschillende kleuren vergeleken? Wit is zowat de minst gebruikte kleur uiteraard..Hint: De aantallen LEDs per kleur verschillen.. | |
Nu ook via de .eu te bereiken. |