Forum > PC related Forum

draaien mbv laptop?

(196 reacties. Pagina 8 van 20)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
2-4-2004 21:24

kvm schreef:

Ik had het iets te snel gelezen sad :(
Dacht dat je zei Ik vindt iemand minderwaardig als ....
Mijn fout, ik had even de N over het hoofd gezien.
Maakt niet uit, niets menselijks is mij vreemd wink ;)
Er zijn er veel die denken dat de computer alles doet of kan dat is echter niet zo. Het werken met de computer staat gelijk aan het werken met cd spelers. Vandaar ook mijn (verkeerde) reactie.
Heb enkele weken pcdj met dac-2 controller uitgeprobeerd, en heb op diverse 19" modellen (cd-spelers) gewerkt, vond het hetzelfde. Vind alleen dat je erg weinig ruimte hebt, maar dat is bij dubbele cd-spelers ook doorgaans het geval. Zou mooi zijn als je een Axis 8 met harde schijf zou krijgen, stap ik direct over wink ;) Niettemin neem ik liever een mapje cd's mee dan 2 hd spelers.
Ik draai nu ruim 5 jaar met een pc, een P500III met
win 98 en een P500III met win XP met beide systemen nog nooit problemen gehad, en zou dus ook niet meer terug willen naar al dat gesleep met cd's laat staan met vinyl.
Maar gebruik jij dit spul bij drive-inn, of neem je een laptop met controller mee naar clubs en sluit je het dan aan? Want in dit geval lijkt me een mapje met cd's praktischer, als je er vanuit gaat dat ze cd-spelers in de club hebben.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 1207
2-4-2004 21:34
Een mapje met cd's?
Ik denk dat hier in de meeste gevallen over drive-in wordt gesproken en dan moet je het toch zien als 5 of meer koffers vervangen voor een laptopje, nou wie wil dat nou niet?
Darth Crossfader
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
2-4-2004 21:36
Tuurlijk, ben ik met je eens, maar als club dj is dit dus minder handig.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 1207
2-4-2004 21:39
Tenzij je resident bent en ze hebben daar zo'n systeem staan, dan laat je je cd'tjes wel thuis denk ik?
Club dj's met ervaring hiermee?
Darth Crossfader
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
2-4-2004 21:42
Dat zou heerlijk zijn, alleen externe disk mee als je in de desbetreffende club gaat draaien, als je dan al niet je mp3's op dat systeem hebt staan.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-4-2004 22:33

DJ Tim schreef:

Heb enkele weken pcdj met dac-2 controller uitgeprobeerd, en heb op diverse 19" modellen (cd-spelers) gewerkt, vond het hetzelfde. Vind alleen dat je erg weinig ruimte hebt, maar dat is bij dubbele cd-spelers ook doorgaans het geval. Zou mooi zijn als je een Axis 8 met harde schijf zou krijgen, stap ik direct over wink ;) Niettemin neem ik liever een mapje cd's mee dan 2 hd spelers.
De Dac-2 is gelijk aan de JB (?) 19" dubbele cd controller echter met andere electronica. De vorige versie van pcdj draaide met een 19"controller van Numark.
Als je enkele spelers gewend bent is het inderdaad een beetje behelpen.
Ik draai nu ruim 5 jaar met een pc, een P500III met
win 98 en een P500III met win XP met beide systemen nog nooit problemen gehad, en zou dus ook niet meer terug willen naar al dat gesleep met cd's laat staan met vinyl.
Maar gebruik jij dit spul bij drive-inn, of neem je een laptop met controller mee naar clubs en sluit je het dan aan? Want in dit geval lijkt me een mapje met cd's praktischer, als je er vanuit gaat dat ze cd-spelers in de club hebben.
Ik gebruik het voor drive-inn. desktop voor muziek en laptop voor DMX sturing (laptop is tevens back up muziek)
Ik heb ooit eens "clubwerk" gedaan met grammofoonplaten.
Ik doe nu echter geen club werk meer.
Ik weet van pcdj gebruikers in America, dat sommige laptop dj's met hun laptop naar een club gaan. Er zijn er echter ook een paar die dit niet doen en komen voor het "echte" werk met vinyl. Het ligt er natuurlijk ook aan wat "men" in huis heeft, hoeveel cd's je mee moet nemen, of je een laptop aan kan sluiten of er uberhaupt plaats is voor een laptop en .... ga zo maar door.
Die vinyl jongens verdienen goed maar da's natuurlijk ook een vak apart.

In principe heb ik alles nog in huis dus kan altijd terug vallen op een avondje vinyl 60's tm 90's muziek, of met cd's en spelers.

Over het eventuele crashen nog even het volgende, vaak crashed een systeem omdat het gewoon te warm is en
bedenk wel dat een groot deel laptops en computers niet echt gemaakt is voor "pro" continue gebruik dus meestal is een goede (extra)koeling noodzakelijk om er probleemloos mee te werken. Plaats ook een filter voor de luchtaanzuiging of/en maak regelmatig de computer van binnen schoon.

martin.
kvm entertainment
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
3-4-2004 01:30

kvm schreef:

Over het eventuele crashen nog even het volgende, vaak crashed een systeem omdat het gewoon te warm is en
bedenk wel dat een groot deel laptops en computers niet echt gemaakt is voor "pro" continue gebruik dus meestal is een goede (extra)koeling noodzakelijk om er probleemloos mee te werken. Plaats ook een filter voor de luchtaanzuiging of/en maak regelmatig de computer van binnen schoon.

martin.
Nou ik denk dat maar een heel klein aantal pc-crashes veroorzaakt wordt door een te warme pc. Eigelijk dus verwaarloosbaar klein.
De meeste zullen ontstaan door slechte of onvolledige software. En elke computer moet naar mijn mening tegen continu gebruik kunnen. Allen ga ik er bij normaal gebruik van uit dat je niet dagen achter elkaar het getal pi ofzo zit uit te rekenen, maar meer dat je hem gewoon aan hebt staan, en eventueel kleine programma's hebt lopen zoals MSN, firewall, virusscanner enz.

Op de huidige systemen zal je je processor nauwelijks belasten, en de Dj-programma's die ik wel eens gebruikt heb (Traktor en Bmp) voldoen hier aan.
Ga je nu een pc uit het jaar 0 gebruiken, waar de software die je wilt draaien net op loopt, dan kun je misschien denken over extra koeling, maar echt nodig lijkt het me in dat geval ook niet.
Lost in Music
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
3-4-2004 12:28

kvm schreef:

De Dac-2 is gelijk aan de JB (?) 19" dubbele cd controller echter met andere electronica. De vorige versie van pcdj draaide met een 19"controller van Numark.
Als je enkele spelers gewend bent is het inderdaad een beetje behelpen.
Ben ook dubbele gewend, maar ik vind het wat klein allemaal, als ik mag kiezen kies ik liever voor table tops.
Ik weet van pcdj gebruikers in America, dat sommige laptop dj's met hun laptop naar een club gaan. Er zijn er echter ook een paar die dit niet doen en komen voor het "echte" werk met vinyl. Het ligt er natuurlijk ook aan wat "men" in huis heeft, hoeveel cd's je mee moet nemen, of je een laptop aan kan sluiten of er uberhaupt plaats is voor een laptop en .... ga zo maar door.
Das vaak het probleem, het kan minder gesjouw opleveren, maar als je het snel moet overpakken moet er tijd en ruimte zijn om je laptopje op te stellen en je 19" controller op een relaxte manier neer te zetten, niettemin zie ik hier wel een grote toekomst in als diverse pc producten of producten met hd erin worden doorontwikkeld.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
3-4-2004 14:38

Sgrovert schreef:

Nou ik denk dat maar een heel klein aantal pc-crashes veroorzaakt wordt door een te warme pc. Eigelijk dus verwaarloosbaar klein.
De meeste zullen ontstaan door slechte of onvolledige software. En elke computer moet naar mijn mening tegen continu gebruik kunnen. Allen ga ik er bij normaal gebruik van uit dat je niet dagen achter elkaar het getal pi ofzo zit uit te rekenen, maar meer dat je hem gewoon aan hebt staan, en eventueel kleine programma's hebt lopen zoals MSN, firewall, virusscanner enz.
Niet om het een of ander maar met mijn laptop heb ik wel eens een probleem als hij niet extern gekoeld wordt (PIII 600Mhz) naar mate hij warmer wordt krijgt hij problemen. Tevens haal ik dit soort ervaringen uit de kennis van het pcdj team. Het is net zoals met eindversterkers beter te veel koelen dan te weinig.
Tevens klopt het naar mijn mening niet dat elke computer tegen continu gebruik kan, er zit heus wel verschil in.
Dat is dan ook de reden dat AMD processor gestuurde computers worden afgeraden (vanwege de hogere warmte) voor continu / "zwaar" gebruik. (o.a. video)
Op de huidige systemen zal je je processor nauwelijks belasten, en de Dj-programma's die ik wel eens gebruikt heb (Traktor en Bmp) voldoen hier aan.
Ga je nu een pc uit het jaar 0 gebruiken, waar de software die je wilt draaien net op loopt, dan kun je misschien denken over extra koeling, maar echt nodig lijkt het me in dat geval ook niet.
BPM studio vraagt een PIII processor 800Mhz (geen celeron) met minimaal 256Mb XP besturing. Natuurlijk loopt het op de huidige machines veel beter, ik heb ook een P-4 3.4GHZ staan speciaal voor video bewerking, je moet alleen niet verwachten dat ik die mee neem voor "on the road" tevens is deze machine ook niet echt roadproof. Op een PIII 500 (pro) met wat extra geheugen loopt het prima. Het grootste deel van de machines is echt voor huisgebruik. Tevens worden de laptops vaak gebruikt op kantoren e.d. voor word/Excel en powerpoint.
Dat is dus heel wat anders als Dj pro of DMX software.

Martin.
kvm entertainment
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
3-4-2004 15:55
1 x bewerkt. Laatst door Sgrovert op 3-4-2004 16:30

kvm schreef:

Niet om het een of ander maar met mijn laptop heb ik wel eens een probleem als hij niet extern gekoeld wordt (PIII 600Mhz) naar mate hij warmer wordt krijgt hij problemen. Tevens haal ik dit soort ervaringen uit de kennis van het pcdj team. Het is net zoals met eindversterkers beter te veel koelen dan te weinig.
Tevens klopt het naar mijn mening niet dat elke computer tegen continu gebruik kan, er zit heus wel verschil in.
Dat is dan ook de reden dat AMD processor gestuurde computers worden afgeraden (vanwege de hogere warmte) voor continu / "zwaar" gebruik. (o.a. video)
Je zei er niet bij dat het om laptop's ging. Dan kan ik me voorstellen dat het een probleem kan worden, maar bij een desktop zal het niet snel gebeuren.
Tevens hebben AMD processor's vaak een grotere voeding nodig, dus die geven ook meer warmte af.

Zorg gewoon dat je computer die je gebruikt (desktop of laptop) snel genoeg is voor het programma dat je wilt gebruiken. Ga dus niet met een computer draaien die net snel genoeg is om de software te draaien, en daardoor de hele avond vol staat te rekenen.
Zorg ernaast voor dat hij niet ingebouwd staat en zijn normale koeling zijn werk onbelemmerd kan doen.
Als je je daar aan houdt lijkt de kans me zeer gering dat hij te warm wordt.

[edit] tikfoutje eruit gehaald
Lost in Music

Terug naar forum Reageer (zonder quote)