Ik ga er van uit dat je sub ( Ongeveer ) van zeg 50 tot 110 Hz doorlopen. Dat is dus een kw rms in dat gebied.
De p-2000 leverd dan 2 kw rms op 1kHZ dus dat zal toch wat minder zijn op je subjes. Verder kun je er bij subs van uit gaan zet er 2 maal het rms vermogen op. Dus dat komt wel goed liever wat extra headroom dan net onder de clip
En anders heb je altijd nog de oplossing... zet je versterker wat minder hard
t' gaat zoals t' gaat |
SjampiejoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-6-2007 Laatste: 26-6-2009 Berichten: 119 | 20-2-2008 18:37 |
djbram schreef: Ik ga er van uit dat je sub ( Ongeveer ) van zeg 50 tot 110 Hz doorlopen. Dat is dus een kw rms in dat gebied. De p-2000 leverd dan 2 kw rms op 1kHZ dus dat zal toch wat minder zijn op je subjes. Verder kun je er bij subs van uit gaan zet er 2 maal het rms vermogen op. Dus dat komt wel goed liever wat extra headroom dan net onder de clip En anders heb je altijd nog de oplossing... zet je versterker wat minder hard Oke ik zal het eens proberen met 1 DAP P2000 versterker per sub. In totaal dus 3 versterkers, 2 op de 2 subs en 1 op 2 toppen. Denk je dat het zal gaan op 1 16A groep (incl. mixer, eq, cross-over etc)? (ik weet het, proberen en je weet het.. maar toch!)
Volgens mij kan ik gewoon mijn huidige cross-over gebruiken.. ?(cx2310) Low output links en low output rechts (xlr) gaan naar subversterker 1 en subversterker 2 (in Channel A, heb in de manual gekeken). Versterkers op de bridgemode stand. Cross-over op stereo (omdat ik wel het linker en rechter kanaal gebruik)
Ik snap alleen nog niet goed hoe ik de speakerkabels in mn versterker moet pluggen, is dit ook channel A (= Out A)? Of moet ik hier wellicht gebruik maken van channel B?
Bedankt maar weer |
|
Dj pacificStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-5-2005 Laatste: 31-7-2022 Berichten: 405 | 20-2-2008 19:08 |
het verhaal van je crossover klopt.
Ervan uitgaande dat de p2000 hetzelfde is als mijn p900: om van de versterker naar de speakers te gaan neem je van beide kanalen de + polen (waarvan 1 kanaal in de bridge stand als de - functioneert).
Let hierbij op dat de p2000 een minium load van 8 ohm vraagt! (in tegenstelling tot jouw v4001+ die minstens 4 ohm vraagt). |
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj.... |
SjampiejoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-6-2007 Laatste: 26-6-2009 Berichten: 119 | 20-2-2008 19:51 |
Dj pacific schreef: het verhaal van je crossover klopt. Ervan uitgaande dat de p2000 hetzelfde is als mijn p900: om van de versterker naar de speakers te gaan neem je van beide kanalen de + polen (waarvan 1 kanaal in de bridge stand als de - functioneert). Let hierbij op dat de p2000 een minium load van 8 ohm vraagt! (in tegenstelling tot jouw v4001+ die minstens 4 ohm vraagt). oke, beide kanalen de pluspolen, dat zijn dus de 2 rode kanalen/connectoren?
Wat betreft de minimum load, de subs zijn 8 ohm, geen probleem dus |
|
Terug naar forum Reageer (zonder quote)