Forum > Geluid

CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3

(401 reacties. Pagina 8 van 41)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
27-2-2006 20:35

Frisbee schreef:

Ik sta best open voor nieuwe ontwikkelingen hoor. Draai zelf met tijdcode platen, dan kun je ook loopen, achteruit spelen en (vst)effecten gebruiken. Niet vanwege het "vinyl gevoel" maar omdat je een mooi wave display hebt en geen gehannis met cd's (branden/browsen). Sinds ik met FS draai zie ik de draaitafel alleen nog maar als een controller om software aan te sturen. Dat zou ook prima met een CDJ kunnen en wel een een stuk goedkoper. Het enige interessante aan de Pioneer cdj's vind ik de logwheels. Als je die in een behuizing zou plaatsen met een pitch en wat assignable knoppen, heb je een prachtige midi/usb controller en eigenlijk alles wat je nodig hebt. Ik denk dat dat de toekomst is, zo'n soort controller icm een software pakket. Pioneer heeft nu ook al DJ software en wss laten zulke controllers niet lang op zich wachten.

Nu koop je in feite 2 dikke pc's met een cd-rom loopwerkje en wat knoppen alleen maar om een mp3 te manipuleren.
Nadeel van FS is alleen dat je nog steeds vast zit aan een setje draaitafels + hun nadelen, je een laptop moet hebben die betrouwbaar is, en je FS moet gaan kopen. Tel die 3 bij elkaar op en je zit al gauw aan een 3000€. In plaats daarvan draai ik liever met 2 CDJ's dan dat ik nog steeds met de beperkingen van FS zit. Je kunt welliswaar loopen e.d maar je zult daarvoor iedere keer naar je laptop moeten grijpen.... als ik aan het draaien ben wil ik die laptop neer pleuren en daarna niet meer aan zitten.

Uit de praktijk blijkt namelijk wel dat er verdomd weinig rekening gehouden word als het gaat om ruimte voor een laptop in een dj booth, daarnaast zit ik nog steeds met het correctie gedrag van een draaitafel (terwijl pitch bend gewoon veel lekkerder werkt) en de MP3's op je laptop zul je toch ook moeten backuppen dus die CD's zul je hoe dan ook moeten branden (harde schijven begeven het namelijk wel eens als je veel met een laptop sleept op een niet al te zuinige manier).

FS e.d zijn dus tussen fases maar hebben absoluut niet de toekomst aangezien de draaitafel langzaam maar zeker zal verdwijnen als hoofd medium en de CD/DVD/CF meer en meer zal gaan overheersen.

Wat betreft het wave display...... daar snap ik het nut al helemaal niet van, je hoort tenslotte in alle house de breaks al vanaf mijlenver aan komen en waar je hem verder voor nodig hebt mogen ze mij nog steeds een keer uit komen leggen. Ik kijk er iig nooit naar en vind een remain time een stuk handiger..... dan weet je namelijk exact hoe lang een nummer duurt.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj JoBoStandaard Lid
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
27-2-2006 21:34
ik heb er mee gespeeld, en was erg positief, maar dat wil niet zeggen dat jij dat ook zal zijn.
De verbeteringen zijn niet spectaculair: zie het als de puntjes op de i. wink ;)

Het knopje waarmee je het jog afstelt werkt erg lekker, ik als CDJ-800 MK1 freak zet hem helemaal naar links, maar iemand die veel op CDJ-1000 MK1/2 gedraait heeft zal meer naar rechts gaan.
Het opslaan van loops onder de hot-cue's is gewoon een super toevoeging, waarvan het eigenlijk stom is dat dat er niet eerder op zat.
De displays zijn veel vooruit gegaan, wave data gaat van 50 dots (op 60 mm) naar 100 dots (op 100 mm), wat veel meer precisie geeft. Ook is het display helderder. Het jog display is ook helderder en naar boven gehaald, waardoor onder een hoek niet een deel van het display onzichbaar is (al heeft dit me nooit gestoord).
.
DannyK78Standaard Lid
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
27-2-2006 22:07

Sylvia schreef:

Jij bent HET resultaat van marketing rondom nieuwe producten. (Wellicht) goeie spelers in je bezit en nu toch het nieuwste willen hebben. razz :p
Ik ook, eerste wat ik dacht: shit, nou heb ik niet meer het mooiste van het mooiste. Dacht ik ook al bij de DJM 1000 en 800, maar kan me nog verdedigen door te zeggen dat de DJM-909 op zichzelf staat en niet wordt overschaduwd door de 1000 of de 800, rekening houdend waar hij voor bedoeld is. Maar met de CDJ1000-MK3 loop ik gewoon achter haha. Nou ja, een kleinigheidje waar ik me dan maar overheen moet zetten. Ik ben net als Sylvia ook gevoelig voor het "patsgehalte" van gear.

Maar dat laatste zal me ook wel lukken, gezien de kleine hoeveelheid verbeteringen, alleen de loops onder de hotcue's loop ik voor warm.

Als ze nou de CDJ-1200 hadden uitgebracht met weet ik veel wat voor vernieuwende features, dan liep ik waarschijnlijk rusteloos ijsberend door de kamer tot diep in de nacht om vervolgens een bijbaan voor de zaterdag en zondag te zoeken om ze te bekostigen.

Toch vind ik het niet volledig juist door te zeggen dat Pioneer achter de feiten aanloopt. Ik vind de mogelijkheden en zeker de interface van de DJM-800 spectaculair te noemen. Een pitchshifter hebben we wel vaker gezien, maar niet in deze gebruiksvriendelijke layout die echt uitnodigt tot harmonisch mixen, voor velen toch een nieuw iets.

Ik denk dat als (ik zeg niet wanneer) de nieuwe CDJ uitkomt hij net als de eerste CDJ-1000 en net als de DJM-500 en 600 iedereen versteld zal doen staan van wat ze nu weer voor ingenieus iets bedacht hebben bij Pioneer.

Ik weet wel dat er op het gebied van effecten veel meer onder de zon is dan wat Pioneer biedt, maar niemand (behalve Korg misschien) biedt het wat mij betreft zo hapklaar en bruikbaar aan als Pioneer. Van een 19-inch rack vol Lexicon effect apparatuur word ik, ondanks de (waarschijnlijk) hoge kwaliteit ervan, niet vrolijk. Staat er een EFX-1000 dan sta ik te kwijlen.

De andere merken volgen Pioneer op dit gebied toch echt. En de CDJ-1000 was er voor de CDX of de Denon DN3000 of 5000.

Wel is het jammer te noemen dat Pioneer niet simpele functies als Dump en wellicht toch een sampler erbij heeft gedaan. En waarom moet de CDJ-1000 het nog steeds zonder beatcutter doen. Dat vind ik vervelend, dat geen van beide alles hebben, maar dat de één voordelen heeft ten opzichte van de ander en andersom.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
27-2-2006 22:42

DannyK78 schreef:

Ik ben net als Sylvia ook gevoeligv oor het "patsgehalte" van gear.
Ah shit, dat heb je dus onthouden van me laugh :D .

DannyK78 schreef:

Toch vind ik het niet volledig juist door te zeggen dat Pioneer achter de feiten aanloopt. Ik vind de mogelijkheden en zeker de interface van de DJM-800 spectaculair te noemen.
Natuurlijk, maar dit topic gaat over de CDJ-800MKII en de CDJ-1000MKIII en mijn opmerking dient ook in die context gelezen te worden. Ik ben zéér benieuwd naar de DJM-800 en DJM-1000.

DannyK78 schreef:

Ik denk dat als (ik zeg niet wanneer) de nieuwe CDJ uitkomt hij net als de eerste CDJ-1000 en net als de DJM-500 en 600 iedereen versteld zal doen staan van wat ze nu weer voor ingenieus iets bedacht hebben bij Pioneer.
Dat denk ik ook. En net als bij een hoop anderen in dit topic zal de "teleurstelling" over de CDJ-800MKII en de CDJ-1000MKIII iets te maken hebben met de hoop dat Pioneer op cd-speler gebied zo snel mogelijk met iets heel erg moois gaat komen. Het is niet eerlijk om deze verwachting los te laten op een "simpele" vernieuwde versie van twee bestaande spelers, maar ik kan mij nog steeds niet helemaal onttrekken aan het gevoel dat het uitbrengen van deze twee nieuwe versies niet lekker getimed is, of misschien zelfs wel een beetje zinloos.

Zeg nou zelf, we zitten toch gewoon allemaal te wachten op de CDJ-1200 / CDJ-1500 / CDJ-2000 of hoe die dan ook gaat heten?

DannyK78 schreef:

Ik weet wel dat er op het gebied van effecten veel meer onder de zon is dan wat Pioneer biedt, maar niemand (behalve Korg misschien) biedt het wat mij betreft zo hapklaar en bruikbaar aan als Pioneer.
Dat waag ik als Ecler NUO 5 bezitter te betwijfelen.
LEDesignStandaard Lid
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
27-2-2006 22:44
Door deze nieuwe releases van Pioneer ga ik toch twijfelen aan mijn nieuwe dj-gear setje, met name de cd spelers. Ik had de Numark CDX hoog op m'n lijstje staan, gevolgd door de Denon DN-S5000. Maar aan de andere kant, ik kan ook prima draaien op een CDJ1000mkII, ondanks dat die geen draaiende platter heeft. Wave display vind ik een leuk ding, maar ik kan me er niet om bekommeren als ie er niet op zit. Mp3 mogelijkheid of harde schijf is ook geen vereiste, heb een dac3 met 500gb hdd. De spelers moeten rentall geschikt zijn en degelijk, prijs maakt me niet zo heel veel uit. Denk dat ik toch op Pioneer uit zal komen dan of zou ik toch moeten wachten op de Denon dn-s5500?
Vergeet niet te lachen
SylviaEx Lid
27-2-2006 22:47

Dj Mark schreef:

Maar aan de andere kant, ik kan ook prima draaien op een CDJ1000mkII, ondanks dat die geen draaiende platter heeft. Wave display vind ik een leuk ding, maar ik kan me er niet om bekommeren als ie er niet op zit. Mp3 mogelijkheid of harde schijf is ook geen vereiste, heb een dac3 met 500gb hdd. De spelers moeten rentall geschikt zijn en degelijk, prijs maakt me niet zo heel veel uit. Denk dat ik toch op Pioneer uit zal komen dan of zou ik toch moeten wachten op de Denon dn-s5500?
Ik lees hierboven geen enkel argument VOOR de Pioneer en TEGEN de Numark of Denon modellen die je noemt. Dus waarom twijfel je dan eigenlijk?
LEDesignStandaard Lid
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
27-2-2006 22:58

Sylvia schreef:

Dj Mark schreef:

Maar aan de andere kant, ik kan ook prima draaien op een CDJ1000mkII, ondanks dat die geen draaiende platter heeft. Wave display vind ik een leuk ding, maar ik kan me er niet om bekommeren als ie er niet op zit. Mp3 mogelijkheid of harde schijf is ook geen vereiste, heb een dac3 met 500gb hdd. De spelers moeten rentall geschikt zijn en degelijk, prijs maakt me niet zo heel veel uit. Denk dat ik toch op Pioneer uit zal komen dan of zou ik toch moeten wachten op de Denon dn-s5500?
Ik lees hierboven geen enkel argument VOOR de Pioneer en TEGEN de Numark of Denon modellen die je noemt. Dus waarom twijfel je dan eigenlijk?
Welke van de 3 ik het beste kan pakken voor mijn doeleinden. Ik wou eerst een nieuw dj-setje dat gericht was op effecten en dat setje was alleen voor mezelf bedoeld, toen lag de keus bij de cdx, toen kwam de dn-s3500 in beeld, toen begon ik te lezen over de nieuwe dn-s5500, de hdx kwam nog even in beeld maar is verdwenen dankzij de dac3, en nu komt pioneer in beeld met z'n 1000mkIII. Sinds mijn samenwerking krijg ik er steeds meer rentall-klusjes bij en 75% van die dj's is merkenblind. Vandaar dat ik denk dat Pioneer juist voor die klusjes het meest geschikt zal zijn. Ik zie Denon niet zo gek vaak voorbij komen op riders en Numark heb ik nog niet één keer gezien op een rider. Maar aan de andere kant, ik draai zelf ook nog wel met regelmaat, en ik wou graag een setje gericht op effecten. Ik kan me prima redden op een Pioneer, maar ik mis de effecten op een Pioneer zoals Denon en Numark ze wel hebben.

Vandaar dat ik er nog niet helemaal over uit ben en niet weet wat nou de moeite waard zal zijn, Denon dn-s3500/dn-s5500, Numark cdx/hdx of Pioneer cdj1000mkIII. happy :)
Vergeet niet te lachen
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
27-2-2006 23:03
De S5500 schijnt zeker niet dit jaar te komen. De HDX moeten we ook maar afwachten. Voor rental-doeleinden zal de CDJ-1000 de beste keus blijven, verwacht ik.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
27-2-2006 23:04
Ah ja, het hangt er vanaf wat voor dj's je bedient, maar als men al om iets vraagt, dan zal het veelal de CDJ-1000 (MK bla) zijn. Volgens mij verhuurt Victor ook Denons, maar ik weet niet welke en weet ook niet hoeveel vraag er naar is. Kan ook zijn dat de Denons verhuurd worden aan de dj's die geen merk en type speler noemen.
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
27-2-2006 23:16

Sylvia schreef:

Maar ik wil ze graag eerst in real life zien en voelen, alvorens ik daar een definitieve beslissing over neem.
Ga dan maar vast geld apart zetten voor CDJ-1000's, want believe me: Proberen is kopen. Echt? Echt! wink ;)
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)