Forum > Licht

snelle laser vraag ??

(201 reacties. Pagina 8 van 21)
Moderator(s): Dré
Paulus0013Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-12-2003
Laatste: 8-8-2017
Berichten: 111
11-1-2006 05:17
ik heb trouwens 2 van die goedkope big dipper lasers besteld.
als het goed is krijg ik deze op korte termijn binnen en zal ik mijn bevindingen hier eens posten.
voor mij waren er echter genoeg redenen om juist voor het goedkope china spul te kiezen:
allereerst de prijs. maar ook hetgeen ik ermee wil gaan doen bepaalde mijn keuze. zo heb ik geen drive-in en gebruik ik mijn lichtspullen veelal thuis als hobby. wat kan mij het dan schelen dat zo'n ding dan bijna uit elkaar valt. ik zet hem eenmalig neer en heb er dan weinig omkijken meer naar. als ie werkt, werkt ie, meer en minder verwacht ik ook niet.
pom pom
Paulus0013Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-12-2003
Laatste: 8-8-2017
Berichten: 111
18-1-2006 22:24
vandaag die lasers binnen gekregen.

ik had 2x een F01 RGY besteld.
50mW groen en 2x100mW rood zouden ze moeten zijn.

eerste indruk was op zich niet verkeerd. behuizing is helemaal niet zo fragiel als ik verwacht had.

het binnenwerk daarentegen leek wel een lijmpot! overal hingen nog 'draadjes' lijm.

enige nadelen die ik tot nu toe heb ondervonden:
1 van de 2 apparaten is niet goed uitgelijnd, dit kan bv door stoten tijdens het vervoer zijn gekomen, maar dan nog bij een beetje product ligt ook niet meteen alles overhoop. rood en groen liggen een beetje naast elkaar, waardoor het geel dus een beetje mislukt.

ander nadeel was dat de apparaatjes toch wat herrie maken. de fan valt dan nog wel mee, met muziek aan hoor je het niet meer. maar tijdens het gebruik in een bepaalde stand maakt dat ding me toch een herrie! net als mijn winner scan aan de max van zijn spiegeltje zit, dan hoor je ook rr rr rr, maar bij die lasers is dat geluid een stuk harder.

over de figuren kan ik ook kort zijn, perfect zijn ze niet! maar goed het is ook een laser gekocht voor het effect en niet om mooie vierkantjes of rondjes op de muur te kijken ;). als je even niet naar de muur kijkt ziet het er allemaal wel redelijk uit.
verder komt de laser in een muziekstand mij wat druk en spastisch over. maar dit kan ook komen omdat de figuren gewoon druk zijn.

de lichtopbrengst heb ik niet over te klagen: het is eigenlijk wat te veel voor op mijn kamer. ze prikken ook makkelijk voor mijn 4 winners heen.
voor de kleinere feesten dus prima inzetbaar lijkt mij. omdat ik momenteel geen gordijnen heb kunnen ze buiten enigzins meegenieten. een stuk show is nog duidelijk zichtbaar op de bomen ACHTER onze tuin.

tja uhm wat valt er verder over te zeggen...
enige wat ik nog kan doen is naar mijn website verwijzen waar je een paar filpmjes en wat foto's van de laser kunt vinden onderaan de pagina.

iemand misschien nog vragen?
pom pom
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
18-1-2006 22:31

Paulus0013 schreef:

iemand misschien nog vragen?
Over welke prijsklasse hebben we het hier?
Light Image
Paulus0013Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-12-2003
Laatste: 8-8-2017
Berichten: 111
18-1-2006 22:57
het zijn lasers uit china.

dit type gaat vanaf zo'n 375 euro per stuk over de toonbank, meestal ligt dit wat hoger omdat men elkaar graag afzet.
maar om het een dure laser te noemen, nee absoluut niet.
pom pom
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
18-1-2006 22:59

Paulus0013 schreef:

het zijn lasers uit china.

dit type gaat vanaf zo'n 375 euro per stuk over de toonbank, meestal ligt dit wat hoger omdat men elkaar graag afzet.
maar om het een dure laser te noemen, nee absoluut niet.
Nou nog een compleet groene versie en het feest is compleet wink ;)
Light Image
Paulus0013Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-12-2003
Laatste: 8-8-2017
Berichten: 111
20-1-2006 22:05
vette interesse hier zie ik....
al zie ik in mijn statistieken dat mensen toch wel mijn site bezoeken om te kijken sneaky :V

mensen laat eens wat van je horen!
pom pom
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
20-1-2006 22:10
Ik ben wel benieuwd... hoeveel herrie maakt hij nou echt? Ik heb zelf een Showtec Clublaser, en deze komt boven de Palladium 1600 uit. Op je filmpjes klinkt hij ook best hard, of is dit iets anders? Kan je hem ergens mee vergelijken? Misschien eens het aantal dB meten??
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1855
20-1-2006 22:20

Paulus0013 schreef:

mensen laat eens wat van je horen!
Heb zelf hier ook een laser staan van Big Dipper, een K500+ wel te verstaan.

Zojuist je "review" gelezen, en kan me hier geheel in vinden. Toen in mijn laser namelijk open schroefte viel me ook op dat er flink wat losse lijmdraadjes inhingen, echter was bij mij het geval dat één printplaatje was losgeschoten van zijn plek en dat één laser module niet was aangesloten. Waarschijnlijk is dit tijdens transport gebeurd aangezien ik ook een beschadigde doos aankreeg.

Ook de hoeveelheid geluid dat deze kastjes maken viel me inderdaad op.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
20-1-2006 22:26

Paulus0013 schreef:

vette interesse hier zie ik....
Jouw bevindingen waren reeds bekend wink ;)
Dus eigenlijk valt er weinig aan toe te voegen,...alhoewel,
over de figuren kan ik ook kort zijn, perfect zijn ze niet!
Deze units zijn er om "beam shows" te maken, daarbij gaat het dus niet om de perfectie van het "vierkantje" of de "cirkel".

Bij een graphics laser echter wel.

Martin.
kvm entertainment
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
20-1-2006 22:30
Ook bij een beamshow is het wel aardig (ik wou eigenlijk zeggen: noodzakelijk) dat een cirkel, wave of ellips mooi is, zonder raffelige vormen of foute aansluitingen. Anders ziet het er niet mooi uit als het publiek er in kijkt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)