Forum > Off-Zone

Record boete voor DJ met illegale muziek

(165 reacties. Pagina 8 van 17)
Moderator(s): Dré
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
22-2-2005 17:47
ik heb misschien mijn sporen al verdient als DJ toch ga ik NIET akkoord met de werkwijze van VELE anderen (drive inn's). Of het nu in een discotheek of op een privé-feestje is, blijft 't feit dat ik geld in platen/cd's MOET stoppen (om geen risico's bij eventuele controle te lopen).
Minderjarigen lopen geen risico want bij controle wordt de boete/schade MAAR verhaald op hun ouders angry sneaky :V (al eens bij stilgestaan?)
En ivm die opmerking: mocht ik NU opnieuw moeten beginnen - danb deed ik 't opnieuw the HARD way/the LONG way/perfectly LEGAL - dus PROfessioneel
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
22-2-2005 23:25
Ach ik denk dat je je eigen er niet zo druk om moet maken.
Hoog uit nog een paar jaar, en dan kun je alles legaal en goedkoop downloaden. Ik draai ook veel met gebrande cd'tjes, maar niet op feesten. Ik ben begonnen met mp3 tjes downloaden omdat de muziek die ik graag draai gewoon niet op cd te krijgen is.

Ik ben nu dan ook druk bezig, met www.dance-tunes.com
Hier staan al aardig wat liedjes op, en hier download ik nu dus legaal. Maja zeg zelf 5 euro voor een cd singel of 0,99 cent voor een muziekje?

Er komen steeds meer site's met legale mp3 tjes en de beveiliging van de mp3 tjes wordt ook beter. Het is nog maar een paar jaar en dan is het meeste denk ik wel zo beveiligd dat het niet meer te doen is.

Verder is stichting brein, erg druk met controles, Deze pakken alleen de uploaders en verkopers van ilegale muziek aan. Eigelijk logisch want als er niemand meer upload, is er ook niets meer te downloaden. sneaky :V

Ook is stichting brein nu bezig met het kijken naar een duidelijke regel geving voor systemen als final scratch, en kopies op cdr.

Je kunt er hoog of laag over springen, maar feit blijf dat ik lekker aan rotzooien ben op mijn kamer met ilegale muziek.

En dat jullie gewoon een colectie hebben waar je mee naar toe kunt waar je wilt.

En wat is nu meer waard, een stapeltje cdr etjes, of een koffer vol originele werken...

Ik weet het wel
Where words fail, music speaks :D
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-2-2005 23:29

DJDarkness schreef:

Ik ben begonnen met mp3 tjes downloaden omdat de muziek die ik graag draai gewoon niet op cd te krijgen is.
Gelukkig is vinyl tegenwoordig vrij eenvoudig te digitaliseren...dusssss.

Maar verder volg ik je wel hoor, en wat mensen op hun slaapkamer aan downloads hebben daar maak ik mij ook niet zo druk om.
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
22-2-2005 23:36

Sylvia schreef:

DJDarkness schreef:

Ik ben begonnen met mp3 tjes downloaden omdat de muziek die ik graag draai gewoon niet op cd te krijgen is.
Gelukkig is vinyl tegenwoordig vrij eenvoudig te digitaliseren...dusssss.

Maar verder volg ik je wel hoor, en wat mensen op hun slaapkamer aan downloads hebben daar maak ik mij ook niet zo druk om.
Ja dat is waar.. maja als je 17 ben en je heb 2 dure cd spelers in huis, en je begin een week erna over vinyl, dan knapt er wel eens iets bij ouders laugh :D
Where words fail, music speaks :D
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
23-2-2005 09:56

luc2366 schreef:

Reemski schreef:

Vind het aantal van 2000 muziekbestanden wel meevallen. Menig hobbybob die er meer heeft.
en jij vindt dat NORMAAL?!? NIET dus angry
Helaas kom ik niet zovaak meer online, maar reageer toch nog even heel laat op deze post.

1) chill
2) Waar lees jij dat ik dat normaal vind? Dat vind ik het niet. Maar menig hobbybob heeft er gewoon meer. Ik heb, net als de meeste meer pro mensen hier gewoon 99% van wat ik draai legaal. Ook ik sleep 1000-en euros naar de platenmaatschappijen. En wat ik illegaal heb, kan ik gewoon louter niet verkrijgen op cd.
CoenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2002
Laatste: 7-4-2012
Berichten: 27
23-2-2005 13:20
Toch leuk om op deze manier te lezen wat zo'n post bij mensen teweeg brengt. Ik heb op mn slaapkamer ook veel illegaal, maar bij het draaien (voornamelijk met vinyl) doe ik een poging alles zo legaal mogelijk te doen. Maar, ik vraag me af, dat mocht het zo zijn dat ik gesnaaid wordt met illegale mp3's of CD-R's die illegale muziek bevatten, en ik heb ze misschien deels op radio538.nl of dance-tunes.com of freerecordshop.nl verkregen, hoe ze dat dan aanpakken? Hoe kan ik dan aantonen; ik heb dit nr (op internet) gekocht? Alle bankafschriften bewaren? Op deze manier is dit volgens mij namelijk ook niet te achterhalen.. Of is het draaien met legaal gedownloadde mp3's niet toegestaan? Zijn daar bij cd single's wel "public performance rechten" over betaald?

Tsja, en dan mn mening: Ik vind van de Buma (met name na het lezen van de post van Dré, over het legaal maken (in zoverre, hij heeft ze niet gedownload, maar van cd gehaald) van zijn gekopieerde mp3's)) echt heldere lijnen moet gaan aangeven over wat de regels zijn en hoe bepaalde dingen gebruikt moeten worden. Ik vind dat het nu een wildgroei aan onduidelijkheden is.
Vond zijn (oude) account terug!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
23-2-2005 13:31
welcome to the club laugh :D
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-2-2005 13:33
@Coen, de vragen die je stelt zijn al diverse malen in andere topics ter sprake gekomen. Ga maar eens zoeken op Buma bijvoorbeeld.
CoenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2002
Laatste: 7-4-2012
Berichten: 27
23-2-2005 14:14

fredje schreef:

welcome to the club laugh :D
uhrm.. ja? Dankje.. Wat bedoel je exact?
Vond zijn (oude) account terug!
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
23-2-2005 14:17
Dat Buma eens met duidelijke regels moet komen speciaal gericht op de Dj / Drive-in. wink ;)
Darth Crossfader

Terug naar forum Afgesloten topic