Forum > Licht

HQ-Power Exciter 250

(188 reacties. Pagina 8 van 19)
Moderator(s): Dré
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
11-6-2005 11:16
Ja hoor, verkies lekker een winner boven een exciter shut up :X . Weet wel dat deze exciters normaal 349euro per stuk kosten zonder lamp à 80euro=429euro per scan vs de winner van 239euro... Dat Scheelt bijna de helft in prijs. Is het alleen maar door de naam hq-power erop? Vergelijk de winner dan met een Futurelight dj-scan250 (echt hetzelfde... zelfs zelfde gobo's en kleuren). Ik weet niet hoor, maar het is toch geen vergelijk, 250watt msd vs 250watt elc, statische gobo's vs rotogobo's... Ik zat eerst ook tussen de verschillende scans rond te neuzen, maar besloot toch om een stapje hoger dan winners te gaan omdat:
-de winners er naar mijn weten gewoon lelijk uitzien
-er voor exciters een flightcase op maat is
-de exciter een aparte shutter heeft
-de exciter roterende gobo's heeft (scans zijn ipv bats, dus speelt ook mee)
-de exciters gewoon veel meer licht geeft, en ik ze zo ook aan mijn school kan verhuren. Ik had geen in het gezeik van te weinig licht, dat probleem had ik bij mn digital bats namelijk shut up :X .
-de exciter/dj scan250 ook bekend staat als goed ding voor het geld, wordt ook door sommige bedrijven in de verhuur gebruikt.

Maar nogmaals het is eigenlijk geen vergelijk... Ik heb niks tegen winners hoor, ik heb ze nog nooit in werking gezien (alleen in een showroom zien staan). Ik zal eens kijken of ik met Tkima van dit forum een vergelijkje kan doen... Laat je overtuigen...
Overigens lijken me als je een kleine drive-in hebt winners een prima keus.
Waar zit de cut op dit apparaat?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-6-2005 12:50

Victor Junior schreef:

Ja hoor, verkies lekker een winner boven een exciter shut up :X . Weet wel dat deze exciters normaal 349euro per stuk kosten zonder lamp à 80euro=429euro per scan vs de winner van 239euro...
Blijf ik toch nog steeds met de vraag wat het verchil is in opbrengst en kwaliteit tussen bovengenoemde lamp en de veel duurdere philips.
-er voor exciters een flightcase op maat is
Op maat... laugh :D Dat moet je wel erg ruim zien. De winners hebben een betere op maat flightcase. (Forumlid Max had of heeft deze)
-de exciter roterende gobo's heeft (scans zijn ipv bats, dus speelt ook mee)
Roterende gobo's hebben wel een toegevoegde waarde toch had ik er dan eigenlijk ook een roterende prisma lens in gezien.
-de exciters gewoon veel meer licht geeft, en ik ze zo ook aan mijn school kan verhuren. Ik had geen in het gezeik van te weinig licht, dat probleem had ik bij mn digital bats namelijk shut up :X .
Een scan is een "bij effect" ik verhuur regelmatig aan de schouwburg scans met een 250w halogeenpitje.
En dat terwijl ik ook 250w MSD MH's tot mijn beschikking heb.
wordt ook door sommige bedrijven in de verhuur gebruikt.
Klopt, en mocht er een scan defect zijn ligt er gewoon een nieuwe reserve op voorraad. (die dingen kosten immers weinig i.v.m. Martin o.i.d.)

Martin.
kvm entertainment
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
11-6-2005 13:18

kvm schreef:

Victor Junior schreef:

Ja hoor, verkies lekker een winner boven een exciter shut up :X . Weet wel dat deze exciters normaal 349euro per stuk kosten zonder lamp à 80euro=429euro per scan vs de winner van 239euro...
Blijf ik toch nog steeds met de vraag wat het verchil is in opbrengst en kwaliteit tussen bovengenoemde lamp en de veel duurdere philips.
Al zou de opbrengst minder zijn dan een philips, de opbrengst blijft hoger dan een ELC pitje!
-er voor exciters een flightcase op maat is
Op maat... laugh :D Dat moet je wel erg ruim zien. De winners hebben een betere op maat flightcase. (Forumlid Max had of heeft deze)
De winners passen erin ja, maar de case is hier oorspronkelijk niet voor gemaakt, je zult aan de slag moeten met schuim ed. Ik ben het wel eens dat de exciter case niet het meest pratische is ivm het veel te grote kabelvak, maarja die kun je ook weer volstoppen.
-de exciter roterende gobo's heeft (scans zijn ipv bats, dus speelt ook mee)
Roterende gobo's hebben wel een toegevoegde waarde toch had ik er dan eigenlijk ook een roterende prisma lens in gezien.
Prisma lens is ook altijd gaaf inderdaad, maar je kunt voor dit geld niet alles hebben.
-de exciters gewoon veel meer licht geeft, en ik ze zo ook aan mijn school kan verhuren. Ik had geen in het gezeik van te weinig licht, dat probleem had ik bij mn digital bats namelijk shut up :X .
Een scan is een "bij effect" ik verhuur regelmatig aan de schouwburg scans met een 250w halogeenpitje.
En dat terwijl ik ook 250w MSD MH's tot mijn beschikking heb.
250watt halogeen scans kun je zeker ook verhuren! Alleen op mijn school zouden wij de scans voor schoolfeesten huren, en we hebben sowieso altijd al twee martin pro218mkII scans (met wit msd licht dus) en soms nog een mh in t midden. Ook hangen er 24parren, een budget halogeenscannetje prikt daar gewoon niet zo makkelijk doorheen.
wordt ook door sommige bedrijven in de verhuur gebruikt.
Klopt, en mocht er een scan defect zijn ligt er gewoon een nieuwe reserve op voorraad. (die dingen kosten immers weinig i.v.m. Martin o.i.d.)

Martin.
Dat kan best, maar ik heb er in ieder geval niks negatiefs over gelezen van de mensen die ze in de verhuur hebben zitten.
Waar zit de cut op dit apparaat?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-6-2005 15:14

Victor Junior schreef:

Al zou de opbrengst minder zijn dan een philips, de opbrengst blijft hoger dan een ELC pitje!
Witter licht wink ;) hoger is een ander verhaal, fabrikanten die een halogeen pitje gebruiken maken slim gebruik van een kleuren keuze, i.p.v. diep donker blauw, een lichtere blauwe kleur. Dat is ook op de Lee kleurenfilterwaaier af te lezen, vandaar dat ik bijvoorbeeld voor mijn par 56 spots lichtere kleuren gebruik, om de opbrengst zo hoog mogelijk te houden.
In een lichtbakje wat ik heb met gewone lampen geeft een 15watt gele lamp net zoveel als een 25watt rode.

Scans met een halogeenpitje toevallig begin dit jaar naast 575W MH's gehad, de MH had diepere kleuren maar kwa lichtopbrengst deden de scans met lichtere kleuren niet veel minder. (ik heb meerdere foto's van verschillende lampen, indien tijd zal ik deze eens aanpassen en online zetten. Bepaalde verchillen zie je namelijk wel maar sommige totaal niet)
De winners passen erin ja, maar de case is hier oorspronkelijk niet voor gemaakt, je zult aan de slag moeten met schuim ed. Ik ben het wel eens dat de exciter case niet het meest pratische is ivm het veel te grote kabelvak, maarja die kun je ook weer volstoppen.
Eerlijk gezegt denk ik ook niet dat de case voor de exiters speciaal is gemaakt, men heeft gewoon de "best" passende universeel case gepakt. (mede om de prijs te drukken)

ipv. die enorme case zou ik voor eigenbouw gaan.

Misschien nog een foto van de binnenkant?

Martin.
kvm entertainment
TkimaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2001
Laatste: 22-6-2017
Berichten: 126
12-6-2005 12:56
Is al gepost: klik

Als je kist bedoelde iig wink ;)
Advanced Drive-in Shows
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-6-2005 14:09

Tkima schreef:

Is al gepost: klik

Als je kist bedoelde iig wink ;)
Uiteraard de scan zelf...

Martin.
kvm entertainment
TkimaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2001
Laatste: 22-6-2017
Berichten: 126
12-6-2005 15:34
Ook goed wink ;) :

1
2
3
4
5
6
7
Advanced Drive-in Shows
LJ TDDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-4-2005
Laatste: 30-7-2010
Berichten: 40
12-6-2005 17:56
Wat zijn dus de voordelen en de nadelen van de HQ-Power Exciter 250?
Wil je dj's die entertainen en spetterende lichtschows kijk op de site die bij mijn profiel is vermeld
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
12-6-2005 18:03
misschien dat je deze en voorgaande pagina
eens kan lezen?

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 1855
12-6-2005 18:39
De winners passen erin ja, maar de case is hier oorspronkelijk niet voor gemaakt, je zult aan de slag moeten met schuim ed. Ik ben het wel eens dat de exciter case niet het meest pratische is ivm het veel te grote kabelvak, maarja die kun je ook weer volstoppen.
Mijn Kist is dan wel niet bedoeld voor de Winner, maar ze passen er perfect in en de kist is tevens een heel stuk compacter als die Exciter kist.

Ben overigens ook aan het twijfelen om vier van die Exciters te kopen, maar heb een beetje mijn twijfels over de kwaliteit van deze scan, zeker of ze het uithouden bij veelvuldig gebruik.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)