Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 78 van 289)
Moderator(s): Dré
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
21-12-2004 13:50

MoveNLicht schreef:

kijk als jullie inderdaad zo slim zijn zijn jullie er inmiddels achter gekomen dat het hier om het bouwen en breken gaat en niet om het draaien zelf en volgens mijn gaan jullie er alleen maar vanuit dat ik het in mijn eentje moet gaan doen yeah right dat wil ik zelf niet eens ben geen robot of dergelijken :S
Nu heb ik niemand het verder over draaien zien hebben, dus wat je nu zegt is weer helemaal nergens op gebaseerd. Jij had het over een LJ (Light Jockey) en hoeveel je daar voor kon vragen op een feest van ruim 50.000 man!

Ten eerste geloof ik het niet (welk feest dan??, daarnaast zou mijn gedachte/advies zijn, wees trots dat je op zo'n feest het licht zou mogen doen en bewijs jezelf eerst eens door het gratis te doen. Doe je het goed, dan krijg je vanzelf respect. Niets gaat vanzelf in dit wereldje.

P.S. Draaien zou ik je hoogstens een chocoladeletter voor geven (heb er nog een over).
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
21-12-2004 15:49

Tiemen schreef:

Ik ben eigenlijk nog nooit een LJ tegengekomen. Wat grut die iedere avond in diezelfde discotheek met dezelfde set wat op knopjes staat te noemen, de "beste LJ van België" noemen vind ik een beetje vreemd. Ik ken wel operators. Mensen die wél weten waar ze mee bezig zijn.
Ik heb er nu geen idee van of je mij of Dave aan het aanvallen bent, maar van mezelf hoor je alleszinds niet zeggen dat ik goed ben, over Dave wel.
Nee, die zit hier niet op het forum.
Ja, hij mag probleemloos gerekend worden onder de top.
Ja, hij doet meer dan elke avond met dezelfde set in dezelfde club zijn lichtjes doen. Hij heeft zijn residentie, maar daarbuiten host hij evenveel van hot naar her als dat een club-DJ doet. Wat lichtinstallatie's betreft heeft hij totaal geen kaas gegeten van techniek, maar een DJ hoeft ook niet te weten hoe een platendraaier aangesloten wordt, die wordt voor hem aangesloten.

De term "grut" is dus zeker niet van toepassing op hem... tot op heden is hij zowat de enige LJ waar ik daadwerkelijk respect voor heb (voor zijn LJ-capaciteiten dan)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
MoveNLichtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-12-2004
Laatste: 19-2-2005
Berichten: 19
21-12-2004 17:34
Laat ik jullie dan als eerst mijn excuses aanbieden voor de verwaring(DUS SORRY)
het gaat hier om het opbouwen en breken van dergelijke feesten dat lj is pas voor later van toepassing, wanneer ik genoeg geleerd heb wat naar mijn weten best wel nodig is.

dus nogmaals mijn excuses voor het afreageren naar jullie (schuld:in scheiding liggen van mijn ouders) ik hoop dat ik jullie niet te erg gekwetst of gewoon helemaal niet

in ieder geval bedankt voor de moeite om mijn uberhaupt te kunnen begrijpen dus nogmaals mijn excuses

mvg
weet wat je doet
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
21-12-2004 17:43
Ahh ok, nu is er in ieder geval duidelijkheid wink ;)
Ik hoop ook dat het nu duidelijk is wat je kunt vragen? (Is hierboven uitgebreid beschreven) Dit is in iedergeval wel een manier om er meer van te leren. En als je er al redelijk wat van weet en je kent een paar mensen in het circuit zou je misschien eens kunnen vragen of je een avondje met die persoon in kwestie meemag om te leren. Daarna ga je avondjes gratis doen, om te bewijzen wat je waard bent, en DAARNA begin je met een tarief op te stellen.
Bovengenoemde stappen lijken mij het meest logische en effectief.

[offtopic] Sterkte met je ouders.... [/offtopic]
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MoveNLichtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-12-2004
Laatste: 19-2-2005
Berichten: 19
21-12-2004 18:41
was inderdaad al aan zoiets aan het denken eerst wel betaald krijgen voor opbouw en afbreek werk.En als ze het toestaan over een schouder van een lj kijken (zolang hij er maar geen last van heeft natuurlijk) en daarna inderdaad vragen of ik het een half uurtje tussen door mag proberen en dan op het moment dat het goed gaat een hele avond voor nopes en daarna een tarief opstellen thnx folks
weet wat je doet
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 8-7-2024
Berichten: 9476
21-12-2004 19:34
De praktijk is, zolang je voor een bedrijf het licht mag doen, en niet een eigen bedrijf hebt,
meestal door hun word bepaald wat je zal verdienen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MoveNLichtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-12-2004
Laatste: 19-2-2005
Berichten: 19
21-12-2004 19:50
ben freelance geld dit dan ook?? Ook als het bedrijf om een dag tarief vraagt??? nee toch???
weet wat je doet
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 8-7-2024
Berichten: 9476
21-12-2004 19:57
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 23-12-2004 11:16
Meestal vragen ze dat omdat ze hopen dat je minder vraagt dan wat men standaard uitbetaald laugh :D
Gewoon slim zijn en onderhandelen.
Soms is er veel meer te halen dan je verwacht......

Aan de andere kant zou ik het als je ervaring wilt opdoen, voor heel weinig doen.
Kom je er vanzelf tussen en word je steeds beter en onmisbaarder......
En als je eenmaal voor elk wissewasje word gebelt, zou je serieus in onderhandeling kunnen gaan.

Maar wat je ook doet, zorg dat je schriftelijk een overeenkomst hebt, want bij lichtbouw gebeuren regelmatig ongelukken, en moet je iets hebben waarop staat wie er aansprakelijk is voor wat.

Bijvoorbeeld:
Als er niets op papier staat, en jij laat de Hog uit je handen flikkeren;
wie betaald de schade dan?
Of nog leuker;
de Hog valt op je voet, en je moet naar het ziekenhuis en zit 3 weken met een poot omhoog, wie betaald dan de kosten en inkomensderving?
Of net nog ietsje leuker:
Jij laat de Hog op iemand anders flikkeren, wie betaald dan de ziekenhuiskosten en verdere kosten van die persoon?

Nee, een kontrakt is dan wel handig....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MoveNLichtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-12-2004
Laatste: 19-2-2005
Berichten: 19
21-12-2004 22:35
thnx man daar heb ik wel wat aan

owjah laat ik nu maar even vertellen dat het hier om martin rentall gaat
weet wat je doet
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
23-12-2004 11:10
En laat ik er vervolgens bij vermelden dat het een zeperd verhaal moet zijn. Praten over freelance werken, maar nog niet eens een idee hebben van een redelijke uurprijs....Dat noem ik verstand van je branche! angry shocked 8O ashamed :$

Terug naar forum Reageer (zonder quote)