Forum > Algemeen Forum

Hoe zijn jullie aan jullie budget gekomen om...

(178 reacties. Pagina 7 van 18)
Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
2-6-2004 16:02
voor de jongeren in de regio van haarlem/amsterdam en omstreken
regio den haag/scheveningen...
op t strand werken,veel uren maken in je vakantie en of vrije tijd.
diverse baantjes en op zich goed betaald
om en nabij de 6/7 euro netto,soms meedelen in de fooi en vergis je daar niet in dat zijn hele aardige bedragen.
niet zeiken als t mooi weer is,niet zeiken dat je lang kan/moet werken..als je uit t juiste hout gesneden bent en beseft dat t geld verdient moet worden in de zomer/mooi weer dan ga je per dag naar huis met minimaal 125 euro netto.
dat is toch wel geld als je 16/17 bent,jonger kom je ook tegen 15/16 maar verdienen vaak weer wat minder per uur of hebben baantjes waar ze niet mee delen in de fooi,ondanks dat verdien je dan toch gauw 70/80 euro netto

doe dat 1 a 2 seizoenen,spaar of laat iemand voor je sparen en je kan in uiterlijk twee jaar toch paar duizend besteden aan gear.
denk niet dan moet t wel mooi weer zijn,natuurlijk kan er een rot zomer tussen zitten maar de wereld gaat langzaam aan naar de kloten,en de temperatuur stijgt de laatste jaren alleen maar en de zomers worden steeds langer/warmer en de winters steeds korter,dat is al zo'n 5 jaar aan de gang,ik weet t omdat ik jaren op de eerste rij zat op t strand.

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 19-7-2024
Berichten: 1207
2-6-2004 16:14
denk niet dan moet t wel mooi weer zijn,natuurlijk kan er een rot zomer tussen zitten maar de wereld gaat langzaam aan naar de kloten,en de temperatuur stijgt de laatste jaren alleen maar en de zomers worden steeds langer/warmer en de winters steeds korter,dat is al zo'n 5 jaar aan de gang,ik weet t omdat ik jaren op de eerste rij zat op t strand.
Dit is niet het juiste forum om hier over te discussieren maar even kort:
Het wordt inderdaad de laatste paar jaar steeds warmer, dit komt niet omdat de wereld ''naar de klote'' gaat (god wat haat ik die greenpeace napraters) verdiep je eens in de stof en je zal zien dat dit niet de laatste 5 jaar maar de laatste 5.000 jaar aan de gang is, ik weet niet hoe lang jij al op ''de eerste rij zit'', maare...., Fred de stegosaurus zie ik niet helemaal voor me laugh :D
Die verwarming komt alleen maar omdat daarvoor een ijstijd zat, voor die ijstijd was het in het gebied Nederland stukken warmer dan dat het nu is dus ik denk dat we minstens de komende duizend jaar nog een flinke temperatuur stijging kunnen verwachten.
Niks uitlaatgassen dus, ik ben het er mee eens dat ze niet lekker ruiken maar de warmte wordt daar echt niet door veroorzaakt.
Darth Crossfader
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
2-6-2004 19:00
weet niet waar je je druk over maakt,t is een feit dat t een keer ophoud op deze aardkloot.
hoe t komt zal me worst wezen.dat hotel in de ruimte is bijna klaar-gaan we daar toch lekker wonen,en ik ben er al niet meer als t zover is,no kids dus ik maak me niet druk.
t is een feit dat de laatste 5 jaar de seizoenen erg veranderd zijn,dat kan je weten als je 7 tot 8 maanden zowat aan de vloedlijn woont en 24 uur per dag met t weer bezig bent,als je inkomen afhankelijk is van t weer en de seizoenen.en daar je leven op gebasserd is.
dat kan je weten als meer dan 30 man aan t werk moet zetten dat gekoppeld is aan t seizoen,dat kan je weten als je dagomzetten kan draaien van ruim 50.000 euro,dat kan je weten als je inkoop afhankelijk is van t weer,dat kan je weten als je de laatste 5 jaar je boekhouding en je logboek bekijkt.
dus greanpeacemeeloopgezever is niet aan mij besteed.
daar ging t helemaal niet over t gaat erom dat jongeren een hoop geld kunnen verdienen aan de nederlandse kust maar de meeste daar niet bij stil staan.

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-7-2024
Berichten: 9476
2-6-2004 22:45
Back on topic please
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
2-6-2004 22:58
beste baas die een 17-jarige 125 euro schoon betaald per dag. al zou je 25 euro fooi krijgen dan is 't nog belachelijk veel. wel realistisch blijven :P

maar om on-topic te blijven is mijn set voortgekomen uit wat vakantiebaantjes en freelance dingetjes.
blaat.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
3-6-2004 06:59

spongebob schreef:

beste baas die een 17-jarige 125 euro schoon betaald per dag. al zou je 25 euro fooi krijgen dan is 't nog belachelijk veel.
ik heb die salarissen vijf jaar lang uitbetaald,dank voor t compliment dat ik een beste baas ben.
25 euro fooi is te weinig,fooien liggen tussen 40 en 100 euro per dag.
maar geloof dat velen een discussie willen voeren met me,
sorry aan allen dat ik een tip/advies geef waarmee je lekker geld kan verdienen om je hobby/gear mee te kunnen bekostigen.
t spijt me echt en Tom-ik reageer niet meer nu,dus back to topic
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
6-6-2004 09:02
update,
vele strandbedrijven in oa zandvoort/bloemendaal zitten te springen om personeel.
loop gewoon die strandtenten af en binnen paar uur heb je een baan.
de zomer gaat zo'n beetje beginnen en velen kunnen nog veel personeel gebruiken van-
hulp stoelenman/afwassers/keukenhulpen/koks!!!/runners/bediening/uitgifte/ etc etc
jullie vakanties gaan eerstdaags beginnen of zijn al begonnen,val ze vandaag niet lastig-zon schijnt nu volop en t word een gekkenhuis overal,staat nu al fille.
maar ga bijv morgen langs,als je nog 1 a 2 weken wacht dan is iedereen wel voorzien daar de ondernemers t nu toch echt moeten gaan invullen.minimaal uurloon 6 euro netto en max 9 euro(ex fooi)9 euro natuurlijk voor diegene met horecaervaring en of opleiding.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
6-6-2004 13:56
om toch nog even offtopic te gaan en te laten zien dat de horeca niet gegarandeerd een vetpot is :

een 16 jarige heeft een minimumuurloon van 2,52 euro p/u (schoon, volgens het NIBUD)
een 18 jarige hoort minimaal 3,32 te verdienen. iedere baas is natuurlijk vrij om meer te geven maar de horeca staat er om bekend om slecht te betalen.

een 100 euro fooi per dag ?! misschien in het totaal potje van een dag. Als het gekkenhuis is zijn er zo 8 man aan het werk, dat wil dus zeggen dat je 800 euro fooi per dag in het laatje krijgt ?
blaat.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
6-6-2004 14:12
ik heb een folder/krantenwijkje en daar verdien ik ongeveer 75 euro per maand mee, dan krijg ik nog 125 euro zakgeld per maand. En meestal heb ik zomaar nog extra geld (iets verkopen, bij me pa op het bedrijf werken enz)

ik heb dus ongeveer 250 euro per maand te besteden en ben net 15
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 29-7-2024
Berichten: 1856
6-6-2004 14:14

roberto schreef:

ik heb een folder/krantenwijkje en daar verdien ik ongeveer 75 euro per maand mee, dan krijg ik nog 125 euro zakgeld per maand. En meestal heb ik zomaar nog extra geld (iets verkopen, bij me pa op het bedrijf werken enz)

ik heb dus ongeveer 250 euro per maand te besteden en ben net 15
Sow das zeker niet slecht !
125 zakgeld per maand shocked 8O is dat incl. kleding geld... ?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)