Forum > Geluid

paar technische vragen over SMX401 en AXIS8

(79 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
12-12-2004 13:20
@ Tim : heb ondertussen dat review gelezen op de site van Rein. (mijn complimenten overigens voor de goede opbouw)

Ik heb één enkel vraagje:
de key lock op een axis8. Er stond beschreven dat je op die manier enkele tonen hoger of lager kon gaan of zo. Dit begrijp ik niet helemaal. En dan zag ik gisteren tijdens het mixen ook nog dat ik in feite de prog-knop nooit gebruik... Ik neem aan dat deze dient om cue-points op te slaan of zoiets?
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
12-12-2004 15:05
De prog is voor vele functies, o.a. ook de loops en cue punten op te slaan.
Je kan het beste je handleiding even grondig doorlezen, staat alles duidelijk in uitgelegd

De key functie op de axis werkt als volgt,

De muziek behoudt dezelfde toonhoogte vanaf het moment dat je de Key knop indrukt, je kunt de pitch veranderen zonder dat de toonhoogte verandert,

Als je weer op key drukt gaat uiteraard de muziek weer op zijn eigen toonhoogte spelen.

Nog een optie, met de combinatie van key en de + of - toets, kun de je key per procent omlaag/opmhoog doen
18-12-2004 22:26
En voor de verandering... heb ik weer maar eens een probleempje angry
(ik denk dat ik gewoon om veel te veel let)

Dit keer gaat het om mijn smx401 (mengpaneel) Wanneer ik de mid-toon en de hoge toon wegneem en ik de bas van mijn derde kanaal tamelijk snel opengooi en weer dicht, hoor ik een klein beetje geruis door de tweeter van mijn ene luidspreker. Het vreemde is dat de andere luidspreker daar geen last van heeft. Wat heb ik dus gedaan? Even de andere cd speler op kanaal twee gebruikt met dezelfde cd en dezelfde track. Hier is alles perfect. Op beide luidsprekers.
Ik heb er al een keer of honderd aan gedraaid (kan soms helpen om het weer normaal te maken) maar ik begrijp er niets van. Het is niet storend of zo, want terwijl ik aan het mixen was had ik er zelfs nog nooit op gelet. Maar toch.. en mens wil zekerheid en daarom vraag ik het maar eens.

Greetz and thanx
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
19-12-2004 03:19

teknoknights schreef:

(ik denk dat ik gewoon om veel te veel let)
Dat denk ik ook.

Wees echter gerust ik ben net zo erg. Gisteren een half uur naar de strobe dots van mijn gerestaureerde SL1200 staan kijken om te controleren of ie echt wel stabiel liep. Zie je het al voor je, met de punt van een pen op een strobedotje richten en dan langs de pen heen kijken of de strobe dot wel echt stil staat.............
Als je zulke dingen gaat doen heb je echt een steekje los en komt er ergens via een gaatje in je hoofd net iets teveel zuurstof naar binnen waardoor je zulke stompzinnige dingen gaat doen wink ;)

Gelukkig weet ik van mezelf dat ik zo'n malloot ben.
Dit keer gaat het om mijn smx401 (mengpaneel) Wanneer ik de mid-toon en de hoge toon wegneem en ik de bas van mijn derde kanaal tamelijk snel opengooi en weer dicht, hoor ik een klein beetje geruis door de tweeter van mijn ene luidspreker. Het vreemde is dat de andere luidspreker daar geen last van heeft. Wat heb ik dus gedaan? Even de andere cd speler op kanaal twee gebruikt met dezelfde cd en dezelfde track. Hier is alles perfect. Op beide luidsprekers.
Ik heb er al een keer of honderd aan gedraaid (kan soms helpen om het weer normaal te maken) maar ik begrijp er niets van. Het is niet storend of zo, want terwijl ik aan het mixen was had ik er zelfs nog nooit op gelet. Maar toch.. en mens wil zekerheid en daarom vraag ik het maar eens.
Niets ernstigs waarschijnlijk.
Een ruisje is het einde van de wereld ook nog niet, als ie er helemaal mee stopt is het beroerder moet je maar denken wink ;) (mijn oude LPM6 ruist aan alle kanten bijvoorbeeld maar hij werkt altijd)
Het zal waarschijnlijk in je potmeter zitten en waarschijnlijk nooit opvallen zolang je mid en hoog open houd. En ik weet niet maar hoe vaak komt het voor dat je je mid en hoog dicht hebt en snel heen en weer loopt te draaien met je laag......... tis in mij nog nooit opgekomen om dat te doen razz :p
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
19-12-2004 13:17
Wel; in mij was het eigenlijk ook nog nooit opgekomen om dat te doen... Toevallig was ik gister een mix aan het opnemen waarbij ik besloot om de vocals van de de ene track weg te nemen door de equalizer langzaam maar zeker helemaal uit te schakelen.
Het was mijn laatste mix geweest dus daarna dacht ik: ik ga nog even een kwartiertje techno mixen voor de fun. Wat gebeurde er dus? Ik wissel de rustige cd's met de techno cd's en druk op play. Mijn equalizer stond op dat moment dus nog helemaal dicht dus hoorde ik niets. Ik draai dus de bas open en ik hoor dat geruis... (op koptelefoon trouwens veel erger dan door de luidsprekers heb ik vorige nacht nog ontdekt) Maar het punt is wel.. vanaf de andere tonen een beetje openstaan hoor ik het geruis niet meer.

Ik zoek het dus inderdaad wat ver (het zuurstofprobleem dat je daar beschrijft dus laugh :D ) maar dat komt omdat ik altijd met alles tegenslag heb. Je houdt het echt niet meer voor mogelijk wat er allemaal stuk gaat als ik ermee mix. (en ik doe het nochtans echt rustig en zo hoor... maar toch... "je suis victime de la série-noire"... Ik heb er ook nog eens het vroeger beschreven tubetje bijgenomen van Caig. Dit zou dienen om contacten en zo te herstellen... Ik dacht dat het Dré was die me zei dat dat enkel een trucje was om Caig-producten aan de man te brengen.. Maar zou dat toch geen optie zijn? Of blijf ik er beter met m'n poten van?
Ik heb immers nog garantie tot ergens in april... dus nu is het zogezegd nog geen "ramp" als er iets aan m'n gear komt.

Greetz
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 9-11-2024
19-12-2004 14:30
Even voor de goede orde:

Ruis: SSSSHHHHHHH
Brom: Brrrrrr of zooeeeeeem
Kraak: Krrrrr of schhhhh
Knetter (oversturing): Krak krak krak.

Dus wat is het geluid? Je zult namelijk niet de eerste zijn die meisje tegen een jongen zegt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
19-12-2004 21:05
wel... hmmm..
't is meer zoiets van: krr krr.. (enkel wanneer ik draai) vanaf ik stop met draaien houdt het weer onmiddellijk op. een doffe krrr-krrr kan je 't noemen.

Is het een ernstig probleem dokter? laugh :D
DréAdministrator
20-12-2004 16:14
Da's een kraakje in de potmeter. Draai de potmeter eens een keer of 10 heen en weer. Is het nu over?

Iedereen noemt pietje altijd maar klaasje, ook als hij gewoon jan heet.
21-12-2004 16:43
Ik heb er al een keer of honderd aan gedraaid (kan soms helpen om het weer normaal te maken)

Had ik zelf ook al aan gedacht... Het helpt jammer genoeg niet sad :(
Zou ik het wagen om dat Caig spul te gebruiken of denk je dat het verloren arbeid en onnodige risicoverhogining is?

Greetz
DréAdministrator
21-12-2004 16:46
Als je het storend vindt dan kun je altijd bij je leverancier vragen of hij het apparaat onder garantie wil herstellen. Potmeters horen natuurlijk eigenlijk niet te kraken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)