Forum > Algemeen Forum

Belazerd??

(76 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 29-7-2024
Berichten: 998
2-4-2005 11:03
Neem contact op met de TPG en doe je verhaal. Ik wens je succes met het verzekerings verhaal, en ik hoop voor je dat het allemaal snel en goed geregeld is. Ik heb echter hele andere ervaringen. Daar kunnen we nog wel dagen over blijven doorzagen, maar daar heb je uiteindelijk toch niks aan.
Dance the night away!
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
2-4-2005 11:19

Imcowelter schreef:

Neem contact op met de TPG en doe je verhaal. Ik wens je succes met het verzekerings verhaal, en ik hoop voor je dat het allemaal snel en goed geregeld is. Ik heb echter hele andere ervaringen. Daar kunnen we nog wel dagen over blijven doorzagen, maar daar heb je uiteindelijk toch niks aan.
Dit heb ik dus al gedaan, en ik krijg nu een formulier toegestuurd, dat kan ik dan invullen en dan gaan ze kijken of ze het pakketje toch nog kunnen vinden...
schnappi???
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
2-4-2005 11:20

Imcowelter schreef:

Neem contact op met de TPG en doe je verhaal. Ik wens je succes met het verzekerings verhaal, en ik hoop voor je dat het allemaal snel en goed geregeld is. Ik heb echter hele andere ervaringen. Daar kunnen we nog wel dagen over blijven doorzagen, maar daar heb je uiteindelijk toch niks aan.
Gebeurt dit zo veel bij tgp dan? en andre heb jij wel eens gehad dat er iets "weg" was?
schnappi???
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
2-4-2005 11:23
ja hij is wel eens wat kwijt geraakt stonds ergens in een topic dat ik pas gelezen heb maar daar stond dat zo goed als alles normaal aankwam, kan alleen het topic niet meer vidnen
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-7-2024
Berichten: 13462
2-4-2005 11:59
Stond notabene in DIT topic.

In 2003 zijn we in Nederland 1 pakket kwijtgeraakt (op een totaal van 4000). In België is ook 1 pakket kwijtgeraakt (op een totaal van 300). In 2004 zijn er in Nederland 0 pakketten kwijtgeraakt (op een totaal van ca. 6000). In België (en de rest van de landen buiten Nederland) zijn er vorig jaar ook 0 pakketten kwijt geraakt (op een totaal van ca. 600).

Het pakket in België (2003) was een kwestie van fraude. Iemand die niet op dat adres woonde heeft het pakket aangenomen (mocht van de Belgische PTT het pakket aannemen omdat hij toevallig over de oprit in kwestie liep...). Claimen van dat pakket kostte meer dan het zou opleveren (hebben we dus ook niet gedaan). In Nederland (2003) was een klein pakket zoek geraakt (onder de 100 euro (toendertijd) droegen we zelf het risico (is voordeliger omdat EN de kans op zoekraken zoals je ziet erg klein is EN het claimen van bedragen lager dan 100 euro meer kost aan tijd dan het oplevert)).

Er zijn wel eens pakketten misplaatst (dus tijdelijk zoek). Het langst dat een pakket onderweg is geweest was 3 maanden (doosje met 2 naalden). Klant heeft dus uiteindelijk 2 setjes naalden gekregen (en dat trouwens ook netjes aan ons gemeld).

Het enige dat ik wat minder vind is dat een medewerker van TPG vorige week donderdag een deuk in onze loods gereden heeft (maar de verzekeringen zijn daar druk mee bezig ;-)

<<<<<<<<

Als je een pakket verzekerd verstuurd dan wordt bij vermissing uitgekeerd tot het MAXIMUM van het verzekerde bedrag. Je zult aan de hand van facturen aan moeten tonen wat de werkelijke waarde is van het apparaat dat je verstuurt. De afhandeling van de claim wordt gedaan door de postale recherche (en is een vrij slepend verhaal) EN misbruik is een misdrijf!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
2-4-2005 12:05
1 x bewerkt. Laatst door Sandervandermaat op 2-4-2005 12:24
Stond notabene in DIT topic.
oops, sorry

en over die deuk: toch wel zonde, maarja het zal niet de eerste keer zijn dat ze ergens tegenaan rijden, of iets slopen tijdens het lossen, zolang ze het maar betalen laugh :D

mooi voorbeeld; eergisteren, komt er een wagen pallets met stenen lossen ff de stempels uit zo 8 cmshocked 8O de grond ingedrukt die stenen(en gebroken) maarja wat wil je met meer dan 10 ton op een steentje, als iemand nog meervoorbeelden wil, heb er nog genoeg laugh :D
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
2-4-2005 12:21

Dré schreef:

Als je een pakket verzekerd verstuurd dan wordt bij vermissing uitgekeerd tot het MAXIMUM van het verzekerde bedrag. Je zult aan de hand van facturen aan moeten tonen wat de werkelijke waarde is van het apparaat dat je verstuurt. De afhandeling van de claim wordt gedaan door de postale recherche (en is een vrij slepend verhaal) EN misbruik is een misdrijf!
Das dan kanp lastig... ik heb deze mp3 speler namelijk cado gekregen bij het abbonement van mijn telefoon...
schnappi???
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
2-4-2005 12:35

RutgerLAN schreef:

Stel, jij koopt een UNIEKE plaat, en laat deze bezorgen per post. Pakket raakt kwijt onderweg. Deze plaat is niet te vergoeden met geld! Waarde is niet uit te drukken in geld!
En voor die kosten draait een doodnormale transportverzekering dus niet op. Gevolgschade, kunst, antiek, prototypes, maquettes, allemaal lastig om vergoed te krijgen, hoe groot de ramp ook is als het mis gaat. Wanneer je bijvoorbeeld een stukje door jou ontwikkelde software verstuurt, krijg je de kosten van het schijfje vergoed en bijvoorbeeld niet de uren werk die je erin hebt zitten en gevolgschade.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
2-4-2005 14:23
Maar sorry hoor, elke debiel weet toch dat er een bepaald risico is als je iets met de post verstuurd.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
RioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2005
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 21
3-4-2005 10:46
Jazeker er is altijd wel een risico...
Ik wil toch 1 ding verduidelijken...

Als jij als koper een bedrag overmaakt naar een Giro of Bank en het is overgemaakt dan kun je alsnog de opdracht geven om het bedrag weer terug te halen. wink ;)

2de punt je gaat ervan uit dat je hier met een serieus iemand te maken hebt en dat het wel goed zit...Of is dit anders zodra ze je vertrouwen hebben? ( Quote Het komt wel goed maak jij het geld maar over sneaky :V )

Weten we nou al hoe dit is afgelopen?.... Ik kan me niet voorstellen dat Rudy verlies gaat lijden en dit artikel voor DE TWEEDE keer gaat opsturen.Dit betekent gewoon dat hij het de eerste keer nooit heeft verstuurd.

Het grappigste is ook wel dat idd in de zoekmachine de naam Rudy en artikel versturen dit topic zal verschijnen en ik kom ook op dj.pagina.nl en zag idd daar ook een Rudy rondhangen (weet niet of hij dezelfde gozer is sneaky :V )

Laat effe weten hoe dit is afgelopen!!
Release in the Dance!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)