Forum > Algemeen Forum

betere dj dmv betere gear

(97 reacties. Pagina 7 van 10)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
16-6-2004 22:49

overkill schreef:

Tom schreef:

Spreekwoord:
Goed gereedschap is het halve werk.
Kan je aan elke Dj vragen.
als je bedoelt met goed gereedschap: DBX, Electro voice, crown, Qsc en qrest of de andere belachelijk dure (maar goede) merken, dan ben ik het niet 100% met je eens.
Dat staat er ook niet.
Dat is jouw interpetatie.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
3-10-2004 15:23
Ik heb soms het idee dat veel mensen(met weinig kennis van draaien ed.) niet eens horen of de mix slecht of goed is...

Als ik ergens kom en ik zie een laptop staan met pcdj en een mengpaneelmet 1 fader vol open(die van de laptop) dan weet ik al hoe laat het is...
schnappi???
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
3-10-2004 15:35
Mensen boeit het inderdaad geen ene dikke ********
Of jij netjes legaal je muziekjes koop op je draaitafeltje, die je goed onderhoud, en met je oren de plaatjes aan elkaar mixt. Ofdat je de computer laat mixen en zelf bier gaat drinken...

Spijtig maja, enige wat die mensen willen horen is muziek.. dus of daar iemand staat te mxien of niet, zal hun een zorg wezen.
Mij maakt het in ieder geval wel uit...
Where words fail, music speaks :D
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
3-10-2004 18:11

DJDarkness schreef:

Mensen boeit het inderdaad geen ene dikke ********
Of jij netjes legaal je muziekjes koop op je draaitafeltje, die je goed onderhoud, en met je oren de plaatjes aan elkaar mixt. Ofdat je de computer laat mixen en zelf bier gaat drinken...
Ben ik het niet helemaal mee eens..
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
3-10-2004 18:56

Mr. Edie
Ben ik het niet helemaal mee eens..

Hmmm, een beetje onderbouwing kan in zo'n geval geen kwaad, toch?
Nu, ik twijfel niet aan je opinie, verre van! Volgens mij zul je de feestgangers niet zomaar aan het dansen krijgen als je daar een PC zet die zelf zijn ding doet... het zou zelfs al héél moeilijk gaan worden als je de DJ verstopt zodat de mensen hem niet weten zitten!
Er is nu eenmaal een menselijke factor die ontbreekt hé. Vergelijk het met de bars. Die zouden toch kunnen vervangen worden door drankautomaten? Simpel, makkelijk, klagen nooit en verduisteren geen geld... maar opnieuw: een gebrek aan menselijke factor zou de zaak nekken volgens mij!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
3-10-2004 19:14
maar gelukkig bestaat het dj-en (bij drive-in dan) niet alleen maar uit het plaatjes draaien, het publiek moet ook een beetje entertaining krijgen!
Music is what feelings sound like...
Ski-J RaymondStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-4-2003
Laatste: 26-1-2012
Berichten: 40
5-10-2004 19:40
welkom ik de wereld van de dj, dj'en IS entertainen.
of ik moet het helemaal fout hebben
the party is on, it just can't stop
HesselStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2003
Laatste: 7-11-2013
Berichten: 61
5-10-2004 20:58
Entertainen is publiek vermaken, en als je je publiek niet kan vermaken heb je een klein probleempje. wink ;)
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
6-10-2004 08:14

hessel schreef:

Entertainen is publiek vermaken, en als je je publiek niet kan vermaken heb je een klein probleempje. wink ;)
maak er maar groot probleem(pje)van laugh :D
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Imbi12Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-7-2003
Laatste: 14-4-2007
Berichten: 15
8-10-2004 09:38
Ik ben het ook niet eens met Darkness...Als je een feest gaat draaien voor publiek moet je ze wel degelijk ook entertainen..Ik heb jarenlang gedraaid, eerst klein begonnen op feestjes en vervolgens 2 jaar lang gedraaid in een Discotheek. Ik kan je verzekeren dat de mensen gaan lopen wanneer je een mix-ceedee opzet of wanneer je een computer laat lopen...Nee, het draaien voor publiek is zorgen voor een goede opbouw in je platen..Op het hoogte punt van de avond kan ik je verzekeren dat ik daar samen met de licht-jockey wel vaker in de truss-installatie zowat hingen om het publiek mee gek te krijgen..UIteraard speelde alcohol ook een grote rol mee in deze gekte, maar toch...
Een computer laten draaien is wat je steeds vaker ziet. Steeds meer DJ nemen hun computer mee en dat vind ik persoonlijk jammer...Daarom ben ik ook bijna volledig gestopt met draaien en heb de boeg omgegooid. Ik doe nu verhuur van mij PA set aan bands met alles erop en eraan. Ik doe dan de mix-techniek. En dat bevalt me prima...Ik hoef het publiek in ieder geval niet meer te vermaken..Dat moet de band nu doen.
Bezit van de zaak is het eind van het vermaak !

Terug naar forum Reageer (zonder quote)