Forum > PC related Forum

PCDJ FX: iemand ervaringen?

(106 reacties. Pagina 7 van 11)
Moderator(s): Dré
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
10-5-2004 17:26
*kick*

Ik denk dat de patch nu wel al uit is :P.

Dus de hamvraag: Is FX stabieler geworden?
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
10-5-2004 21:35
Download de demo en probeer het eens zou ik zeggen (de demo schijnen ze nu ook steeds actueel te houden). Na ik weet niet hoeveel demo's van Pcdj Fx te hebben getest (en allen rot gebleken) ben ik er een beetje zat van. Of zijn er andere mensen die zich aangesproken voelen om te testen (of al getest hebben)? Aub wel even de versie (build) vermelden.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
10-5-2004 23:41
Mja heb van de week weer een demo ;)

demo: demonstratie en dan de tijd om er zelf uurtje mee te klooien ;).
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
11-5-2004 10:39
Ter informatie,
gisteren (10 - 5 - 2004) is er weer een nieuwe (gratis) update beschikbaar voor PCDJ FX gebruikers.

Dit is een zeer stabiele versie, ik heb hem nu ruim 120 uur draaien, waarvan ongeveer 90 uur op auto play, zonder dat hij ook maar één keer is vastgelopen of een andere fout heeft gegeven.

Ik snap dan ook niet dat er nog mensen zijn die het programma "rot" vinden. Er zijn duizenden gebruikers die al enkele maanden zonder problemen met FX werken. In 99% van de gevallen dat het programma niet goed werkt is dit te wijten aan de computer(instellingen) en niet aan de software.

Je hoeft echt geen zware pc te hebben om dit programma te kunnen draaien, ik heb zelf een aantal computers met een Celeron 1Ghz en 256Mb zonder problemen.
Helaas is het zo dat de meeste verkopers geen idéé hebben hoe je een computer voor audio gebruik optimaliseert.
De meeste computers zijn in de standaard instellingen namelijk niet echt geschikt om langdurig audio af te spelen. Het probleem ontstaat meestal door het delen van de IRQ.
Vaak wordt een zelfde IRQ door meerdere apparaten gebruikt zoals je beeldkaart, geluidskaart, modem, LAN, USB poort en soms nog meer. Dit is normaal geen probleem omdat deze maar af en toe worden aangeroepen, maar als je continu audio afspeelt wordt de IRQ ook constant gebruikt en dat geeft wel eens problemen (geld overigens ook voor andere muziek programma's).

Om iedereen met computer audio problemen op weg te helpen is hier een link naar de website van Tascam www.tascam.com/products/US-428/pdf/W2k_XP_Optimize.pdf hier vind je een heel artikel over het optimaliseren van je PC voor audio gebruik.

Ik daag dan ook iedereen uit die nog problemen met, of twijfels over, FX hebben om het eens bij mij, met een goed geconfigureerd computer te proberen. Ik heb een aantal computers klaar staan en je kan ze zelfs op je eigen installatie (na afspraak) uitgebreid testen. Mijn email adres vind je in mijn profiel.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
11-5-2004 11:44
In mijn vorige post, van de vorige demo [stukje terug ;)]. Kon je ook lezen dat ik niet veel last had van de genoemde problemen. Er waren wel dingen dat ie slecht reageerde, maar dat kan ook aan hardware fouten te wijten zijn. (dat bv de m uis/ controller zovaak gebruikt is in een win kel dat ie een beetje "vernield" is)

Vanmiddag heb ik nog een demo.. Keep you posted ;)

Edit: dan heb ik eigenlijk nog een vraag. Is de pcdj software geschikt om op een barebone te draaien [ zo'n iele mini pctje ;)]. Met redelijk up-to-date hardware (p4 2.4 ghz, 512 mb ram en een goede geluidskaart)
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
11-5-2004 12:20
Moet geen probleem zijn, ik heb zelf een 1U computer voor demonstraties (19", 4,5 cm hoog en 36 cm diep) draait op een celeron 2Ghz met 512Mb, onboard video/lan/etc, en een waveterminal 192. Werkt perfect.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
11-5-2004 20:23
Nou demo gehad en ik kan niks anders zeggen dan:

VERBLUFFEND!

Alle foutjes die er eerst in zaten waren helemaal weg.. {maarja er lag nu ook andere muis en toetsenbord :D}..

Zonder dat ik doorhad stond ik al 2uur te pielen, terwijl ik maar 1 uurtje zou blijven :D...

Edit: Was met de update van gisteren erop. ;)
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
11-5-2004 21:20
Dank voor de uitgebreide informatie Fracktone happy :) Zal ik na mijn examens toch nog eens een keertje de nieuwe demo testen.

fracktone schreef:


...Dit is normaal geen probleem omdat deze maar af en toe worden aangeroepen, maar als je continu audio afspeelt wordt de IRQ ook constant gebruikt en dat geeft wel eens problemen (geld overigens ook voor andere muziek programma's).
Dan vraag ik mij toch af waarom Pcdj Red wél stabiel is.
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
11-5-2004 22:13

PimW schreef:

Dank voor de uitgebreide informatie Fracktone happy :) Zal ik na mijn examens toch nog eens een keertje de nieuwe demo testen.

Dan vraag ik mij toch af waarom Pcdj Red wél stabiel is.
Heel eenvoudig, Red doet bijna al de bewerkingen in de geluidskaart. Dat is ook één van de redenen waarom RED geen mastertempo heeft. FX laat de bewerkingen aan de processor over waardoor de computer meer belast wordt.

Overigens is FX nu wel stabiel, men moest nog het een en ander leren. Er is echter nooit iets mis geweest met de spelers, het waren meer problemen met de VRM interface en de record case.

PS. zal binnenkort een Nederlandse versie op mijn server plaatsen over hoe je een PC het beste voor audio instelt en waar je op moet letten bij problemen.
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
11-5-2004 23:13
Hey lucas waneer kom de site weer online?

ik heb tijden lang pcdj gebruikt alleen nu begint mijn computer er iets te oud voor te worden (pentium 2 233mhz wink ;) )
Ik heb er aan gedacht om nieuwe computer te kopen maar dan was ik al weer een goeie 300 euro kwijt. en voor een goeie 200 had ik een cd speler met de zelfde functies...
mischien dat ik straks als ik weer wat geld heb happy :) met scratch kan gaan werken. dat zou wel mooi zijn maar tot die tijd gebruik ik het nog maar als back up
Where words fail, music speaks :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)