Forum > PC related Forum

nieuw dingetje van hercules (foto's + lange lap text)

(118 reacties. Pagina 7 van 12)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
14-10-2004 12:30
En dan begeeft je naald het tijdens het mixen en heb je geen reserve naald op zak, of het is er stoffig en er komen steeds stofjes onder je naald of het ding staat niet stabiel en het is ook nog is een instabiele vloer, slaat alles om de haverklap over, moet ik nog even doorgaan?

Bovendien, de XP-10 heeft wel een geluidskaart, wil je er dus mee mixen heb je de Bison software nodig (gratis te downloaden van de site) en 2x de XP-10 en uiteraard mixer, computer en speakers (oh ja en koptelefoon wink ;) )

Bij de Dac-2 controller heb je wel een geluidskaart nodig + controller en moet je voor de software betalen. Vond het overigens een goed werkend apparaat, maar heb het niet zo op snorkel jogwheels (van die kleine onderwaterwezens, niet groter dan mijn duim laugh :D )
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
TiordoEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2004
Laatste: 21-7-2005
Berichten: 73
26-10-2004 22:27
Hey dat ding sag ik laatst bij de V en D
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
26-10-2004 23:04
Dat kan kloppen ,daar hebben ze het apparaatje idd ook happy :)
Me_myself_and_iStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 12-2-2009
Berichten: 175
29-10-2004 11:02
Hier zijn vast wel een aantal mensen die er ervaring mee hebben.

Maar ik kan het met dat ding niet voorelkaar krijgen om cue points
te maken. ashamed :$ shut up :X
(bij het programma virtualdj)

Zou iemand het hier misschien kunnen uitleggen hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?
en weet iemand of er al firmware updates zijn?
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;)
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
29-10-2004 20:05
Als je de standaart skin hebt ga je gewoon naar de 3 knoppen onder virtual dj logo (REMIX ,CUES ,EQ) je kiest cues ,en je ziet dat je 5 cue points hebt per deck. Je drukt op het opname knopje en je cuepoint is gesaved ,klik met rechts op het displaytje en je kunt de naam ook nog veranderen happy :) Zo simpel is dat happy :)
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
6-11-2004 19:20
Misschien leuk om te melden; was gisteren in Asta in Den Haag op een trance feest, Airwave opende het feest en deze draaide met een powerbook G4 en een DJ Console, hij mixte zelfs met het ding, hij had hem aangeplugd op de djm 600 die er stond en daar gooide hij nog effecten overheen. Zijn hele set was echt heel strak, Airwave is nou niet echt een lullige naam en vond het wel grappig dat hij zijn set draaide naast jongens als Rank 1 en Signum op een dj console. Het is eigenlijk de eerste prof die ik een set zie doen op dit ding. Terwijl de console nou niet echt het toppunt van professionaliteit is en bovendien erg priegelig is. Hij mixte trouwens icm Traktor, hij cuede de mp3 met Traktor en de rest via de console.

Ik denk dat de combinatie Traktor/Macintosh/DJ Console heel goed is geweest, afgezien van dat de hardware priegelig is en je het gevoel hebt niet een kwaliteitsproduct in handen te hebben werkt alles nu wel zoals het werken moet.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-11-2004 02:08
Ik krijg volgende week bezoek van de Belgen...... van de Belgen van Hercules wel te verstaan.

Ik krijg zo'n console ter beschikking voor een review en ik heb er vorige week ff mee zitten spelen op dj expo en zo'n ding is best leuk............ voor s'avonds in bed aan de laptop als je nog ff wat mixjes wil maken laugh :D
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
19-11-2004 11:37
Zou ik wel kijken of je minimaal een I book 1 ghz met usb 2.0 kunt krijgen onder de laatste versie van OSX met minimaal 512 mb ram. Dan weet je zeker dat het wel lekker kan werken, want voorzover ik weet heeft native instruments nog geen traktor pc versie voor de dj console uitgebracht. Wat ik al zei: Airwave draaide met de console icm een powerbook G4 en dit ging hem fantastisch af, echt een zeer strakke set, geen fout gehoord. De meeste software die voor de pc op dit moment te krijgen is icm dj console is nog niet wat het zijn moet. Voor de mac is het apparaat icm traktor meteen een stuk professioneler.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
19-11-2004 13:20

Reind schreef:

Ik krijg volgende week bezoek van de Belgen...... van de Belgen van Hercules wel te verstaan.

Ik krijg zo'n console ter beschikking voor een review en ik heb er vorige week ff mee zitten spelen op dj expo en zo'n ding is best leuk............ voor s'avonds in bed aan de laptop als je nog ff wat mixjes wil maken laugh :D
Ben heel benieuwd wat je er van vind reind ,zie de review wel terug op je site happy :) Ik heb er al even mee zitten spelen en was op de startsnelheid na blij verrast (was wel een windows versie met virtual dj). En laten we eerlijk zijn ,dit is geen ding voor als grote feesten draait (naar mijn mening) maar meer een heel leuk hebbedingetje voor thuisdj's.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-11-2004 19:17
[quoute]Zou ik wel kijken of je minimaal een I book 1 ghz met usb 2.0 kunt krijgen onder de laatste versie van OSX met minimaal 512 mb ram. Dan weet je zeker dat het wel lekker kan werken, want voorzover ik weet heeft native instruments nog geen traktor pc versie voor de dj console uitgebracht.Ik test hem ook gewoon onder windows en niks geen geklooi met de pokke mac's wink ;) .

Zal hem zowel op de desktop als op de laptop testen. En er worden 3 programma's bij geleverd, Virtual DJ, Traktor en Free dj geloof ik (of zoiets wink ;) ) dus er zal vast wel iets tussen zitten wat werkt.
Ik denk zelf dat dit een leuk alternatief is voor mensen die het geld niet hebben voor het laagste instap setje aan draaitafels of voor mensen die gewoon een beetje willen pielen thuis achter de PC.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)