Forum > Algemeen Forum

Gezocht: Sparring partner # DTV

(211 reacties. Pagina 7 van 22)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 21-11-2024
10-10-2013 15:09
Dan nog bezorgt de post dit een stukkie goedkoper wink ;)
Wel een heel bijzondere stofzuiger trouwens...
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
FridgeStandaard Lid
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 21-5-2024
10-10-2013 16:31
ligt het aan mij of begint dit topic af te zakken naar niveautje sluit maar af?
Frank76Standaard Lid
10-10-2013 16:34
Geef er eens een positieve impuls aan dan!
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
10-10-2013 17:24
Begint meer en meer te lijken op dit verhaal:
filmpje
shut up :X
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
10-10-2013 17:25

Frank76 schreef:

Heren, heren, heren.
De beste stuurlui....
Jullie hebben echt geen flauw idee, maar goed, laat het maar zitten.
Alleen concrete aanbiedingen voor een goed gesprek zijn nog welkom.
Zo dan........ sad :(
En hoeveel tips en raadgevingen heb je al gehad?
Een beetje dankbaarheid lijkt me meer op zijn plaats naar je forumcollega's.
Want het zijn niet de minsten van het forum die je hier proberen te helpen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
10-10-2013 17:39
Ik heb ze op een rijtje gezet en het aantal concrete en eensluidende tips valt vies tegen. Wat ik vooral heb gehad is heel veel commentaar! Niet het minste ook!
En (ik val in herhaling) daarom heb ik juist gevraagd om een 1 op 1 gesprek en geen forum topic. Mijn fout me laten verleiden dat toch te blijven vullen!

Vergelijkingen met dubbeltje op zijn kant beginnen haast kwetsend te worden (zonder dat ik de aflevering kent). De aflevering van gisteren trouwens is wel heel makkelijk. Je moet maar werk zoeken, leuk of niet.
Hoe lang denk je dat je dat vol houd zonder in de ziektewet te belanden? Bovendien (ervaring!) wordt je echt met een HBO opleiding niet aangenomen aan de lopende band of vakkenvullen! Zo eenvoudig is het niet! Smal CV, op dit moment geen courante opleiding. Geen gezever, maar ervaring!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
10-10-2013 17:46
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 10-10-2013 19:14
Het commentaar kreeg je pas toen je op alles zelf commentaar gaf.

En niet om het een of ander, maar voorzichtig schat ik in dat je ergens rond de 30 tips hebt gehad.
Ik denk ook dat het helemaal niet zo'n verkeerd topic is geworden.
Anderen zeggen misschien niets en nemen de tips graag ter harte.
Er zijn al meer dan 2000 lezers van dit topic geweest laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
10-10-2013 19:12

big bang schreef:

Er is meer aanbod dan vraag in deze markt, en dat maakt het moeilijk om te groeien. Wat vooral belangrijk is, is dat je zorgt dat je niet precies doet wat anderen ook doen. Kijk naar je eigen bedrijf en kijk waar jij goed in bent. Focus daar op en draag dat uit, en maak gebruik van dat punt bij het verkopen van je diensten.

Kom je tot de conclusie dat de andere bedrijven in alle zaken net zo goed zijn als jij, maar vragen ze lagere prijzen? Dan is het pompen of verzuipen; veranderen of kopje onder gaan. Veranderen kan betekenen dat je de prijzen laat zakken (in sommige gevallen onmogelijk), of dat je zorgt dat je beter wordt dan de concurrent.

Als laatste heb je nog de mogelijkheid dat je bepaalde dingen beter kunt dan de concurrent, maar dat klanten niet bereid zijn om daar voor te betalen. Voor de klant is het dan simpelweg het prijsverschil niet waard, of men let enkel op de prijs. Bekijk op dat moment kritisch of dat de meerwaarde van jou werk inderdaad dat prijsverschil waard is. Zo ja, dan zul je de klant beter moeten leren overtuigen en wellicht toch wat aan je verkoop technieken moeten doen. Zo nee (goed is vaak goed genoeg), dan moet je misschien overwegen om een aantal meerwaarden en services te laten varen of optioneel aan te bieden.
Behalve het leveren van kwaliteitsmaterialen, wat kun jij beter dan de concurrerende bedrijven?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Frank76Standaard Lid
10-10-2013 19:29

Tom schreef:

Het commentaar kreeg je pas toen je op alles zelf commentaar gaf.
Dat heen nuanceren van de situatie wink ;)

Wat ik beter doe dan de rest, behalve kwaliteitsmateriaal leveren? Helemaal niks laugh :D Uiteraard zat punten, maar die ga ik hier zeker niet meer uitlichten. Houd het maar op kwaliteit in de brede zin van het woord.
Denk dat dit mijn nieuwe reclame campagne stijl wordt: Hans Brinker Hotel
Watt-XtraStandaard Lid
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
11-10-2013 00:48
Jongens Jongens allemaal..

Opzich is dit een heel goed en vooral leerzaam topic! Ik weet zeker dat er plenty jongens thuis meelezen en hetzelfde overkomt maar er niet vooruit willen komen en of aan de grote klok willen hangen dat het minder gaat met de business!
Een aantal zullen zeker in meer of mindere mate in hetzelfde schuitje zitten.

Een hoop jongens doen het hier (deels)voor de hobby en halen (deels) een boterham uit hun werkzaamheden. Er zullen er slechts enkelen zijn welke er volledig van leven!
Het is natuurlijk een stuk makkelijker roepen als er een vast basis inkomen is.. welke elke maand terug komt en waarvan de vaste lasten van kunnen worden betaald. Gaat het dan wat minder goed in de muziek, dan is het jammer, maar kom je makkelijk mee weg. Je investeert iets minder, houdt je speakers wat langer, en onder aan de streep blijft er nagenoeg hetzelfde over.

Ik denk van de mensen hier op het forum, die er deels van leven, het overgrote deel geen extra inkomsten verzekering hebben bij ongeluk, arbeidsongeschiktheid enz.. Geen aanvullende pensioens regeling hebben over hetgeen zij nu bij verdienen.
Nu is het mooi, de rest regelt mijn baas.

Wanneer je echter wel volledig afhankelijk bent van je bedrijf, dan wordt je wel geconfronteerd met dergelijke zaken, en dito bijkomende kosten! En geloof mij die zijn niet mis.. Ben je jong dan denk je daar nog niet direct aan, wat later gaan de zaken wel meespelen, en zul je ook aan je gezondheid en je oude dag moeten denken.

Ik ben wel volledig afhankelijk van Watt-Xtra. inmiddels een 3tal deelbedrijfjes onder dezelfde naam. Ik mag echter wel van geluk spreken, dat het mij wel heel aardig lukt op het moment.
Er meteen bij zeggende; Watt-Xtra is sinds dit jaar niet alleen maar meer Licht en Geluid. Ik zou kunnen leven van alleen de Licht en geluid tak, maar de kers wordt op het moment verdient met de andere takken. happy :)

Ik ben het ook met jullie eens, dat er een negatieve sfeer rondom Frank hangt.. ik ken zijn situatie ook "nog" niet.. Maar wil niet te snel direct oordelen.

Frank heeft mij inmiddels ook per PB bericht.. en ik sta nog steeds open voor een goed gesrek.. Ik zal hem een deze dagen daarom ook bellen.

Maar laten we het gezellig houden hier, niet direct oordelen en afbranden.
Lees het topic, pak je voordeel en vul aan met nog meer ideeen, suggesties en verbeteringen!
We kunnen er allemaal van leren.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)