Forum > PC related Forum

DMX Studio Professional

(215 reacties. Pagina 7 van 22)
Moderator(s): Dré
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
25-9-2003 23:48
Nou wat betreft dat sweetlight, dat is echt bagger (om alleen maar over de kleur te spreken). Het wordt de bedoeling dat we zoveel mogelijk apparaten in gaan bouwen en uiteraard komt er ook een 3D engine bij (die we nu gedeeltelijk hebben draaien).

Helaas kunnen we door onze studie aan de hogeschool van den bosch alleen in de weekends aan DMX Studio Pro werken, en ben ik ook niet meer iedere dag op het forum te vinden (doe verkort traject dus is 2x zo zwaar als regulier). Gelukkig wil het al wel aardig vorderen, de DLL engine werkt en hebben nu 5 werkende apparaten. Als het lukt zal ik in het weekend een nieuwe demo versie online zetten waarbij ook de interface support (LPT/DMX elektuur en MIDI/DMX elektuur) werkt.

Ook het geweldige idee om de MIDI uitgang te gebruiken op je DMX controller (dus geen interface meer nodig) lijkt te gaan werken, hiermee hebben we natuurlijk iets unieks want zelfs een Dj Mingle heeft een MIDI ingang. Dus het is nog even afwachten of dit grapje echt goed gaat werken. Ook de beginnende drive-in shows kunnen dan met hun bestaande DMX controller (b.v. showmaster o.i.d.) kijken of computersturing iets voor hun is zonder eerst 100en al niet 1000en pleuro`s hier voor moeten uit te geven.

Wat betreft het uitgeven van de source-code: Deze geven we natuurlijk niet vrij. De Demo versie zou ik daarentegen nog wel vrij willen geven (verzoek via e-mail s.v.p. dmxstudio@watchitdrivein.nl).

Greetz, Fossalta
StevieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2003
Laatste: 15-2-2004
Berichten: 43
13-10-2003 19:57
is het de bedoeling dat je je besturing op je pc aanslaat zodat je het via de pc kan besturen, want ik het vat het niet helemaal, ben een n00b, kan je het me ff uitleggen hoe het precies werkt?
Dit is leeg
StevieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2003
Laatste: 15-2-2004
Berichten: 43
13-10-2003 20:00
ik heb wel nog een ander idee ervoor, kan je het zo programmeren dat als je op 1 op je toetsenbord drukt of op je numerieke toetsebord, dat rechter gebeure dat dan de betreffende lamp(ik neem aan spotjes, van dmx voor scans enz weet ik niks af) dat die dan gaat flashen, dan heb ik het over de knopjes die onder de faders zitten, vat je?
Dit is leeg
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
13-10-2003 21:37
Ja natuurlijk kan dat, het wordt zo gemaakt dat je alle toetsen van het toetsenbord zelf kunt toewijzen aan een knopje of fader van een DMX apparaat.

Bestaat al wel maar nog geen website: www.dmxstudio.nl

Greetz, Fossalta.
StevieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2003
Laatste: 15-2-2004
Berichten: 43
14-10-2003 10:10
ohjah, nog wat anders, hij doet het bij mij goed, shift functie doet het enzovoort, alles doet het, wanneer komt er een nieuwe versie met de 3d view en de rest?
Dit is leeg
Tha joshhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2002
Laatste: 31-1-2010
Berichten: 102
15-10-2003 23:32

Fossalta schreef:

Ook het geweldige idee om de MIDI uitgang te gebruiken op je DMX controller (dus geen interface meer nodig) lijkt te gaan werken, hiermee hebben we natuurlijk iets unieks want zelfs een Dj Mingle heeft een MIDI ingang. Dus het is nog even afwachten of dit grapje echt goed gaat werken. Ook de beginnende drive-in shows kunnen dan met hun bestaande DMX controller (b.v. showmaster o.i.d.) kijken of computersturing iets voor hun is zonder eerst 100en al niet 1000en pleuro`s hier voor moeten uit te geven.
Greetz, Fossalta
Heb je al een indicatie van wat zoiets zou gaan kosten?
if everything seems under control, you're just not going fast enough.
StevieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2003
Laatste: 15-2-2004
Berichten: 43
16-10-2003 13:41
hej, ik had een keer en programma gezien op een schoolfeest van mij, ik zit in de leerlingenraad dus moest helpen versieren, wel komisch, maar daar hadden ze een prof. drive-in show gehuurd, weet niet meer welke, maar daar hadden ze een programma, konden ze de ruimte van de zaal opgeven, en dan was het een soort map-editor, konden ze via een 3d view allemaal stukken truss ophangen en daaraan de betreffende lampen en zo werd er een programma ingesteld, dus vergelijk het met een soort map editor voor bijv. gta vice city(ik neem dat je dat wel kent) vat je? zojah, kan je dat ook maken, dat zou wel cool zijn
Dit is leeg
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
16-10-2003 17:16

stevie schreef:

hej, ik had een keer en programma gezien op een schoolfeest van mij, ik zit in de leerlingenraad dus moest helpen versieren, wel komisch, maar daar hadden ze een prof. drive-in show gehuurd, weet niet meer welke, maar daar hadden ze een programma, konden ze de ruimte van de zaal opgeven, en dan was het een soort map-editor, konden ze via een 3d view allemaal stukken truss ophangen en daaraan de betreffende lampen en zo werd er een programma ingesteld, dus vergelijk het met een soort map editor voor bijv. gta vice city(ik neem dat je dat wel kent) vat je? zojah, kan je dat ook maken, dat zou wel cool zijn
Het is idd de bedoeling dat er zoiets ook ingebouwd wordt, alleen is dit niet het makkelijkste werk (hoop 3d/2d berekeningen enzo) maar we proberen het zeker.

tha joshh schreef:

Heb je al een indicatie van wat zoiets zou gaan kosten?
Zelf een kabeltje maken zeker niet meer dan € 5,- (17polige SUB-D stekker en een 5Polige DIN plug met wat draad een 2 weerstandjes) van de software kunnen we nog geen indicatie maken, omdat we nog niet weten hoe lang we er nog mee bezig zijn (zal zeker niet volgende week klaarzijn) en we zullen ook rechten moeten gaan betalen voor het gebuik van de namen en layouts van de DMX apparaten. Als we dit niet rond kunnen krijgen, zullen we genoodzaakt zijn om zelf apparaten te ontwerpen, maar dan is eigenlijk het hele idee van onze software weg.

Greetz, Fossalta

www.dmxstudio.nl
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
16-10-2003 17:35
Wat je altijd kan doen (natuurlijk zonde van al het programmeerwerk) is je eigen hardware ontwerpen bij je sortware.
Volgende keer Peter!
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
17-10-2003 00:08
Daar zit em nou net het doel van deze software :) het is de bedoeling dat deze software zowel de Elektuur LPT/DMX alswel de MIDI/DMX interface EN ook nog bestaande interfaces (zoals Sweetlight en AxisDMX) kan aansturen.

We moeten alleen nog wel eerst informeren en controleren of we dit zo mogen doen, want waarschijnlijk vinden de DMX interface fabrikanten het niet zo prettig als 2 studenten geld verdienen door hun ideen en ontwerpen :D

Greetz, Fossalta

p.s. vanaf volgende week vrijdag zal alle informatie betreffende DMX studio via onze eigen website beschikbaar zijn ik wil Dré of een van de andere MODS dan ook vragen om dan (en dus niet nu :)) dit topic te sluiten. Er zal op onze site ook een forum geplaats worden waar iedereen alles kan vragen over dmx studio.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)