Forum > Geluid

Twijfel

(94 reacties. Pagina 7 van 10)
Moderator(s): Dré
THeFLyZoNeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-5-2003
Laatste: 5-7-2005
Berichten: 82
8-7-2003 16:31
Ik heb op gemmini's, Numark, soundlab en technics gedraaid. Type weet ik zonet niet.

Nu zal ik niet snel klagen als ik op beltdrives moet draaien. Mijn eerste tafels waren ook belt drive en ok direct is beter en sneller enz enz enz maar toch kan ik op een belt ook aardig uit de voeten. Toch vond ik (eige mening) de technics het lekkerst draaien. Alhoewel die numark ook niet slecht was.

Zoals ik al had gezegd tegenwoordig kan je niet meer zosnel zeggen wie nou de beste is maar het feit dat het mogenlijk is dat je 20 jaar oude draaitafels het nog goed doen sta ik achter mits je er geen hufters achter heb gehad.

Toch zullen vele het met mij eens zijn dat een technics vooral meer dan 4 / 5 jaar geleden het beste was wat er te koop was voor die prijs.
Denon is ook een top merk wat ook vooral een aantal jaar geleden boven alles uitstak. Maar een tascam bijv is misschien nog wel beter maar is alleen duur en je ziet ze weinig dus bijna niemand kent ze. Het is dus vooral nu niet meer te zeggen wie de beste is, zeker met steeds meer merken die er komen.
FF Quote-less
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-7-2003 18:20
5 x bewerkt. Laatst door Tom op 8-7-2003 23:32
Edit Mod: een paar posts terug had ik gevraagd of jullie niet telkens de hele tekst willen quoten, zeker niet als je er meteen achteraan post.
Het word zo onleesbaar met iedere keer die hele lap tekst in miniletters er bijsad :(


Ben het wel met je eens dat de concurrentie zo hoog is dat je niet meer echt kan spreken van een beste. Ik denk dat het meer te maken heeft met smaak en voorkeur.

Dat je goed op beltdrive kunt mixen is voor mij een raadsel. Ben zelf begonnen met beltdrive maar sinds ik al bijna 6 jaar en bijna dagelijks op Technics draai vind ik beltdrive toch wel zeer hoerig draaien, het lukt redelijk maar niet goed bij mij.

Ik ken idd geen enkele draaitafel die 4-5 jaar geleden kon concurreren met Technics, afgezien dan misschien Vestax die toch meer voor andere doeleinden gemaakt worden. Als dit idd 4-5 jaar geleden zo was, was ik misschien wel voor een ander merk gegaan aangezien het flink centen kan schelen.

Tis trouwens misschien handig als je Denon of Tascam roept dat je ff het product op zich noemt. Bijv cd-spelers van Denon etc. Want Denon maakt ook mixers en voorheen ook tt's, en Tascam maakt ook Dat recorders naast mixers etc..
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-7-2003 22:58
Ach de toekomst zal het leren.

En wie weet komt technics over een half jaar met een draaitafel die meer kan als de TTX en die netter in elkaar zit -> Tsja dan zal alles weer heel anders worden (maar dat zal wel niet gebeuren)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
THeFLyZoNeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-5-2003
Laatste: 5-7-2005
Berichten: 82
8-7-2003 23:04
Bij denon praat ik over z'n CD spelers..
Bij tascam praat ik over deze: www.tascam.de/en/cd-302.html

Zeer goed spul.. maar ook andere merken maken tegenwoordig goed spul.
FF Quote-less
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-7-2003 23:07

Reind schreef:

Ach de toekomst zal het leren.

En wie weet komt technics over een half jaar met een draaitafel die meer kan als de TTX en die netter in elkaar zit -> Tsja dan zal alles weer heel anders worden (maar dat zal wel niet gebeuren)
Denk ik ook niet, ondanks dat er wat verhalen circuleerden dat Technics met een soort van SL-1200 cd-speler zou komen.
Misschien ben je eigenlijk sowieso wel een sukkel als je over 10 jaar nog met plaat draait. Is het allemaal een 100% digitaal schijfje waar je per schijf 1 terrabyte aan data op kan. Kun je je hele platen collectie dubbel meenemen op twee schijfjes die in je jaszak passen. Ook wel grappig:-))
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-7-2003 23:09

THeFLyZoNe schreef:

Bij denon praat ik over z'n CD spelers..
Bij tascam praat ik over deze: www.tascam.de/en/cd-302.html

Zeer goed spul.. maar ook andere merken maken tegenwoordig goed spul.
Ziet er zeker mooi uit. Vind het alleen zelf altijd wel fijn bij cd-spelers als je een beetje het cdj-1000 gevoel hebt wanneer het van die vinyl emulators zijn. Heb je tenminste een joekel van een jog waar je met je jatten aan kan zitten.
Die kleine k*t jogs hoeven van mij nooit zo, maar misschien is dat ook omdat ik van origine altijd met vinyl gedraaid heb...
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-7-2003 23:13
Ik hoop dat ik dat nog mag gaan mee maken die tijd van 2 schijfjes.

Want mijn platenkoffer sjouwen daar word ik veel te moe van razz :p
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-7-2003 23:27
Edit Mod: een paar posts terug had ik gevraagd of jullie niet telkens de hele tekst willen quoten, zeker niet als je er meteen achteraan post.
Het word zo onleesbaar met iedere keer die hele lap tekst in miniletters er bij shocked 8O


Tsja, zit ook steeds meer te denken om een trolleykoffer te kopen. Misschien een beetje opoe, maar aangezien ik geen rijbewijs en auto heb en vaak met de trein ga, is het toch wel makkelijk.
Heb het zelfs een keer zo erg meegemaakt.. Sjouwde met mijn UDG platentas om mijn schouder (heb een koffer en een tas, gebruik net wat makkelijker uitkomt), ik reis van Hilversum naar Zaandam per trein, moest een stukje lopen, wordt de volgende ochtend wakker bij mijn ex in Zaandam en had zo'n beurse schouder dat ze dacht dat ik ruig was vreemdgegaan met een ander. laugh :D
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-7-2003 23:33
Neem me niet kwalijk over de extra tekst. Maar vind je ook niet dat je af- en toe een klein stukje mag meepakken? Zoveel tekst was het deze keer echt niet. Maar goed. Zal er ff op letten..
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
8-7-2003 23:45
Als je gelijk er onder post, dan is het wel duidelijk dat het op detekst slaat van de vorige post.
En een klein stukje quoten hebben we geen enkel bezwaar mee, daar is het quoten voor. (Het verduidelijken waar je op antwoord.)

Maar loop deze topic nog eens vanaf het begin door, en kijk eens wat een lappen er gequote worden.

Bedankt voor de medewerking alsvast;
En nu weer back to topic happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)