Forum > Zelfbouw Speakers

D&B Max12

(72 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
25-2-2009 09:06

Watt-Xtra schreef:

KVM schreef:

En uiteraard netjes gemeten zoals JBL dat ook doet met zijn kasten. sneaky :V
Een eigenbouw JBL zal natuurlijk nooit een orgineel worden.

Martin.
Die eigenbouw kast wordt uiteraard geen orgineel, lekker politiek correcte zin trouwens laugh :D Ik verhuur die kasten ook niet als orgineel JBL kast.
Ik verhuur die kasten als allround basjes. Klanten zijn er erg tevreden over.

Maar die kast van mij presteert wel een stukje beter dan de orginele kast van JBL met dezelfde speaker erin. Ook 2 enkele kastjes van mij gaan harder, strakker en dieper dan een orgineel dubbel 18" JBL kastje met dezelfde speakers!

To Pieter: sinds wanneer kun je geen reflex kastjes meer met elkaar combineren??
Hier wordt zeer regelmatig extra laagkastjes bijgehuurt om onder een GAE Director set te plaatsen voor wat extra laag onderin en achterin tenten.
Apart ampkanaaltje en een kanaal op de processor en je komt een heel eind.

we wijken echter erg af van het bedoelde topic
Over welke JBL kast hebben we het dan , zou ik graag wel eens weten !
En ik ga jou een goede raad geven .
Als je echt zo'n goede ontwerper bent zou ik een patent nemen op jou subkast, en dan solliciteren naar een baan als ontwerper bij JBL.
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
25-2-2009 09:09

Watt-Xtra schreef:

To Pieter: sinds wanneer kun je geen reflex kastjes meer met elkaar combineren??
Hier wordt zeer regelmatig extra laagkastjes bijgehuurt om onder een GAE Director set te plaatsen voor wat extra laag onderin en achterin tenten.
Apart ampkanaaltje en een kanaal op de processor en je komt een heel eind.
In principe kunnen bassreflexkastjes altijd wel met elkaar gecombineerd worden. Maar het is toch zoveel netter als je bij de dealer gewoon twee extra, juist dezelfde kan bijhuren. Dan hebben we tenminste een set die naast een lust voor het oor ook een lust voor het oog vormt.
Ik weet dat je nu gaat zeggen dat dit niet essentieel is en dat weet ik. Maar ik vind het gewoon professioneler overkomen dan een bijeenraapsel van alle soorten en maten kasten.
Nog een voordeel van de veel te dure merkkasten is dat de oudere kasten verwisselbaar zijn met de nieuwere kasten. Zo is de dubbel 18" FSX van martin audio (al een oudje) juist even breed als de S218 van Martin Audio die ook weer juist even breed is als de WS218X van Martin Audio. Namelijk 106.6 centimeter.
Ik weet dat het een detail is en dat je dit als zelfbouwer ook zou kunnen doen maar een bij elkaar passende set doet nog wel wat extra vind ik.

Mvg.
Pieter
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
25-2-2009 10:04

w00Dy schreef:

Jij zegt dat ik beter slaap omdat ik me voor ogen hou dat retail te duur is
Waar zegt Martin dat precies?

Verder valt het me op dat je een erg kortzichtige visie geeft over Pro-Audio. Als het echt zo'n geldmachine was dan zou de HELE WERELD zich erop storten (dat noemen ze wel eens gekscherend "marktwerking"). Je vergeet dan ook verschrikkelijk veel kosten (wellicht doordat je niet echt gehinderd wordt door enige kennis over de materie in kwestie?).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
W00DyAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 14-9-2003
Laatste: 25-2-2009
Berichten: 13
25-2-2009 11:14

KVM] schreef:

Dat maak jij ervan om je verhaal beter over te laten komen.
Laat ik dan nog een kortzichtige visie hebben, met alle respect... jij hebt winkel die je draaiende moet houden en als ik met jou verder moet discussiëren over wat wel en wat niet met de prijs en de markt dan blijven we bezig. Ik probeerde het zo simplistisch mogelijk voor te stellen wat ik er van vind. Mijn ideeën beperken zich trouwens niet enkel tot pro-audio, maar dit is nu eenmaal wel een forum over die sector.

Ik stoor me echter aan het feit (de reden waarom ik in de eerste plaats in dit forum reageerde) waarop niet-zelfbouwers, zelfbouwers hier op de korrel nemen. Dit is dacht ik toch het zelfbouwforum?
gaat als een speer.
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
25-2-2009 11:38
Wie heeft hier eigenlijk gezegd dat hier zelfbouwers op de korrel genomen worden? Ik ben zelf ook bezig geweest en nog steeds bezig met zelfbouw. En ik geef ook toe dat dit tot aardige resultaten kan leiden.
Maar ik loop niet te roepen dat bepaalde merken te duur zijn, of dat bepaalde fabrikanten geldwolven zijn en dat ik het zelf toch allemaal beter kan. Alle waar naar zijn geld, de goede merken zijn nu eenmaal duur en is het niet normaal dat iedereen een cent over wilt houden op wat hij of zij doet?

En zolang het goed blijft verkopen zal dat duur merk niet geneigd zijn om zijn prijs aan te passen aan wat jij vindt over hun prijzen. En bijgevolg blijf je bij je zelfbouw.

Mvg.
Pieter
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-2-2009 11:51

w00Dy schreef:

Ik stoor me echter aan het feit (de reden waarom ik in de eerste plaats in dit forum reageerde) waarop niet-zelfbouwers, zelfbouwers hier op de korrel nemen. Dit is dacht ik toch het zelfbouwforum?
Nou, jij wil je geen exacte kopie maar er "in de buurt komen".
In de buurt komen? Naar mijn idee gaat het dan uitsluitend om de look-a-like.
Maar goed, je meld zelf:
als je zelfbouwer bent weet je waarmee je bezig bent.
Een zelfbouwer mag graag geloven dat hij een gelijk model heeft gemaakt of zelfs een beter model. (vooral de groep die geen meetwerk verricht).

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
25-2-2009 12:33

w00Dy schreef:

KVM]Dat maak jij ervan om je verhaal beter over te laten komen.

Laat ik dan nog een kortzichtige visie hebben, met alle respect... jij hebt winkel die je draaiende moet houden en als ik met jou verder moet discussiëren over wat wel en wat niet met de prijs en de markt dan blijven we bezig.
Dus omdat ik een winkel heb ben ik geen goede partij voor een discussie over wat de totale kosten van een product precies inhouden?
Ik stoor me echter aan het feit (de reden waarom ik in de eerste plaats in dit forum reageerde) waarop niet-zelfbouwers, zelfbouwers hier op de korrel nemen.
Aaah. Dus je sprong in de bres voor de zelfbouwers. En daarom nam je deel aan dit topic...

Je eerste bijdrage in dit topic is echter:
Als het even kan zou ik ook graag de bouwtekeningen van Max 12 hebben.
Niet echt een voorbeeld van het stevige "in de bres spring werk"...
Dit is dacht ik toch het zelfbouwforum?
Yep. Een forum dat jouw aanwezigheid per directe ingang niet meer op prijs stelt. Naast bovenstaande heb je ook nog KVM woorden in de mond gelegd (en niet de mogelijkheid daarop terug te komen benut). Wat mij betreft heb je alle kans gehad om in ieder geval DAT recht te zetten maar in plaats daarvan kregen we gewoonweg nog meer geneuzel.

Tot ziens.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
25-2-2009 18:29
Tja, zelfbouwen houd risico's in .
Ik heb hier met een kast van IVEN en zelfbouwkast met RCF 10" , B&C hoogdriver en een Filter van Beyma, oeffff.
Dit gaat echt zeer goed , Klank in de richting van EAW JF100 E en NEXO PS10, zonder processor.
Deze gaan eruit omdat ik nu volledig , op alle gebied , actief werk.
Aan speakers ben ik 700 euro kwijt zonder de kast .
Op 2 de hands of marktplaats een mooi bod gekregen van 125 euro sad :( doei met zelfbouw ...

sis
Freelance muzikant, producer, componist .
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
25-2-2009 20:41
at Sis: Ik ben geen ontwerper, ik heb mijn wensen kenbaar gemaakt, en iemand anders laten berekenen.

Ik heb dus reflex kastjes met JBL2241 erin, zie ook mijn topic zelfbouw basjes.

Deze speaker wordt oa ook gebruikt door JBL in mp418s... welleswaar de 4 ohm versie maar dat kastje doet toch niet zo veel.

de SR4718X en de SR4719X ook beide gevult met 2241 de 19 heeft er 2.
2 van mijn kastjes spelen toch echt wel een slag beter. Misschien niet zo diep, ik gebruik ze nooit lager als 37 hz. Zijn een stuk lichter in gewicht, hebben aan alle zijde handgrepen voor makkelijk stapelen, transporteren en kosten een stuk minder dan een zelfde soort kast met dezelfde speaker.

JBL heeft vast nog meer kastjes met deze speaker, die ken ik echter niet. de mp en sr4719X al eens vergeleken met mijn kastjes.

Het boeit me verder ook niet: Ik ben er dik tevreden over, heb er inmiddels 12. Worden veelvuldig ingezet en verhuurt. Staan bij mij in de verhuurlijst onder een eigen naam met JBL componenten erin. Simpel.

Het was voor mij geen doel om een kast na te maken, ik zocht een goede allround laagkast, enkel te gebruiken of met meerdere bij elkaar. Met deze kast is dat heel goed gelukt.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
GanzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
Berichten: 356
25-2-2009 20:48

sis schreef:

Tja, zelfbouwen houd risico's in .
Ik heb hier met een kast van IVEN en zelfbouwkast met RCF 10" , B&C hoogdriver en een Filter van Beyma, oeffff.
Dit gaat echt zeer goed , Klank in de richting van EAW JF100 E en NEXO PS10, zonder processor.
Deze gaan eruit omdat ik nu volledig , op alle gebied , actief werk.
Aan speakers ben ik 700 euro kwijt zonder de kast .
Op 2 de hands of marktplaats een mooi bod gekregen van 125 euro sad :( doei met zelfbouw ...

sis
Dat vind ik tevens een groot nadeel van zelfbouw, de verkoopwaarde. Ik verander nogal veel in mijn drive-in show, maar mijn zelfbouw eminence speakerset (door een betere speakerbouwer) ben ik nog niet kwijt. Terwijl er voor een leuk bedrag aan drivers in zit (4x 15" kappa pro LF, 4x beta8 en 4x beta8CX met een PD2002 hoogdriver). Maar ik zit er aan de denken de speakers los te verkopen...
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)