Forum > PC related Forum

draaien mbv laptop?

(196 reacties. Pagina 7 van 20)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
31-3-2004 23:19

dj Kala schreef:

@ Kvm:

Toen het woordt dj werdt bedacht bestonden er niet eens mensen die muziek luisterden, laat staan draaiden met een pc, dus waar dat op slaat?

En de D van DJ staat wel degelijk voor disc, hiervan ben ik overtuigd totdat iemand mij het tegendeel bewijst.

Ciau.
Bestonden er geen mensen die muziek luisterden ?
Overigens heb ik niet gezegt dat de D niet voor disk staat.
De D van DJ staat inderdaad voor disc (disk) en dat is een ruim begrip.
Recorddisc / compactdisc / harddisc

Of in het nederlands : diskjockey (met een k) en dat is:
verzorger van een muziekprogramma op de radio of in een discotheek => deejay

Werken ze bij sommige radio stations niet met pc's wink ;)

Martin.
kvm entertainment
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
1-4-2004 02:23
Ivm het "bijhuren van een PA-setje" dan kunnen ze alles zelf, dat kan nu ook al met een cd-wisselaar hoor, er gaan er tot 100stuks in, en is programmeerbaar, en toch willen de mensen een dj.. misschien omdat die niet enkel verzoekjes draait, maar een mooie mix kan maken, weet wat werkt, en de muziek heeft.. en soms nog kan presenteren e.d. ook.
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
Fl@xStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2003
Laatste: 2-6-2010
Berichten: 49
1-4-2004 10:12
Volgens mij vergeten we allemaal een beetje de hoofdzaak van het verhaal.

Een avondje draaien is pas geslaagd als iedereen lekker gedanst heeft en het ook nog naar zijn zin heeft gehad. Wat zou het ene moer uitmaken of je er nou met platen gemixt hebt, Mp3's gedraaid vanaf je laptop / PC of gewoon ouderwets CD'tjes hebt staan draaien. Ik ken namelijk genoeg mensen die goed kunnen mixen, maar van een menigte entertainen hebben ze geen kaas gegeten. Op die manier sla je de plank behoorlijk mis dacht ik. Het enige wat telt is dat het publiek met een goed gevoel naar huis gaat. En jij ook natuurlijk!

Greetz
>>Zo niet, dan toch!!<<
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-4-2004 13:08
Daar sluit ik mij volledig bij aan.

Als je lekker staat te draaien en kunt doen wat je wilt doen, je niet beperkt voelt door apparatuur, en goede kwaliteit geluid voor elkaar hebt, wat maakt het dan uit?

Verder doet deze hele discussie een beetje denken aan de beginfase van de vinyl-cd-discussie.
GS2K1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-4-2004
Laatste: 9-6-2004
Berichten: 1
1-4-2004 18:07
Ik denk dat je niet de laptop moet gebruiken om mee te draaien, maar het moet zien als CD speler.
Je koopt bij bijv. BPM of PCDJ een externe controller voor de besturing van het programma (volgens mij kan Traktor DJ Studio in laatste versie met elke controller die er is omgaan.. 100% zeker ben ik niet), en laat het geluid via een goede geluidskaart met genout line-out's over je mixer lopen.
Dan zie ik totaal geen verschil meer tussen het draaien met cd's.
Ik zie alleen grote voordelen... externe harddisc +laptop neemt nogal wat minder plek in beslag als al die cd's!
En je kan veel makkelijker een nummer vinden.
En een standaard laptop heeft geen goede geluidskaart, maar er zijn hele goede externe geluidskaarten op de markt die wel voor voldoende aansluitingen zorgen om (minstens) 2x stereo eruit te gooien :)

En qua crashen?
Minimale windows 2000/xp installatie, met alleen je mp3's op aparte (2e of externe) harddisc. En alleen het "DJ" programma geinstaleerd. Niet van alles nieuweste drivers qua videokaart enzo, maar wel de meest stabiele (is even testen). Dan crasht je laptopje echt niet zo snel.
En daarnaast moet je gewoon altijd backup achter de hand hebben (of cd's, of 2e laptop).
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
2-4-2004 12:44
Een goede Windows 2000 machine zal wellicht 1-2 x per jaar crashen (en vaak nog omdat IE nu eenmaal niet geheel bugvrij is EN helaas TE diep in het besturingssysteem zit verweven).

We hebben zelfs 1 (Sony) Laptopje die na 2 jaar gebruik een 100% perfecte score heeft (nog NOOIT een BSOD gehad).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
2-4-2004 12:49

DJ Tim schreef:

Ik vind niemand minderwaardig als hij/zij met een laptop draait
[citaat van KVM schreef:

Minderwaardig?
Kun je uitleggen wat je bedoeld? Alleen minderwaardig met een vraagteken kan ik niet helemaal volgen. wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1344
2-4-2004 13:38
Waar je mee mixt maakt inderdaad geen mallemoer uit, zolang het maar klinkt. Het wordt op een gegeven moment dan wel erg verleidelijk, om ondertussen een eindje te gaan wandelen en de computer (al) het werk te laten doen.

Dat is waar ik de grens trek. Op dat moment is er geen interactie meer tussen de DJ en het publiek. Om nou te gaan juichen voor een computer wink ;).

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
2-4-2004 19:15

Dré schreef:

Een goede Windows 2000 machine zal wellicht 1-2 x per jaar crashen (en vaak nog omdat IE nu eenmaal niet geheel bugvrij is EN helaas TE diep in het besturingssysteem zit verweven).

We hebben zelfs 1 (Sony) Laptopje die na 2 jaar gebruik een 100% perfecte score heeft (nog NOOIT een BSOD gehad).
Ik gebruik ook alleen windows 2000, simpelweg omdat XP mij TE veel op multimedia is gebaseerd... Ik tweak m'n windows wel altijd.. zoveel mogelijk services uit, ongebruikte bestanden zoals drivers e.d. eraf.. alle zooi die ik niet wil eraf.. (netmeeting etc.). Ik heb vorige week m'n eerste BSOD gehad door een hardware foutje... niet eens windows die de fout in ging dus... Een standaard windows installatie is ongeveer 600 MB.. bij mij draait het stabiel op 300 wink ;)

Fossalta
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-4-2004 19:26

DJ Tim schreef:

DJ Tim schreef:

Ik vind niemand minderwaardig als hij/zij met een laptop draait
[citaat van KVM schreef:

Minderwaardig?
Kun je uitleggen wat je bedoeld? Alleen minderwaardig met een vraagteken kan ik niet helemaal volgen. wink ;)
Ik had het iets te snel gelezen sad :(
Dacht dat je zei Ik vindt iemand minderwaardig als ....
Mijn fout, ik had even de N over het hoofd gezien.
Er zijn er veel die denken dat de computer alles doet of kan dat is echter niet zo. Het werken met de computer staat gelijk aan het werken met cd spelers. Vandaar ook mijn (verkeerde) reactie.

Ik draai nu ruim 5 jaar met een pc, een P500III met
win 98 en een P500III met win XP met beide systemen nog nooit problemen gehad, en zou dus ook niet meer terug willen naar al dat gesleep met cd's laat staan met vinyl.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)