Forum > Algemeen Forum

Weggeef spullen

(87 reacties. Pagina 7 van 9)
Moderator(s): Dré
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
27-6-2007 18:06

Dj pacific schreef:

Volgens jou is dus niet de bestuurder van de goederentrein fout, maar prorail omdat de trein van prorail is??
Trein was van ERS, spoortjes en seintjes van Prorail wink ;)

In dit geval was de machinist fout omdat ie door rood reed (maar de claim komt terecht bij ERS, niet bij de machinist!).

Ik spuit rook, kind A t/m D gaan ervoor hangen en houden er iets aan over. Ben ik dan fout omdat ik rook spuit, of zijn de kinderen fout die ervoor gaan hangen zonder dat ze daartoe verplicht of aangestuurd worden, maar wel al enkele malen zijn gezegd dat het niet gezond is?
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
27-6-2007 18:14
je kunt er lang omheen blijven draaien, ik hoop alleen dat het duidelijk is wat we jou willen zeggen.
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
27-6-2007 18:31
Het is mij heel duidelijk wat jullie zeggen... ik ben het er in deze situatie alleen niet mee eens.
Als ik met m'n eigen drive-in op pad ben is het natuurlijk een ander verhaal.

René
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
27-6-2007 18:54
Ik ben het met René eens dat je niet eindeloos kunt blijven waarschuwen en die kindertjes moet blijven smeken om weg te blijven bij die rookmachine of jezelf helemaal moet aanpassen. Een keer moet er een harde maatregel op staan. Ook kinderen van 14 jaar en ouder hebben al een verantwoordelijkheidsgevoel en inzicht in gevaren, zeker nadat deze nog eens toegelicht zijn in een waarschuwing. (ze mogen immers toch ook alleen de weg oversteken?) Kan me dan ook in een aantal van de voorgaande reacties niet helemaal vinden omdat ik niet vind dat je je maar moet gaan aanpassen naar dwarsliggers.

Om de kinderen dan maar vol in hun bakkes te spuiten met een (klein) risico op brandwonden is echter wat overdone als consequentie. Wat je wel zou moeten doen is na een aantal keer waarschuwen gewoon die kinderen eruit laten zetten. Wil de leiding niet meegaan in deze consequentie dan draai je gewoon een paar avonden zonder rook en geef je de leiding als reden daarvoor dat je het risico niet wilt lopen.

Beste manier om van het gedonder af te zijn is natuurlijk nog altijd de boel zo te plaatsen dat kinderen bijvoorbeeld niet dichter dan 50cm in de buurt van de machine kunnen komen. (bij die afstand is de rook meer dan genoeg afgekoeld en mogen ze er wat mij betreft zelfs in hun blote gat voor gaan staan laugh :D )
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
27-6-2007 21:04
Gewoon een hazer kopen... Is de lol er snel van af laugh :D
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
DJ-XLStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2005
Laatste: 23-4-2014
Berichten: 148
27-6-2007 21:26
En nu weer on-Topique! :)
DJ-XL Drive-in Show | All Round DJ
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
28-6-2007 00:32
On topic lijkt me in zo'n hopeloze situatie waarin niemand verantwoordelijkheid kan of wil nemen: geen rook meer.

Hoe simpel kan iets zijn.
Lamme beverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-1-2004
Laatste: 6-10-2008
Berichten: 162
28-6-2007 01:11
WAAROM verzin je er dan niet gewoon iets simpels op? Er werd net al iets van buizen gezegd die je op de rookmachine kunt aansluiten... En als je nou wilt dat er én niemand zich kan verbranden én niemand de rook "puur" in kan ademen dan zorg je er toch gewoon voor dat je die rookmachine ergens ophangt? Of als je kabel niet lang genoeg is leg je gewoon een buis aan die je naar boven leidt, om hem vervolgens buiten grijpgrage-vingers-bereik naar beneden te knikken... Het is immers een vaste lokatie, en voor de prijs (en frustratie) hoef je het al helemaal niet te laten.
(Het proberen waard zou ik zeggen: desnoods met ingebouwde buisventilator...)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
28-6-2007 02:56

Lamme bever schreef:

(en frustratie)
De frustratie lijkt eerder bij de andere forumleden te bestaan wink ;) .

Ophangen lijkt me geen slim plan, straks gaat men met de tong pogen druppeltjes op te vangen.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
28-6-2007 09:47
Ergens verdekt opstellen met een buis ofzo klinkt leuk... als je de locatie niet kent. Er is simpelweg nergens de mogelijkheid om dat te doen. Een vierkante zaal met een verhoogde DJ booth is alles wat er is, tegen de achterwand de stoelen/tafels, waar het ding dan ook onder staat.

René

Terug naar forum Reageer (zonder quote)