Forum > Geluid

submeeting 22 april (Emmen)

(147 reacties. Pagina 7 van 15)
Moderator(s): Dré
Gateway99Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2007
Laatste: 13-1-2008
Berichten: 2
23-4-2007 13:46
Hallo allemaal!

Ik (Roy) was gister ook van de partij!! Was met WX Music Service (jorrit) mee :) Het was gezellig!! Hoop moois gezien en gehoord!!

Ivo (en hulpjes??) hadden het allemaal goed geregeld!

En we hadden mooi weer!! Me gezicht is mooi rood geworden gister :D

Vooral van de waveguides was ik erg onder de indruk! dat zo'n klein speakertje zoveel herrie kan maken!! Ook de baskasten van Ivo waren mooi om te zien, maar vooral het geluid dat er uit komt is goed!

De punischers (die TNT meehad) vondt ik persoonlijk wat tegenvallen na de verhalen die ik hoor/lees over hoe geweldig ze wel niet zijn, maar ze zijn zeer zeker leuk te gebruiken in het discowerk! Live iets minder denk ik....

En die oudere gestoffeerde kasten van (geen id hoe die heet) die knapten dur ook aardig op :)

De set van Johan klonk ook goed!!

Mijn mening over wat ik gister gehoord en gezien heb: Er stonden gen prutskasten bij, alles was goed, de een wat meer voor het discowerk, de ander wat meer voor live toepassingen!

Het was een gezellig, warme, zonnige dag in Drenthe, en heb er een boel geleerd!!
Simple40002000Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-9-2003
Laatste: 8-3-2020
Berichten: 67
23-4-2007 23:46
waarschijnlijk bedoel je met die gestoffeerde kasten het setje van ondergetekende.Ik werd toch aangenaam verrast door de complimenten over mijn setje aangezien deze kwa budget en versterking niet in de schaduw kon staan bij het aanwezige''geluidsgeweld''.Oke,geen ''mega spl'' maar kwa klank werd het setje als helemaal niet verkeerd ervaren,wat mij verbaasde aangezien ondergetekende zelf er zijn plussen of minnen mee heeft.Maar goed,veel gezien,veel gehoord,het opvallende was wel dat de systemen die er stonden wel veel ''honger'' naar versterkervermogen hebben om toch tot zijn recht te kunnen komen en niet iedereen heeft dat budget beschikbaar om zich dit te kunnen aanschaffen.Misschien es een idee om mee aan de slag te gaan,een systeem ontwerpen waarbij met zg ''budget eindtrappen''toch een aanzienlijk spl gehaald kan worden.Het zou het ''zelfbouw gebeuren '' een stuk interessanter maken voor een groter publiek welke zich nu kunnen laten afschrikken door het moeten aanschaffen van peperdure zware eindtrappen om een zelfbouwset tot zijn recht te laten komen
MHS soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 7-3-2013
Berichten: 14
24-4-2007 19:21
Kan men ergens informatie terugvinden over deze waveguide luidsprekers? Gezien de reacties hier moet het wel een indrukwekkend kastje zijn.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
24-4-2007 19:46
ivo mailen.. en anders even kijken in het zelfbouw forum!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Gateway99Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2007
Laatste: 13-1-2008
Berichten: 2
24-4-2007 21:37

simple40002000 schreef:

waarschijnlijk bedoel je met die gestoffeerde kasten het setje van ondergetekende.Ik werd toch aangenaam verrast door de complimenten over mijn setje aangezien deze kwa budget en versterking niet in de schaduw kon staan bij het aanwezige''geluidsgeweld''.Oke,geen ''mega spl'' maar kwa klank werd het setje als helemaal niet verkeerd ervaren,wat mij verbaasde aangezien ondergetekende zelf er zijn plussen of minnen mee heeft.Maar goed,veel gezien,veel gehoord,het opvallende was wel dat de systemen die er stonden wel veel ''honger'' naar versterkervermogen hebben om toch tot zijn recht te kunnen komen en niet iedereen heeft dat budget beschikbaar om zich dit te kunnen aanschaffen.Misschien es een idee om mee aan de slag te gaan,een systeem ontwerpen waarbij met zg ''budget eindtrappen''toch een aanzienlijk spl gehaald kan worden.Het zou het ''zelfbouw gebeuren '' een stuk interessanter maken voor een groter publiek welke zich nu kunnen laten afschrikken door het moeten aanschaffen van peperdure zware eindtrappen om een zelfbouwset tot zijn recht te laten komen
Ik had het idd over die gestoffeerde kasten (waar uit de rechtertop als je ervoor stond op een gegeven moment het handvat eruit werd geschroefd om het filter te bekijken)

Klonk wel goed! kwa uiterlijk een beetje minder, mjah, in een donkere zaal of tegen een goede prijs is dat natuurlijk ook geen probleem(zou ik vinden)
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
24-4-2007 21:51
Een paar nieuwe kastjes wink ;) , met de oude componenten, en je kan het dubbele aan huur vragen laugh :D
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
24-4-2007 22:11
Toevallig al foto's Ivo? wink ;)
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
24-4-2007 22:18
Ik heb wel een paar foto's maar niet veel, in alle drukte vergeten te maken, degenen die ik heb zal ik plaatsen.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
Simple40002000Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-9-2003
Laatste: 8-3-2020
Berichten: 67
24-4-2007 22:31
mijn bedoeling isechter compleet nieuwe toppen ,waar ik met gerust hart ''serieuze'' eintrappen op los kan laten,wat ik nu niet aandurf ivm met angst ze kapot te spelen.De tops waren met mijn ''budget'' eindtrappen al aan hun max te jagen hoorbaar.Heb liever tops met een grotere ''safety'' marge,aangezien de set vaak genoeg ''mishandeld'' wordt door mensen die van toeten nog blazen verstand hebben en gewoon volgas gaan,of het nu kan of niet.Langleve limiters,in combi met een ''overbemeten top kwa vermogen blijf je dan zelfs met extreem misbruik binnen de safetymarge.Misschien een aparte filosofie,maar ik ga voor betrouwbaarheid en een langleven kwa componenten die zelfs bij misbruik nog in hun ''safe operatingzone'' werken.Een klus voor ivo dus.By the way ivo,zou stofferen van de kasten mogelijk zijn?
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
24-4-2007 22:34
By the way ivo,zou stofferen van de kasten mogelijk zijn
laugh :D natuurlijk.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)