Forum > Geluid

Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen)

(509 reacties. Pagina 7 van 51)
Moderator(s): Dré
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
10-1-2008 12:21
Ja het artikel over pijngrens is een beetje off topic en wat er op de kar past ook.
Maar zo weet iedereen wel wat er kapot kan gaan, en hoeveel er nog van over is NA carnaval.

Artikel over pijngrens vond ik wel grappig om te plaatsen, want als je ziet wat mensen allemaal op een wagen zetten (vind het af en toe echt te ver gaan). Niet dat ik niet van hard geluid hou, maar carnaval heeft niet alleen met geluid te maken wink ;)

Ook is het niet zo leuk voor de mensen die ook hun best hebben gedaan, maar een minder setje hebben en dan compleet wegvallen tegenover andere wagens.

*edit
Een fatsoenlijke verhuurder haalt de pijngrens overigens niet, dat is dan ook DE reden van de vele complimenten en DE reden dat hij ieder jaar weer gevraagd word.
En misschien ook uiteindelijk de reden waarom hij er het meest aan overhoud.
ben het wel met je eens, maar
Het is niet de verhuurder die aan de volumeknoppen draait met carnaval, zeker zal er wel genoeg afgestelt worden en begrenst, maar vaak zie je toch dat men steeds harder wil, met als gevolg slecht klinkend geluid en oorverdovend. sad :(
insomnia
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
10-1-2008 13:58
bij carnaval gaan bij ons de limiters ook nog iets sneller werken dan op normale feesten, omdat het materiaal meestal toch onrespectvol behandelt gaat worden. (wel niet altijd, hbe er een groep bij die al een paar keer bij ons huurde en die behandelen de set erg mooi, ze poetsen hem zelfs nog helemaal voor ik hem oplaad ! )
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-1-2008 02:02

Sick2 schreef:

Het is niet de verhuurder die aan de volumeknoppen draait met carnaval,
In mijn geval wel.
maar vaak zie je toch dat men steeds harder wil, met als gevolg slecht klinkend geluid en oorverdovend. sad :(
Ach er zijn altijd wel idioten die niet in de gaten hebben waarmee ze bezig zijn.

Tevens word een slecht geluid altijd gekoppeld aan een verhuurder/Band/disco.

Martin.
kvm entertainment
Dj JoeriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2005
Laatste: 24-2-2013
Berichten: 177
11-1-2008 18:03
Het eerst jaar dat ik iets op een carnavalswagen had gezet was het al gelijk raak. Gelukkig ging het toen om een goedkope skypech versterker. Vorig jaar is alles gewoon heel gebleven op de wagen. Alleen toen ik in een zaaltje moest draaide knalde alle eindtrappen uit mijn pas gerepareerde Palladium versterker, gelukkig kon dit tegen een klein bedrag weer gerepareert worden.

Dit jaar staat er op de wagen:
DJ-Booth met 2x CDJ-1000mk3, 2x CDJ-100, 1x dateq apollo
Lichtsetje met trussje, wat parren, rookmachines en een strobo
Geluidsset met:
-2x Lem fullrange speakers
-6x 12inch topkasten
-2x HK topkasten
-2x dubbel 15" subs
-2x enkel 15" subs
-1x dj-monitor

Alles wordt versterkt door de nodige Palladiums en crossovers etc.

Aggregaat gaat er ook een van Boels worden.
JK Productions is powerd by Pioneer, Martin Audio & Crest
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
11-1-2008 18:54
joeri weet toch echt dat mijn mooie par lampje is gesneuveld voor de optocht razz :p
(voor duidelijkheid is de wagen waar het over gaat van deze personen(en nog een paar maar niet van forum):dj joeri,dj kasper en ik.

En vorig jaar een jb systems mcd 570 die er halvewege de optocht mee stopte en opnieuw moest worden aangezet.
toen nog paar keer last van gehad maar eenmaal binnen geen problemen meer.
WsxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2006
Laatste: 24-1-2012
Berichten: 73
11-1-2008 19:10
2 jaar geleden een actieve speakers van DB die op de terugweg spontaan in de fik vloog. Altijd leuk met zo'n kunstof behuizing. happy :)

Reden: Ik vermoed een gescheurde printplaat die sluiting maakte. Speakers waren al een aantal jaren oud en hadden al de nodige klappen op mogen vangen.

Dit jaar:

1x EP 2500 met 2x B1520 Fullrange

1x P 2000 met 2x w-bins Laag
1x Crest 1500 met 2x P215 Mid/hoog

Dit wordt achtief gefilterd door een 3400 van Behringer.

Dit allemaal powered door 3 aggreggraten van 6000w continu per stuk. 2 voor het geluid en 1 voor het licht/compresoor/rookmachine.

Hoop dat het allemaal heel blijft.
MadsonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2007
Laatste: 17-6-2008
Berichten: 38
11-1-2008 19:16
@ joeri, is het motto dit jaar, zo gek als een discotheek ofzo, af te zien aan wat er allemaal opstaat?
palestra sound & light entertainment **electrovoice**
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
11-1-2008 19:49
beste madson,
we zetten zoveel op de wagen voor een goede spreiding dat het niet lomp hard hoeft(Kreisend).
mvg coen
Dj JoeriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2005
Laatste: 24-2-2013
Berichten: 177
11-1-2008 19:49
Zoiets ja laugh :D . Nee het is de bedoeling dat we flink veel geluid hebben voor het zogenaamde "dweilen". Maar daarnaast hebben we een redelijk gewone carnavalswagen met ook papiermache poppen, maar er zal inderdaad ook een dj met een rijdende discotheek aanwezig zijn op onze wagen happy :) . Wel moeten we bij een enkele optocht aan het geluidslimiet van 75dB houden shocked 8O . Ik snap dat ze het niet op prijs stellen dat er alleen "stampwagens" rondrijden, maar dit is wel weinig shut up :X .
JK Productions is powerd by Pioneer, Martin Audio & Crest
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
11-1-2008 19:59
nou ik hoef geen 120 db in me oren meer.
heb nu de 11e nog last van me oren van oud en nieuw.
gehoor is echt te ver achteruit gegaan in 2,5 jaar.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)