Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 7 van 146)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
12-9-2006 09:39
Als ik het van tevoren geweten had had ik deze klus misschien ook wel uitbesteed. Aan de andere kant noem ik mezelf een allround dj en is het mijn werk, dus ik kan voor bijna elk publiek draaien (extreme stijlen uitgezonderd).

Ik draai meestal vrij commercieel en heel afwisselend, dus platen die iedereen kent en voor ieder wat wils. Maar ik kan ook zonder moeite een jaren 70/80/90 feestje draaien, of een schoolfeest. Meestal draai ik op bruiloftjes en bedrijfsfeesten, maar ook regelmatig op 40e en 50e verjaardagen of 25 jarige huwelijksfeesten. Maakt mij allemaal niet uit, ik draai gewoon wat het publiek wil.

En soms verveel ik me de tering daarbij, so be it... Ik heb op dit moment niet te klagen over de hoeveelheid werk maar ben ook nog niet in de positie dat ik bepaalde feesten kan weigeren. Kan ik natuurlijk wel, maar niet werken is geen geld en ik moet er wel rijk van worden laugh :D
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
12-9-2006 17:17
Ik werd vandaag weer even pijnlijk herinnerd aan iets wat mij een tijdje geleden overkomen is.

Was op een vrijdagavond, ik en een collega zouden een PA neerzetten voor een bandje bij een vast adres. Nou ga ik erg goed om met die opdrachtgever, dus hij belde van tevoren dat het bandje een gaaf bandje was en de zangeres wel een erg mooi vrouwtje was. Nouja goed, beetje gezeur heen en weer, is er een weddenschap uitgekomen. Als ik dat vrouwtje zou versieren, mocht ik het factuurbedrag keer 2 doen. Maar als me dat niet zou lukken, moest ik het factuurbedrag halveren. Nouja prima, why not. Dus weddenschap gesloten.

Bandje aangekomen, soundcheck gedaan, wij even eten, band eten en daarna het optreden.

Dus na het optreden begint m'n collega alvast het podium op te ruimen en ik stap op die zangeres af. Beetje slap mee ouwehoeren, beetje over geluid praten, etc. Uiteindelijk zijn we bij de mengtafel gaan zitten. M'n collega had ondertussen het hele podium al leeg, alleen de PA stond er nog en de mengtafel. Dus hij kwam ons maar even vergezellen. Hij begon een beetje over xlr pluggen te praten, mannetje - vrouwtje, mannetje - mannetje, vrouwtje - vrouwtje, een heleboel bla bla dus, waar ook de term 'lesbisch' bij valt.

Tot zij op een gegeven moment zegt: wat is er mis met lesbisch?

Ik haat m'n opdrachtgever nog steeds voor deze voorkennis...
Vergeet niet te lachen
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
12-9-2006 17:27
1 x bewerkt. Laatst door Maaarten op 13-9-2006 16:54
Hahaha, dat is wel een goede grap..! Maar als het serieus om zaken gaat, is het natuulijk allemaal een stukje minder wink ;)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-9-2006 17:36
Als het om serieuze zaken gaat doe je niet dat soort weddenschappen. Kratje bier verwedden met een klant is nog daaraantoe.
Light Image
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
12-9-2006 18:16
Ik ben niet met elke opdrachtgever zo hoor, maak je niet ongerust wink ;).

Alleen met hem sluit ik dit soort weddenschappen af, zijn wel gekkere dingen afgesloten met hem.
Vergeet niet te lachen
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
12-9-2006 18:26
Ik weet niet hoe het met jullie zit. Maar ik probeer het praten over technische sjizzle en xlr plugjes enzo tot een minimum te beperken bij de dames omdat ze daar meestal niet echt in geinteresseerd zijn, maar kan aan mij liggen sneaky :V .
Waar zit de cut op dit apparaat?
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
12-9-2006 18:28
Ik begon er ook niet over wink ;)
Vergeet niet te lachen
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
12-9-2006 19:21
Knap kinderachtig om iemand te versieren voor geld... Een weddenschap is leuk, maar dit vind ik wel redelijk ver gaan. Ik zou als zangeres echt niet blij worden als ik achteraf zou horen krijg dat de interesse van de geluidsman puur om geld ging.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-9-2006 19:37
Moet overigens zeggen dat ik voor een weddenschap niet zo lang geleden ongeveer hetzelfde heb meegemaakt. Weddenschap was met een collega op een evenement en het "slachtoffer" was de zangeres van een band die er optrad. Alleen ben ik naar d'r toegelopen, heb d'r uitgelegd wat d'r aan de hand was, weddenschap, etc. Of ze even meewilde doen. Vond ze geen probleem, toch vrijgezel, blabla. Aangezien ik moest draaien direct na haar optreden bleef ze flink lang hangen en ik moet zeggen, ze wist ERG overtuigend de versierde verliefde meid te spelen razz :p

Mooi een krat bier mee gewonnen.

Achteraf gezien kan ik zeggen dat 't niet een heel verkeerde openingszin zou zijn geweest... shut up :X laugh :D Sterker nog, heb d'r regelmatig aan de telefoon laugh :D
Light Image
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-9-2006 00:20

martijn schreef:

Knap kinderachtig om iemand te versieren voor geld... Een weddenschap is leuk, maar dit vind ik wel redelijk ver gaan. Ik zou als zangeres echt niet blij worden als ik achteraf zou horen krijg dat de interesse van de geluidsman puur om geld ging.
Ach, dat soort weddenschappen zijn ook wel eens op mij afgesloten, ik vat die dingen verder nooit zo persoonlijk op, zolang ik tijdens of achteraf maar hoor wat voor kunstje men poogde te flikken. Daar waar dat niet gebeurde had ik ook wel door wat er aan het handje was, does not make me look bad.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)