Forum > Geluid

dj gear samenstelling

(90 reacties. Pagina 7 van 10)
Moderator(s): Dré
Ronald busStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2006
Laatste: 17-6-2006
Berichten: 39
16-3-2006 11:15
Aha, maar ik neem aan dat je dan niet alleen voor de muziek moet zorgen? Je neemt je eigen dj gear mee en je zorgt ook voor het licht, (geluid: speakers e.d.) en andere effecten?
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
16-3-2006 12:25

ronald bus schreef:

Bazzzz een minder setje of een beter setje?
En wat houd drive in precies in.
Ik heb het forum daarvoor even doorzocht. Er staat veel over geschreven, maar niet precies wat het is.

greetz
Wat Drive Inn is.. Euhm... Lastig maar daar zullen de Drive Inners onder ons een antwoord op hebben...

Voor drive-inn werk zul je je moeten richten op een breed publiek en de daarbij horende muziek. Draaitafels zullen hierbij vaak overbodig worden. Mede doordat je te veel muziek mee zult nemen om het publiek en de klant altijd te kunnen bedienen met de juiste nummers. Daarbij zal het geluid en het licht een grotere rol gaan spelen dan wanneer je op je kamertje herrie wilt maken. (er zijn natuurlijk uitzonderingen bij het drive inn werk waar wel TT's gebruikt worden maar ik praat even voor de 90% van de drive inns)

Ik heb het ook niet over een betere of een slechtere set maar om een andere set. Voor elk doel heb je een andere set nodig. Ik heb zelf 2 TT's en een mixer staan (bedroom dj) broertje van mn vriendin zit in de drive inn wereld en die heeft daarvoor 2 cdj 100's een dateq apollo, 4 subjes en 2 topjes, 2 t4 balkjes met 8 parretjes, 2 wind ups met wat truss ertussen, wat licht zooi (geen idee wat precies), de nodig controllers voor het hele handeltje met licht, 2 rookdozen en weet ik hoeveel meter kabel voor de hele zooi... (dan vergeet ik nog de laptop met muziek en de 2 koffers met ceedees).

Dat is dus het verschil en de samenstelling van de gear.

Daarom ook altijd de vraag: wat wil je er mee doen.
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-3-2006 12:41
Edit Mod: Sylvia: de OP wilde info over aanschaf van apparatuur. Dit topic lijkt me niet bedoeld als een en-hoe-word-ik-nu-rijk-als-dj-topic. Daar is genoeg over te vinden met de zoekmachine (dat je er in de eerste instantie NIET rijk van wordt, zegmaar).
Ronald busStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2006
Laatste: 17-6-2006
Berichten: 39
16-3-2006 12:45
Met deze gear wil ik idd op mijn kamer gaan oefenen.
Andere muziek zou ik niet echt gaan draaien. Ik wil me toch wel richten op 1 a 2 genres.
En hopen dat ik d.m.v. connecties op wat feesten kan draaien voor de doelgroep van dit genre.
Dat is eigenlijk wat ik wil. Me geen zorgen hoeven maken of het publiek het wel leuk zal vinden of niet.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-3-2006 12:59
Blijf dan maar op je kamer draaien.
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
16-3-2006 14:15

Sylvia schreef:

Blijf dan maar op je kamer draaien.
En dan kom je een heel eind met het setje wat eerder genoemd werd.
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
Ronald busStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2006
Laatste: 17-6-2006
Berichten: 39
16-3-2006 14:18
- sylvia wat bedoel je daarmee? (drive inn is niets voor mij dus je kan beter op je kamer blijven en wachten op een kans of niemand vind jouw genre de moeite waard? :D)

- en bazzz welk setje?
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
16-3-2006 14:19
Wat sylvia bedoeld (volgens mij), is dat je ALTIJD, ongeacht welke stijl, je rekening zult moeten houden met het publiek. Onthoudt dat jij voor het publiek komt, en niet andersom. Er zijn DJ's waar het publiek speciaal voor komt, en die zijn erg in de minderheid.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
16-3-2006 14:27

ronald bus schreef:

- sylvia wat bedoel je daarmee? (drive inn is niets voor mij dus je kan beter op je kamer blijven en wachten op een kans of niemand vind jouw genre de moeite waard? :D)

- en bazzz welk setje?
Het is de bedoeling dat je je eigen topic wel onthoud..

JOU eerder genoemde setje (acura's en PCV)

Het wordt zo langzamerhand een n00b verhaal...
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
Ronald busStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2006
Laatste: 17-6-2006
Berichten: 39
16-3-2006 14:27
1 x bewerkt. Laatst door Ronald bus op 16-3-2006 14:31
Uiteraard, daar ben ik mij zeer goed bewust van!

Maar wat ik eigenlijk bedoel is dat ik iemand ben die graag op thema avonden zou willen draaien waar het publiek speciaal op af komt die die muziek leuk vind.
En niet dat ik mij zorgen hoef te maken of het publiek (bijvoorbeeld) de bass te hard vind of niet. Natuurlijk heeft iedereen z'n grens, maar die grens is makkelijker te bepalen zodra je op een feest draait met een bepaald thema, dus een bepaald publiek.
Binnen je genre dien je de mogelijkheid te geven om jezelf aan te passen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)