Forum > Zelfbouw Speakers

geld verdienen met speakers bouwen?

(99 reacties. Pagina 7 van 10)
Moderator(s): Dré
MichielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2002
Laatste: 6-10-2005
Berichten: 222
4-4-2003 19:43

dj mikkie] schreef:

Ik vind €750 aan materiaal niet goedkoop hoor....ja en over wat voor boxen hebben we het dan?
ik bedoel dat de gem. hifi box goedkoper is dan de gem. pa box(afgezien van skytronic dan) wink ;) Dan heb ik het over een 10" eerste klas zelfbouw hifi sub voor het aller laagste stukje wat je bij de PA vaak mist. wink ;)


plaatje werkt niet... --> Klik voor foto...
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
4-4-2003 20:53
en kan iemand me nou nog eens een precies lijstje van wat je nodig hebt aan materiaal om een box te bouwen
schnappi???
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
4-4-2003 22:39
??
schnappi???
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
4-4-2003 23:17
Zit nou niet zo te drammen over dat gereedschapslijstje. Als er iemand is die wil antwoorden komt het vanzelf wel.

Inschrijving KvK; voorlopig helemaal niet nodig. Het gaat hier om een 14-jarige met een hobby mensen, niet om een concurrent van Stage Accompany.
Belastingdienst: idem
Verkoop: vergeet het maar. Dat wordt heel moeilijk. Je gaat als 14-jarige zelfbouwkasten verkopen. Denk niet dat je meteen erg serieus wordt genomen.
Winst maken: no way.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JochaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
Berichten: 137
4-4-2003 23:17
okeej ik help je opgang

- start pakket bij dre
- zaagtafel
- hout met hpl toplaag ( beste en meest profi)
- bovenfrees
- klinknagel machine, liefst hydraulisch( voor het strakste resultaat )
- Nietmachine ( je hout in elkaar te zetten)
- Houtlijm ( niet van die goedkope shit)
enz enz,

boys ga maar verder en ik zal je vertellen, je gaat hier geen cent mee verdienen, ken er meer die dat weleens geprobeerd hebben, en zoals al eerder is gepost, mensen in Nederland zijn gewoon veel te wantrouwend, ten eerste al om via het internet zaken te doen, ten tweede het is zelfbouw incombinatie met je leeftijd, Ten derde je kostprijs word ontzettend hoog,

Je zal dus een heel goed plan op tafel moeten leggen om hier ietsje pietsje geld mee te gaan verdienen.

Ik zeg niet dat het niet kan, Maar onderschat het niet!!!

Dat is hetzelfde met flightcases bouwen, Daar komt ook heel veel geld bij kijken. Zoek gewoon iemand die het leuk vind en de apparatuur er voor heeft en er verstand van heeft.( dus dat je flightcase of in jouw geval luidspreker lang mee gaat)Ik heb het weleens berekend, maar ik laat ze lekker bouwen en het scheelt me ontzettend veel, Ik heb nu tekeningen ingediend voor een drive in meubel, haha, lachertje qua prijs, met top materiaal. ( kijk je zal even moeten zoeken, maar je zegt zelf al je opa heeft vrije tijd zat)

Ik wens je veel succes ( positief bedoeld)

En ga eens praten met iemand die er ook zijn geld mee verdient, zal je veel van leren.

Jocha

Jocha
"Jocha"
JochaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
Berichten: 137
4-4-2003 23:20
grrrr was je weer eerder happy :)

maar gelukkig met dezelfde mening
"Jocha"
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
4-4-2003 23:30

Jocha schreef:

grrrr was je weer eerder happy :)

maar gelukkig met dezelfde mening
We zaten in dezelfde minuut!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
4-4-2003 23:30
Ik ben op het moment druk bezig met het bouwen van een subwoofertje voor hifi gebruik, ik wil ooit nog eens een flinke PA set bouwen, maar daar wacht ik nog even mee (ga me nog wat verder in de stof verdiepen enzo).

wat je nodig hebt voor een PA speaker
-drivers (laag/hoog)
-scheidingsfilter
-aansluiting, speakon/xlr/banaan/bare wire wat je wilt (al zijn de laatste 3 niet echt aan te raken in de PA wereld)
-hout, voor hifi is mdf het beste, voor PA multiplex (is lichter dus makkelijker verslepen)
-(interne) bedrading
-Schuim voor in je box (schapenwol wil ook maar dat is duurder wink ;) )
-Beschermrooster voor je woofer
Verder heb je natuurlijk een zaag nodig, decoupeerzaag is minimaal, zo'n grote cirkelzaag in een bank is makkelijk, maar gevaarlijk en duur. Houtlijm om de zooi te lijmen, GROTE lijmklemmen.

Ik zal nog even kort vertellen hoe ik mijn hifi subje heb opgebouwd, eventueel kan ik hier wel wat (linkjes naar) plaatjes neerzetten. Ik maak gebruik van een 12" alluminium conus luidspreker. Waarom alluminium? Gewoon benieud hoe het klinkt. Gaat naar hifi maatstaven best hard, 120w@92dB. Natuurlijk niet voor grote feesten, maar daar is 'ie ook niet voor gemaakt. Ik gebruik een ingebouwde versterker met actief scheidingsfilter, omdat ik dan geen nieuwe amp hoef te kopen. De maten van de kast zijn 60x40x40cm (hxbxd) Ik gebruik bijna een complete plaat mdf voor het hout, de kast is nu bijna niet te tillen, ik heb 18mm dubbel uitgevoerd, wat dus op 36mm totaal komt. Daarnaast heb ik 2 kruisbalken aangebracht om resonanties verder te beperken. De sub is getuned op het bereik vanaf 40Hz, ik laat 'em waarschijnlijk tot de 160Hz doorlopen omdat hij veel zwaarder is als mijn andere speakers. Netto kastinhoud is zo'n 55liter.

topicstarter: mischien is het een ideetje om eens in "Frequentiebereik PA" te kijken, ik denk dat daar aardig wat info in staat waar jij ook veel aan hebt.

edit: ja hoor ik ben weer de laatste, maar ja ik heb een goede smoes mijn reply was het langst happy :)
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
5-4-2003 08:37

Stefan schreef:

eventueel kan ik hier wel wat (linkjes naar) plaatjes neerzetten.
heel graag.
schnappi???
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
5-4-2003 12:40
en mensen ik heb een besluit genomen! happy :)

het gaat een hifi(budget)subwoofer worden.
ik zat zelf te denkan aan een 10".
nu is mijn vraag aan jullie weer welke woofer er in moet.
het budget voor de sub is rond de 90 euro.

deze lijkt mij wel geschikt: www.new-line.nl/v/63

of zie ik dat verkeerd?

alvast bedankt,

ingmar
schnappi???

Terug naar forum Reageer (zonder quote)