Forum > Geluid

Welke boxen?

(159 reacties. Pagina 7 van 16)
Moderator(s): Dré
EdieEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 4-5-2003
Berichten: 130
9-4-2003 21:28
Maar is het nou een goede keuze dat ik voor die JBL SF25 boxen ging? Het is echt voor MAXIMAAL maar hooguit 100 man. En welke boxen zouden jullie anders hebben aangeraden? Dit laat me de moed weer zakken sad :( ...

En ja, ik wou ze zeer graag hebben, een merk waar ik al wat ervaring mee heb. Dalijk koop ik Dap ofzo, en is het niets, dan zou ik pas diep teleurgesteld zijn omdat ik echt niet zoveel geld heb om zomaar eff te ruilen ofzo!

En bedoel je dat je de boxen erg hoog vind, en moeilijk om mee te sjouwen? Hij is ietsje hoger als 'n meter. Echt niet hoog vind ik! En zwaar is hij ook niet echt (40kilo) en met m'n vader hadden we ze heel makkelijk boxen happy :) !]
Veel makkelijker als een bed of bank naar boven sjouwen!

En is ook maar +/- 40cm breed en 45cm dik ofz. duzz laugh :D
Ik ben dj en ga nu zelf on-the-road, yeah baby,.,,
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
9-4-2003 21:36
prima boxen voor het geld, maar wat verwachte jij dan de geluidskwaliteit van jbl van 3000 euro?

laat je de moed weer zakken, jij vind ze toch echt goed klinken, leker boeiend wat andere dan vinden JIJ bent er toch lij mee en vind het geluid goed. nou dan

en het hoog de hoge tonen dat die op harde volumes wat `aggresiever`` zijn word er bedoelt
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
9-4-2003 21:45
ik dacht te hebben gelezen dat je ze al gekocht had.
waarom wil je dan misschien dap kopen.
en @ victor.
helemaal mee eens. waarschijnlijk is zn geld met grote zekerheid goed besteed.
er zijn natuurlijk meer kassies in het prijssigment, maar jbl heeft gewoon een aantal voordelen, en een goede naam.
maar toch jammer dat iemand zn keuze baseert op het gebrek aan fitheid om verder oopties te bekijken.
maar laat je niet door mij in de weg staan eddie.
Im the last one.
EdieEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 4-5-2003
Berichten: 130
12-4-2003 10:32

bartsegers schreef:

ik dacht te hebben gelezen dat je ze al gekocht had.
waarom wil je dan misschien dap kopen.
Nee, ik heb nu de JBL SF25's, maar ik dach zo. Ik heb ze natuurlijk meteen getest: ik vond ze echt SUPER klinken! Wel als ik ze te hard zette dat die hoge tonen speaker erg hard en agressief klonk (zoals speakerfreak zei), maar dit kon ik verhelpen met m'n equalizer! Maar zou je op die hogetonen speaker misschien een andere driver kunnen zetten?? wink ;) Maar nogmaals: nadat ik Marquant en Raveland gehoord heb ga ik nooit meer zo'n prul kopen! laugh :D En Dap lijkt me ook niet super...
Ik ben dj en ga nu zelf on-the-road, yeah baby,.,,
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
12-4-2003 10:35
je KAN het veranderen maar heeft geen nut, filter zal waarschijlijk aangepast moeten worden en het is niet echt logisch, aan een goei hoog driver ben je ook al gauw een hele hoop geld kwijt...
EdieEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 4-5-2003
Berichten: 130
12-4-2003 10:45
O, thanx. Maar met een goeie qualizer (en ik heb nu eindelijk een goeie) valt het allemaal prima te regelen, of niet? Ik draai nu ff op m'n kamer, maar voor hoeveel personen zou je deze boxen kunnen draaien? En is 500 Watt het RMS vermogen of haalt deze dit niet continu?

En nu m'n laatste vraag: ik vind het wel een rare prijs verhouding: bij de Conrad kosten de JBL SF15 boxen iets in de 450 of 500 euro, en de JBL SF25 kosten 560 euro. Dat betekent dat die 2de woofer en het meerdere hout maar maximaal 80 euro meer kosten. Is het dan een goedkope woofer, of kan je dit zo helemaal niet zeggen? laugh :D

Thanx, voor speakerfreak...
Ik ben dj en ga nu zelf on-the-road, yeah baby,.,,
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
12-4-2003 11:20
is geen goedkope woofer, geen top maar gewoon alle 2 prima voor het geld, en daarvoor is een eq om de hoge tonen eruit te halen
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
12-4-2003 23:00

edie schreef:

zou je op die hogetonen speaker misschien een andere driver kunnen zetten??
Een afrader: de hoorn, de compressiedriver en het filter zijn door de fabrikant op elkaar afgestemd. Daar kan je niet ongestraft één component van veranderen. Is ook niet nodig: met een juiste equalizerafstelling zijn goede resultaten te halen.

edie schreef:

En nu m'n laatste vraag: ik vind het wel een rare prijs verhouding: bij de Conrad kosten de JBL SF15 boxen iets in de 450 of 500 euro, en de JBL SF25 kosten 560 euro. Dat betekent dat die 2de woofer en het meerdere hout maar maximaal 80 euro meer kosten. Is het dan een goedkope woofer, of kan je dit zo helemaal niet zeggen?
Het zou heel goed kunnen dat men van de SF25 gewoon grotere aantallen heeft ingekocht, waardoor ze relatief goedkoper worden.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
EdieEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 4-5-2003
Berichten: 130
13-4-2003 10:47
Thanx happy :)

Maar ik moet over 2 maanden voor het eerst gaan
draaien voor een feest buiten. Het is maar voor
zo'n 30 tot 40 personen, dit kunnen die JBL
boxen toch wel aan he? En hoeveel man kunnen ze
echt van 'HARD' geluid voorzien? En alweer eens
mijn laatste vraag: wat halen ze continu de hele
avond door? En welke versterker (want ik wil geen
2de handse) kan ik erachter hangen? Ik zat te
denken aan die dap's met 2 X 800 Watt op 4 Ohm,
maar ik kreeg reacties dat ik 't nie moes doen.
Wat is een goed merk en een schappelijk prijsje?
(liefst maximaal 400 tot 450 €)... wink ;)
Ik ben dj en ga nu zelf on-the-road, yeah baby,.,,
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
13-4-2003 10:53

edie schreef:

Thanx happy :)

Maar ik moet over 2 maanden voor het eerst gaan
draaien voor een feest buiten. Het is maar voor
zo'n 30 tot 40 personen, dit kunnen die JBL
boxen toch wel aan he? En hoeveel man kunnen ze
echt van 'HARD' geluid voorzien? En alweer eens
mijn laatste vraag: wat halen ze continu de hele
avond door? En welke versterker (want ik wil geen
2de handse) kan ik erachter hangen? Ik zat te
denken aan die dap's met 2 X 800 Watt op 4 Ohm,
maar ik kreeg reacties dat ik 't nie moes doen.
Wat is een goed merk en een schappelijk prijsje?
(liefst maximaal 400 tot 450 €)... wink ;)
ja hoor moet lukken, hoe veel man je hard aan kan is niette zeggen zal iets van 60 zijn binnen in een goed zaaltje, wrom geen 2de hands? je moet dan dus niet nar versterler kijken van 200 euro maar voor 450 zijn er best veel nog in goede staat versterkers te krijgen hoor, zul je (waarschijnlijk) meer plezier van hebben dan van die dap.

anders kijk eens naar de nieuwe serie van behringer, precies de zelfde versterkers als qsc de rmx serie maar dan geen 1200 euro maar 550 euro zoiets jaa dat scheelt wel ff, anders peavey PV serie of yamaha P serie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)