Forum > Geluid

syrincs m3-220 probleem

(68 reacties. Pagina 7 van 7)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
14-1-2006 20:25

Davitamon schreef:

Ik heb onlangs naar Syrincs gemailt met enkele vragen over de m3-220. Over het verschil tussen de normale en de "DT" versie zeggen zij dit:

"Das M3-220DT wird exclusiv für den Export in die Niederlande produziert.
Hmmm...

Een ANDERE medewerker van deze fabrikant heeft (en die info staat nota bene in DIT topic) aangegeven in z'n avonduurtjes een shop te hebben en daarbij onder andere M3-220DT setjes te verkopen. De andere medewerker van de fabrikant zegt echter iets totaal anders... Weten ze bij de fabrikant niet de betekenis van het woord "exclusiv"???
Aus den Niederlanden (und nur aus den Niederlanden ...) kam der Wunsch nach
einer Steigerung der Performance im Bassbereich.
Nou... Er kwam een KLACHT over een waardeloze performance in het laag bereik. Een niet al te subtiel verschil (een klacht is namelijk iets anders dan een wens)...
Geändert hat sich der Port mit dem kleineren Durchmesser.
Hier werden beim M3-220DT zwei aneinander geflaschte Trompetenrohre
eingesetzt, wodurch sich ein erhöhter Maximalschalldruck im Frequenzbereich
um 50 Hz herum ergibt.
Je kunt van een fabrikant niet verwachten dat ze weten waar ze over lullen (wat je in het geval van Herz, uit eigen ervaring, wel kan verwachten is correspondentie waarbij er door de tanden gelogen wordt)...

Mijn 5 jaar oude M3-220 set heeft een kleine poort MET double flare (en ook altijd gehad). Fuck a duck zeg... Hebben ze bij me ingebroken en stiekum nieuwe poorten in m'n 5 jaar oude set gezet??? Naah (beetje onlogisch no?). Een meer logische verklaring is het feit dat de double flare er altijd al geweest is (maar wellicht de lengte van de poort is aangepast).
De kleine poort is dus wat langer bij de DT versie.
Dat staat er helemaal niet!!!

Quote uit een conversatie tussen mij en importeur afgelopen week "Henk, het is verdomd jammer dat zo'n waardeloos leugenachtig k#t bedrijf zo'n mooi product maakt"...

Iedereen mag voor zichzelf uitmaken wat de werkelijke reden is dat de fabrikant zulke nonsense verspreidt...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-1-2006 02:55

Dré schreef:

Quote uit een conversatie tussen mij en importeur afgelopen week "Henk, het is verdomd jammer dat zo'n waardeloos leugenachtig k#t bedrijf zo'n mooi product maakt"...
Tis nog veel jammerder (volgens mij grandioos verkeerd nederlands) dat er geen andere fabrikant in staat is net zulke mooie setjes te produceren voor hetzelfde geld.

Als dat namelijk het geval was geweest waren er vast wel mensen geweest die graag tegen hertz hadden willen zeggen dat ze de M3-220 ergens diep weg mochten duwen naar een plek waar de zon niet schijnt maar het toch wel bruin is. ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj JanzzenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2006
Laatste: 15-2-2006
Berichten: 1
25-1-2006 02:02
Zins een week heb ik aan bijde kanten geen buren meer, ik dacht er ff te van kunnen genieten maar als gevolg daarvan heb ik na een paar dagen al me boxen opgeblazen angry

Met andere woorden ik heb redelijk snel nieuwe boxen nodig VOOR dat ik weer nieuwe buren heb. Hebben jullie enig idee wanneer dat de Syrincs weer leverbaar zijn?
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 430
25-1-2006 07:11
ehm... nu!

www.new-line.nl/v/11195
The return of the BoomBap
PetertyuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-9-2004
Laatste: 9-5-2014
Berichten: 76
25-1-2006 07:38

jelmer schreef:

ehm... nu!

M3-220
Volgens mij staat bij die link nog steeds:
Uitverkocht. Nieuwe zending is mogelijk vertraagd door een brand in de Herz fabriek (eind vorig jaar).
Wannabe DJ (ik heb al 6 platen :-p)
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 430
25-1-2006 07:53
Ho, excuses. Dacht (stom stom stom) dat het nog om de blokering van de set ivm met de sub problemen ging doordat het in dit topic stond.

Duidelijk tijd voor koffie...........
The return of the BoomBap
PetertyuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-9-2004
Laatste: 9-5-2014
Berichten: 76
30-1-2006 07:55

petertyuh schreef:

...
Er ontsnapt lucht door de XLR aansluitingen (die in/door de alu plaat zitten), wat een raar geluidje maakt. Als ik de pluggen er in steek, gaat die lucht ook nog eens door de pluggen, wat een ander raar geluidje maakt...

Dré schreef:

Kun je beter aan ons overlaten. De chassisdelen zijn aan de binnenkant afgedekt door een dikke kwak "hot glue". Het zou kunnen dat bij jou de afdichting niet volledig is.
Ondertussen ben ik al terug geweest met mijn subje (ik was toch in de buurt wink ;) )

Die 'hot glue' lekte inderdaad lucht. Dre had daar enorm geavanceerde detectie apparatuur voor (aansteker met vlam). Hierdoor werd duidelijk dat de XLR-chassisdelen lucht lekte. Eerst zijn de schroeven aangedraaid, wat niet hielp. Toen is besloten om de kast open te halen (ziet er kei gaaf uit van binnen) en de 'hot glue' te vervangen door echte stevige lijm.

Eerst heeft Cor heel netjes de oude lijmresten verwijderd. Hierbij werd vastgesteld dat die lijm nog steeds erg flexwiebel is en daardoor waarschijnlijk is gaan lekken. Toen zijn er langs de normale manier een stel XLR-pluggen ingestoken, dit om te voorkomen dat de lijm in het chassisdeel terecht komt en pluggen voortaan buiten houd (iets wat we natuurlijk niet willen).
Toen is er een ander soort lijm op aangebracht. Van die lijm in de vorm van half doorzichtige staafjes die je eerst warm moet maken met een pistooltje en die vervolgens weer kei hard word na het afkoelen. Hiermee is het chassisdeel mooi afgedicht. De pluggen konden er nog uitgetrokken worden, en raar genoeg, ze paste er ook weer opnieuw in! shocked 8O

Toen de ultime test: subje aangesloten en muzier er op gezet. Alles leek nog te werken, gelukkig. Mid en hoog weggedraaid en het volume open gezet.... Afgezien van het feit dat de muziek dan niet meer klinkt, klonk het zoals het hoort te klinken met die instellingen. Dus geen lucht die uit de sub lekt. Hoera!

Toen had Dre zijn eigen subje aangesloten en hij had hetzelfde probleem, maar dan in veel mindere mate (het was zelfs niet storend).

Nu maar hopen dat ik de enige was met dit probleem (waarbij het echt storend was) en anders weten ze nu wat er aan de hand is, en hoe ze het bij Dre kunnen oplossen.
Wannabe DJ (ik heb al 6 platen :-p)
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
30-1-2006 15:32

petertyuh schreef:

Die .....'hot glue' te vervangen door echte stevige lijm.

...Van die lijm in de vorm van half doorzichtige staafjes die je eerst warm moet maken met een pistooltje en die vervolgens weer kei hard word na het afkoelen.
hot glue / warme lijm wink ;)

valt het kwartje? is dus dezelfde lijm, maar nu met meer aandacht aangebracht waarschijnlijk razz :p
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
30-1-2006 17:37
Fabrikant gebruikte geen hot glue maar eerder een soort van "putty" (blijft flexibel en kleverig). Wij hebben inderdaad hot glue gebruikt (is na afkoelen een stuk taaier dan die "putty" die er standaard op zat).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)