Forum > Licht

snelle laser vraag ??

(201 reacties. Pagina 7 van 21)
Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1855
3-10-2005 20:31

Logical schreef:

@ max: ik ben het niet mee eens met het 'kijk-ernaar-en-val-uit-elkaar' gedeelte, natuurlijk kun je aan de laser zien dat deze goedkoper is, al aan de buitenkant, de afwerking is miniem en wat er in zit ook.
Ik geef toe, voor de prijs die je ervoor betaald kan je natuurlijk ook niet je van het verwachten, eht gaat tenslotte toch om het effect en dat is gewoon waanzinnig! Maar de behuizing is gewoon uitermate slecht.

Om te beginnen al hoe die lasers geleverd worden, mijn K500+ kwam in een doos aan die al half open lag, hierdoor stak de beugel buiten de doos en dus was de beugel beschadigd. Maargoed. De beugel stelt dus werkelijk ook geen drol voor! Ik durf dan mijn laser ook niet aan de truss te hangen omdat ik bang ben dat hij elk moment naar beneden kan storten.

Verder stelt het spuitwerk van die lasers ook niets voor. Mijn K500+ heeft een groen uiterlijk maar als je hier met een nat washandje overheen gaat, zit de verf niet meer op de laser maar op het washandje.

Ook had ik bij mijn laser het probleem toen hij aankwam (en dus van china naar nederland letterlijk heen en weer is gegooid) dat de printplaat in de laser los lag (waarschijnlijk van zijn plaatst getrilt) en de tweede diode was niet aangesloten (kabel los).

In dit geval zou New-line dus alle lasers bij binnenkomt nog half in elkaar moeten zetten? Lijkt me niet zo'n goed idee.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
3-10-2005 20:39

dj roma schreef:

ik zeg altijd maar zo wie het verstandigst is houd zijn mond als je het ECHT beter weet als iemand anders houd je gewoon stil en vertel je het aan mensen die er wel naar WILLEN luisteren..
Nee, dan weet je het niet beter dus dan vertel je het aan mensen die er wel instinken.

Iemand die DENKT de kennis in huis te hebben, maar het niet heeft gaat met modder gooien.

Iemand die de kennis wel in huis heeft heeft niets te verliezen en kan dus voluit spreken, zonder dat hij op z'n bek gaat.

Dat is nou het leuke van dit forum, de kennis is vele malen groter dan dat men denkt.

Martin.
kvm entertainment
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
3-10-2005 20:42
@Max.

Ik denk dat je vreselijk pech hebt gehad met de laser. Het verzenden aleen al en als er onderdelen los liggen. had ik hem zonder pardon terug gestuurt ook al was dat china. als ik een nieuw product gelevert krijg. zal ik ook een nieuw werkend prduct krijgen zonder krassen/gebreken. Maar goed jammer dat het zo gelopen is maar dat zal echt wel niet voor alle zendingen gelden
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1855
3-10-2005 20:45

Danny25 schreef:

Ik denk dat je vreselijk pech hebt gehad met de laser. Het verzenden aleen al en als er onderdelen los liggen. had ik hem zonder pardon terug gestuurt ook al was dat china. als ik een nieuw product gelevert krijg. zal ik ook een nieuw werkend prduct krijgen zonder krassen/gebreken. Maar goed jammer dat het zo gelopen is maar dat zal echt wel niet voor alle zendingen gelden
Valt mee, heb van meerdere mensen gehoord die een Seven Stars laser hadden dat het niet heel huis aan is gekomen. Maargoed, problemen waren zo klein dat het niet de moeite was om de laser terug te sturen. Alleen al als je bedenkt dat de verzendkosten +/- 75 euro waren.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
3-10-2005 20:55
had ik hem zonder pardon terug gestuurt ook al was dat china
laugh :D Dan zou ik als ik jou was er niet aan beginnen.

Het duurste bij slechts 1 product is de verzending.
Haal je op die manier een goedkoop product, moet je ook de eventuele consequenties op de koop toe nemen.

Retourzenden kost geld, bovendien betaal je dan ook weer hun verzending. Zij kunnen het niet helpen dat de unit niet goed is overgekomen.

Martin.
kvm entertainment
LogicalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2005
Laatste: 18-6-2013
Berichten: 141
3-10-2005 23:58
om maar te zwijgen van ´service´ die je, als alles al goed mocht gaan, zou kunnen krijgen. laat staan dat je misschien ooit je geld terug ziet?! dat is het enorme risico wat je neemt.

ik denk trouwens dat als je het al zou retourneren je uiteinderlijk waarschijnlijk net zo goed een nieuwe had kunnen kopen razz :p
'let there be light'
LogicalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2005
Laatste: 18-6-2013
Berichten: 141
8-12-2005 17:24
even een klein kickje, ik kwam op marktplaats de volgende advertentie tegen:

Hallo,

ik ben op zoek naar mensen die samen met mij enkele lasermodules willen laten komen uit China.

Op het moment heb ik prijsopgave van:

100mW groen 532 TTL moduleerbaar
100mW groen 532 analoog moduleerbaar
200mW groen 532 TTL moduleerbaar
200mW groen 532 analoog moduleerbaare

Omdat ik zelf maar 2 modules nodig heb, en er dan relatief veel duoane / verzendkosten bijkomen ben ik op zoek naar mensen die ook op zoek zijn naar modules om gezamelijk te bestellen en zo de kosten te drukken.

en welke naam had de gene gebruikt die de ad. geplaatst had? 'lasertje' laugh :D
'let there be light'
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
10-12-2005 12:40
vind mister lasertje meer een ik-wil-wel-maar-kan-het-echt-niet mannetje.

Overigens is deze discussie wel goed, denk dat een aantal andere nu wel 2x gaan na denken voor men iets op het forum mikt......

Tja en over de low-budget lasers: Leuk voor slaapkamers en kinderfeestjes. Denk dat op het proffesionele gebied, de echte PRO's het toch blijven winnen. Die huren geen mannetje van 15in om met zijn stealth laser een show te komen geven.

Heb zelf dus de Medialas Mistique, en nu is er dan ook de showtec enz enz, te koop, maar ik weet het nog zo net niet of dat concurent te noemen is. Denk dat de pro-bedrijven er toch niet aan gaan.

Uiteraard is en blijft het leuk voor de jongeren centra en mini disco's, enz enz, en kun je er leuke dingen mee doen. En het effect ziet er gewoon goed uit.
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-12-2005 15:02

ws soundexpresse schreef:

vind mister lasertje meer een ik-wil-wel-maar-kan-het-echt-niet mannetje.
In 1 ding was hij eerlijk en duidelijk, er is veel vraag naar low budget lasers en daar speelt hij op in. Tevens zal de vraag naar "dure" showlasers minder groot zijn en bovendien worden deze veelal rechtstreeks aangekocht.
Tja en over de low-budget lasers: Leuk voor slaapkamers en kinderfeestjes. Denk dat op het proffesionele gebied, de echte PRO's het toch blijven winnen. Die huren geen mannetje van 15in om met zijn stealth laser een show te komen geven.
Dat is ook zeer zeker niet de opzet van het verhaal.
Iemand met een paar skytech boxjes zal ook niet gevraagd worden om een groots popconcert te doen.

Martin.
kvm entertainment
LogicalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2005
Laatste: 18-6-2013
Berichten: 141
11-12-2005 13:37

KVM schreef:

ws soundexpresse schreef:

vind mister lasertje meer een ik-wil-wel-maar-kan-het-echt-niet mannetje.
In 1 ding was hij eerlijk en duidelijk, er is veel vraag naar low budget lasers en daar speelt hij op in. Tevens zal de vraag naar "dure" showlasers minder groot zijn en bovendien worden deze veelal rechtstreeks aangekocht.
tja, daar kun je moeilijk over liegen.

en wat denk je, grote evenementen etc hebben grote lasers nodig en hebben ook flink budget(als het goed is). daar word echt niet gekeken op een paar hondertjes. maar bij de (kleine) drive-in echt wél!

big dipper heeft trouwens wel een grote laser in productie, namelijk:

BIG DIPPER SEVEN STARS
TITAN10
plaatje: https://asymptech.com/images/models/10w-2_small.jpg

(aangezien een link niet op prijs word gesteld.)
deze laser is 10 - 15 watt, volledig animatie.

alles erop en dr aan, voor $49,500 -

zulke dingen zou je echt niet bij big dipper kopen, hoewel ik niet weet hoeveel het prijsverschil is, mensen/bedrijven die in staat zijn zulk speelgoed te kopen zullen echt voor de kwaliteit gaan.
'let there be light'

Terug naar forum Reageer (zonder quote)