Forum > Newbie Forum

Koptelefoon goed hoorbaar?

(60 reacties. Pagina 7 van 7)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-9-2005 23:25

Opelfreak schreef:

Heb nog een vraagje, vooral voor de one-cup dj's, hoe regelen jullie het volume af van de monitor en van jullie koptelefoon als jullie ergens gaan draaien? Misschien een gekke vraag, maar ik word soms gek van al die variaties. Bij die plaat hoor ik het beter als ik men koptelefoon redelijk hard zet, bij die als ik de monitor harder zet, bij die als ik de koptelefoon terug redelijk zacht zet, bij die als ik de bass op de EQ dichtdraai,...
Dus gewoon voor wat info, van wat regelen jullie eerst het volume? Monitor of koptelefoon? En hoe hard ongeveer? (is misschien moeilijk uit te leggen??)
Grtz
Regel ik eigenlijk niet in het bijzonder iets aan af. Monitors op zo'n volume dat ik de beat net goed boven de echo uit de zaal/tent hoor, en HP op zo'n volume dat ik goed kan luisteren naar zowel monitor als HP. En dat wisselt inderdaad vrij vaak laugh :D

Komt wel bij dat ik de monitor compleet uitzet zodra ik de mix heb gedaan, zodat ik even rustig CD'tje kan zoeken. Hoef niet m'n oren te verpesten door constant de monitor in m'n oren te hebben toeteren.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)