Forum > Licht

Welke DMX sturing?

(231 reacties. Pagina 7 van 24)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
7-11-2005 11:05

Dré schreef:

Aah, OK. Dus als jouw huis slecht beveiligd is mag ik bij je inbreken?

Kom ik vannacht gelijk even langs. Zet je de boel alvast klaar zodat ik niet te veel hoef te zoeken??? sneaky :V

Over het wel of niet legaal zijn. Ik heb het stukje gelezen op de Martin site. Zolang Martin zelf nog niet met een duidelijke uitspraak naar buiten komt zie ik niet in waarom ik, roomser dan de paus, dit topic weg zou moeten halen. Mocht de importeur het daar niet mee eens zijn dan hoor ik het wel.
Ik beweer nergens in mijn post dat het volgens mij WEL legaal is, ik beweer zelfs dat het alles behalve fair is (Ik werk zelf bij de fabrikant van DMX-software en bijbehorende hardware, en ken en snap het systeem van betaling voor hardware en gratis software maar al te goed). Enige wat ik zeg, is dat het knap stom is om zoiets belangrijks BUITEN je software om te regelen (externe DLL) met een algemene DLL waarvan de source beschikbaar is. NIET slim!

Daarnaast mag je geen wijzigingen in de software Martin Lightjockey maken. Ook daar houd je je aan, want je brengt je eigen gecompileerde DLL in het spel.

Overigens, je vergelijking is niet helemaal juist, want zodra ik m'n huis van slot laat en de deuren opengooi zodat jij de boel hier kan wegsleuren kan ik het schudden dat ik iets vergoed krijg van de verzekering, en kijkt de politie me ook raar aan. Als alles netjes afgesloten is krijg ik WEL van de verzekering uitbetaald.

Met deze hele post wil ik overigens niet beweren dat het legaal is, dat is afhankelijk van wat er in de licentievoorwaarden van LJ staat. Kan niemand die even snel doorspitten die het pakket in z'n bezit heeft?
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-11-2005 11:32
Kan niemand die even snel doorspitten die het pakket in z'n bezit heeft?
Als het in de handleiding zou staan, mag ik toch aannemen dat Martin hiermee naar buiten komt.

Mede door het antwoord op de Martin site lijkt mij dit niet het geval.

Martin.
kvm entertainment
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
10-11-2005 15:00
Op de serieele versie van dmx4all werkt het wel.
Heb het net eventjes uitgeprobeerd.
Blijft de grote vraag: is dit legaal?
Nu ook via de .eu te bereiken.
Wouter-wStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2005
Laatste: 6-11-2006
Berichten: 9
10-11-2005 21:38
Ik heb het ook werkend maar heb wel dat het CPU gebruik 100% is naar het veranderen van de bestanden. En merk dat de programma's dan wel een stuk langzamer zijn en dat het soms moeizaam werkt, Zeker bij het gebruik van visulisatie in sunlite 2002.

Zijn er meer mensen die dat hebben, of hoe hebben deze dat opgelost.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-11-2005 21:40

wouter-w schreef:

Ik heb het ook werkend maar heb wel dat het CPU gebruik 100% is naar het veranderen van de bestanden. En merk dat de programma's dan wel een stuk langzamer zijn en dat het soms moeizaam werkt, Zeker bij het gebruik van visulisatie in sunlite 2002.

Zijn er meer mensen die dat hebben, of hoe hebben deze dat opgelost.
Welke sturing gebruik je? Als het een bijzonder slechte seriele aansturing betreft kan dit zomaar de software vertragen. Die stuurt maar DMX-waarden naar buiten richting de DLL, die het allemaal niet aankan.
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-11-2005 22:57
Tevens vergt visualisatie toch snel een behoorlijke kaart.

Martin.
kvm entertainment
Wouter-wStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2005
Laatste: 6-11-2006
Berichten: 9
11-11-2005 12:23
@ JeroenVDV

Ik gebruik de DMX 441 van DMX4ALL, dit is een USB dongle, intern zit er een converter van usb naar serieel in.

Het zou volgens jou dus kunnen zijn dat het programma meer data naar de dll stuurt dan dat deze kan verwerken. En deze zeg maar ophoopt in de cpu, het is namelijk niet zo dat ie de data in het geheugen van de pc zet want dat blijtf vrijwel constant zolang het programma draait.
(heb met verschillende pogingen ook al gehad dat ie het geheugen vol gaat gooien, zit je zo aan de 1,5 GB aan geheugen gebruik en dan knalt ie er uit)

@ KVM

Dat weet ik, na installatie (in demo mode) draait het als een trein(lang geen constante 100% cpu). Maar na het aanpassen begint ie moeilijk te doen met continue 100% cpu. Dit kan zijn door de reden die hierboven gegeven wordt.
Jerre2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2005
Laatste: 30-3-2016
Berichten: 157
11-11-2005 13:59
ik vindt het raar, Lj wacht normaal gezien met z'n volgend pakket data te verzenden als hij van de interface bevestiging gekregen heeft dat de vorige verzonden zijn (daar zorgt normaal gezien die dll voor).
Of er nu wel of niet een interface aanhangt zou in principe geen enkel verschil mogen geven in het cpu verbruik.
Wat je wel eens kan proberen is de dl van de dmx4all interface eens even terug uit de dir te halen en zien wat dan het cpu verbruik is.
Wat je ook het beste kan doen is de 38400baud versie gebruiken want ik weet niet of de 19200 versie wel zo goed werkt.
Wouter-wStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2005
Laatste: 6-11-2006
Berichten: 9
11-11-2005 22:57
na het verwijderen van de dll zakt het cpu gebruik naar zo'n 30% tijdens het draien van een programma uit de demo show met visulisatie er bij.

ik heb de okdmx31.dll uit de post met de uitleg gebruikt.
Jerre2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2005
Laatste: 30-3-2016
Berichten: 157
11-11-2005 23:25
en je hebt je interface ook op 38400 baud gezet?

raar ... je hebt veronderstel ik dus even dmx4all.comx even verwijderd en je cpu usage zakt ... ik heb de code van de dll nog eens bekeken. De waardes worden in een aaray gestoken door lj, deze waardes uit de array worden onafhanklijk van de timing van lj doorgezonden naar de interface. Wat ik wel eens kan doen is de sleep time verhogen (wil zeggen dat ik de wachttijd verhoog tussen de eerste lading dmx data en de daarop volgende). Normaal gezien moet dit zeker en vast de cpu time naar beneden brengen. Het optimale daarvan weet ik niet en kan ik ook niet testen omdat 'k de interface niet heb dus je zal verschillende keren opnieuw moeten proberen dan. Maar ik heb er pas terug tijd voor na het weekend ...

Je bent allesinds de eerste die ik hierover hoor klagen, raar dat de anderen hier geen problemen mee hebben. Wat je misschien ook eens kan proberen, je werkt met de usb interface dus er wordt een virtuele com poort gemaakt, probeer eens het fifo register van deze poort uit te schakelen, ik meen dit nog ooit eens ergens te hebben gezien, weet alleen niet meer juist waar.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)