Forum > Geluid

Het Pioneer cdj-200 topic

(347 reacties. Pagina 7 van 35)
Moderator(s): Dré
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
17-1-2005 01:26

sylvia schreef:

Mijn CDJ-800's staan momenteel nog in dichte kisten, niet aangesloten. Geen idee eigenlijk van die eject-beveiliging.

Nu ik er zo over nadenk, volgens mij zit die er niet op. Als ik aan het mixen ben en het volgende nummer loopt volledig alleen, dan druk ik altijd meteen op eject bij de cd die ervoor liep, en die dan nog niet stilstaat. Die routine wordt niet onderbroken omdat-ie hem niet uitspuugt. Duz.
Op de dmp 555 zit deze beveiliging wel,
Dit is een klein knopje wat je om kan zetten. je heb 2 standen, eentje dat je hem altijd er uit kan drukken, en eentje dat je hem er alleen uit kan halen als deze op pauze of ceu staat. Is toch wel verdraaide makkelijk,,,,en veilig happy :)
Where words fail, music speaks :D
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
17-1-2005 02:05
Pioneer heeft op de dubbele spelers (en de DMP) een beveiliging die voorkomt dat een CD uitgeworpen kan worden terwijl hij nog speelt. Je kunt zeggen dat dit een handige beveiliging is MAAR dan wil ik ook graag een vent (of: halfnaakte aantrekkelijke vrouw voor de mannen onder ons) naast elke SL zien die de DJ met handgebaren waarschuwt als hij de verkeerde naald van de plaat wil optillen.

Oftewel: Een beetje DJ weet welke speler hij actief heeft (en die 1 x per 10.000 ejects die dan fout gaan wegen mijnsinziens niet op tegen de betutteling van zo'n beveiliging)...

Ben daarom ook blij dat de niet alle tabletops van Pioneer (ex de DMP) deze betutteling niet ingebouwd hebben zitten.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-1-2005 08:49
Ik vind het wel handig dat je kunt kiezen, zoals bij de DMP-555. Zelf vind zou ik die beveiliging irritant vinden, het is toch bij ieder nummer een extra handeling die je moet uitvoeren. Op zich heb ik de neiging op eens per avond iets grandioos verkeerd te doen (als in verkeerde cd uitzetten, verkeerde fader opengooien, verkeerd nummer van een cd draaien, technisch probleem terwijl ik net naar de plee ben). Ik heb toen een tijdje geprobeerd om ook standaard eerst op pauze te duwen, maar ik kon er niet aan wennen. Teveel werk. Ik word trouwens ook een beetje iebelig van dj's die complete faders vasttapen om te voorkomen dat ze de verkeerde openduwen. Da's voor mietjes laugh :D .
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-1-2005 09:25

sylvia schreef:

Ik word trouwens ook een beetje iebelig van dj's die complete faders vasttapen om te voorkomen dat ze de verkeerde openduwen. Da's voor mietjes laugh :D .
Klinkt als een goed idee voor entertainment-wedstrijden tijdens een feest. Russische Roulette met 32-kanaals-mixers, achter welke fader zit Henny Huisman? laugh :D

Bij CDJ-100's stoot je in ieder geval niet per ongeluk tegen de EJECT-knop, gezien die een opstaande rand eromheen heeft als "beveiliging". Natuurlijk maakt iedereen de fout wel eens, de verkeerde CD Ejecten. Is dat misschien waarom Tiesto altijd 2 SL1200's en 3 CDJ-1000's wil hebben? Staat er altijd 1 CDJ-1000 startklaar mocht hij een fout maken?

Nee, zo'n software-beveiliging op de ejectfunctie is niets voor mij. Ik moet gewoon snel CD's eruit kunnen gooien om snel door te mixen als ik dat wil. Niet eerst CUE-en.
Light Image
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
17-1-2005 09:29
Voor het (te hoge) bedrag voor de CDJ-200 neem ik lekker 2x Denon DNS-1000. Scheelt op twee spelers toch al bijna EUR 250,- excl. BTW!

Beetje veel, en beetje jammer van Pioneer.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 9491
17-1-2005 09:45
Ben het eens met het niet beveiliging betutteling ding.
Hallo, waar zijn we me bezig.
Ik krijg dan meteen zon gevoel van de luchtsluis bij gebouwen;
De volgende deur gaat niet open, voordat de deur achter u zich (retetraag) gesloten heeft.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
17-1-2005 10:22
Waarom? Het is een extra zekerheid die je verder nooit in de weg zit.

Het vereist welgeteld één extra knopje dat ingedrukt moet worden. Extra tijd kost dit niet en het kan je toch een keer een pijnlijke stilte besparen. En geloof me: ik heb het zien gebeuren!

In ieder geval vind ik dit een logischer stap dan een voorziening die ervoor zorgt dat je -als je toch verkeerd op eject drukt- weer de cd kan laden en op het oude punt verder kan spelen (na hoe lange stilte?).

Maar goed, het is maar een detail. Er zijn belangrijker dingen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
17-1-2005 12:28
Bij Numark is het gewoon simpel, zonder cue/pauze krijg je em niet open. Perfect vind ik zelf, aparte beveiliging via een apart knopje vind ik onzin... maar dat is mijn mening
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-1-2005 12:47

DJ Jus schreef:

aparte beveiliging via een apart knopje vind ik onzin...
Het is niet een aparte beveiliging met een apart knopje, het is een beveiliging die je aan en uit kunt zetten. Da's niet een wereldschokkende feature, maar wel erg handig omdat dj's zelf kunnen kiezen of ze de verantwoordelijkheid voor het ejecten van de verkeerde cd zelf op zich nemen, of dit door het apparaat laten doen.
ShowrentalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-9-2003
Laatste: 7-5-2007
Berichten: 64
17-1-2005 13:10
een aantal beginnen nu de ADVIES-prijs van de CDJ-200 te vergelijken met de Denon of de CDJ-800. maar we weten allemaal dat Dré zijn producten NOOIT tegen de adviesprijs aanbied... (en daarbij komt dat er wellicht een introductie-aanbieding komt)
dat weet ik nog niet zo graag

Terug naar forum Reageer (zonder quote)