Forum > Geluid

Denon DN-S8000 uitgelekt?

(81 reacties. Pagina 7 van 9)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
30-7-2005 00:48

Reind schreef:

jeroenvdv schreef:

Voor vectoren-tekeningen heb je nou eenmaal Illustrator, als je binnen het Adobe gamma blijft happy :)
Die heb ik liggen en ik heb het geprobeerd om zoiets te maken. Nu heb ik een opleiding junior autocad tekenaar gedaan maar zoiets als dit is niet even een werkje van een poep en een scheet als je het netjes wil doen.

Ga maar eens rekenen... idee, plaatsing knoppen, schetsen, formaten bepalen etc etc etc en als laatste een vector tekening maken. Ik red dat allemaal niet binnen een dag. Zeg maar eerder 2 weken als je vanaf scratch zo'n idee uit gaat werken.
Ontwerp absoluut, ik doe niets anders dan bevestigen dat dat VEEL werk en tijd kost. Maar van ontwerp naar 3d-rendering, is binnen een dag te doen. Da's alles wat ik vermelde happy :)
Light Image
FerdyStandaard Lid
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
30-7-2005 00:58
Als je ervaring (24/7) hebt in een render programma kan ik me voorstellen dat het minder tijd kost, alleen een dag lijkt me iets te weinig. Ervaringen met SolidWorks leert dat de details veel tijd kosten, dit model is mooi gedetaileerd (zoals de CD lade die iets uitsteekt, de eject button die iets ingevallen is etc.) en dat zal de nodige uren hebben gekost. Bovendien moet je het lege model ook nog een jasje (skin, texture) geven en wil je dat goed doen, ben je zeker een paar uur extra bezig.

Ik vind het persoonlijk jammer dat de CD-spelers van de laatste jaren zo bruut groot zijn, er moet dan natuurlijk het nodige aan electronica in, maar het maakt het er niet makkelijker op als je 'on the road' wil.
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
30-7-2005 03:05

jeroenvdv schreef:

Ontwerp absoluut, ik doe niets anders dan bevestigen dat dat VEEL werk en tijd kost. Maar van ontwerp naar 3d-rendering, is binnen een dag te doen. Da's alles wat ik vermelde happy :)
Was ook niet helemaal aan jou gericht die post ;-)

Overigens doe ik er helemaal lang over. Ten eerste vind ik cad tekenen geen ruk meer aan (saai en niet zo zuinig ook :-P) en zijn mijn cad teken kunsten nou ook niet echt super. (ik ben overal doorheen gelopen met mazzeltjes en hogere cijfers dan ik eigenlijk verdiende ;-) ) Dus ik doe er minimaal een maand over voor ik zoiets heb gemaakt.

Overigens zou het me ook niet verbazen als Denon uiteindelijk toch met een speler op de proppen komt die hier sterk op lijkt. Zoiets als dit is natuurlijk de mooiste vorm van markt onderzoek die je je kunt bedenken. Je laat iets lekken, iedereen praat er over, heeft er een mening over..... je sleutelt nog een beetje links en rechts en omhoog en naar beneden aan het apparaat en je hebt een apparaat wat qua vormgeving door de dj is ontworpen.

Snap niet dat er geen fabrikanten zijn die dat doen. Makkelijker, goedkoper en een eerlijker onderzoek kun je nergens anders krijgen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
BOFHStandaard Lid
Sinds: 13-8-2003
Laatste: 13-9-2006
30-7-2005 09:48
Misschien net als in de autoindustrie maar dan op papier een conceptproduct ontwikkelen met alle toeters en bellen die je maar kunt bedenken.

Wellicht zien we in de toekomst functie's van deze speler terug in andere modellen...

Is dit een ontwerp van de tekentafel van Denon? Blijft dubieus...
:wq
ReindStandaard Lid
30-7-2005 13:45
Hoe vaak zie je niet een sneak preview van een auto voorbij komen in een autoblad. Gratis en goede promotie want iedereen heeft het er over.

Auto industrie weet het dus inderdaad heel handig aan te pakken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PeterStandaard Lid
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
30-7-2005 13:58
In deze tekening is echt wel erg veel tijd gaan zitten hoor. Ik heb nu al medelijden met de persoon die de texture voor het deck heeft moeten maken...
Volgende keer Peter!
ReindStandaard Lid
31-7-2005 02:41
Het zou nog leuker zijn als straks wel blijkt dat het allemaal waar is. Dan zijn we allemaal pas echt bij de neus genomen ;-)
FerdyStandaard Lid
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
31-7-2005 09:42

Reind schreef:

Het zou nog leuker zijn als straks wel blijkt dat het allemaal waar is. Dan zijn we allemaal pas echt bij de neus
Dan heb ik serieus respect voor de persoon die het gemaakt heeft..
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
31-7-2005 12:20
De maker heeft er "slechts" 3 uur over gedaan.
https://www.denondjforums.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=6741

Ik heb jaren geleden samengewerkt met mensen die in de reclame/video wereld opereerden.
Zij werkten destijds met Lightwave (o.a. gebruikt voor de serie babylon 5) het is onvoorstelbaar hoe snel men met render software omgaat.

Als je vanwege je beroep met dergelijke software werkt en je heb daarnaast als grote hobby DJ werk, lijkt mij het niet onmogelijk iets dergelijks te verzinnen in vrij korte tijd.

Martin.
kvm entertainment
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
31-7-2005 17:07
Dat ging over de vorige S-8000. Dat was een 2-dimensionale tekening die vorig jaar opdook (zie begin van deze thread). Deze 3d-versie zal ongetwijfeld wat langer hebben geduurd, hoewel de basis duidelijk de Technics SLDZ was.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)