Forum > Algemeen Forum

Bedrijf Beginnen

(91 reacties. Pagina 7 van 10)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 9491
14-8-2004 00:28
heb eens bij de kvk gelezen dat 25% in het eerste jaar al weer strandt.
40% in het tweede jaar,
daarna nog eens iets van 25% vòòr het 5e jaar.

Het is ook niet voor niets dat je als je 5 jaar bestaat in eens benaderd word door allerlei creditcard maatschappijen,
en na je tiende jaar voor GOLD cards laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-8-2004 22:02

Tom schreef:

en na je tiende jaar voor GOLD cards laugh :D
Ja een gold card heb ik ook (overmidden gebroken ter bescherming van mezelf) en ik heb geen rooie rot cent (over aan het eind van de maand wink ;)) razz :p
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
15-8-2004 21:38

Tom schreef:

heb eens bij de kvk gelezen dat 25% in het eerste jaar al weer strandt.
40% in het tweede jaar,
daarna nog eens iets van 25% vòòr het 5e jaar.
Lijkt me niet onrealistisch!
Heeft volgens mij veel te maken met het feit dat iedereen wel wil starten maar niet de moeite doen om op voorhand te gaan plannen. En eenmaal gestart beseffen die mensen dan plots dat een zaak starten handenvol geld en tijd vergen. Als je zoiets onvoorbereid tegenkomt, is het meer dan logisch dat je er snel de brui aan geeft, toch?
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 9491
15-8-2004 23:03
De reden voor die drempels:
2e jaar komt de balastingen met de aanslagen,
aanslag eerste jaar, en meteen voorlopige aanslag voor het tweede jaar erbij.

5e jaar hebben veel bedrijven voor het eerst een echte bezichtinging van de boeken en ook bezichtiging ter plaatse van de belastingen.
En tja, leg dan die mercedes (MG razz :p ) en dat zwembad maar eens uit.......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
16-8-2004 00:59
En het klopt. Het is ontzettend stoer om te zeggen dat je een eigen zaak hebt. Vervolgens liegen over je verdiensten (doet iedere Nederlander geloof ik), beetje stoer in de kroeg zwaaien met een paar briefjes van 50 die je uit je broekzak haalt etc.
En dan komt de realiteit. Een goeie administratie, hard werken en met name heel veel doorzettingsvermogen. Het is niet altijd leuk. En dan haken de jonge startende ondernemers hard af.
Voor de uitzonderingen hierop barst ik van het respect!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 9491
16-8-2004 20:54

Elcee schreef:

Vervolgens liegen over je verdiensten (doet iedere Nederlander geloof ik), beetje stoer in de kroeg zwaaien met een paar briefjes van 50 die je uit je broekzak haalt etc.
Mijn standaard antwoorden op de vraag wat we met ons eigen bedrijf verdienen:
In slechte tijden zeggen we altijd dat we er van kunnen eten....
In goede tijden zeggen we altijd dat we geen armoe lijden.... sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BlazerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 5-1-2011
Berichten: 81
17-8-2004 01:21
Dat van die credit cards krijg je al iets eerder dan 5 jaar....Maar wat pas echt erg is: al die ongevraagde post van drukkerijen en groothandels voor kantoor spullen enz.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
17-8-2004 03:01
Maar die gold card moet je toch echt even op wachten!
En dan zeker niet op ingaan....
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
17-8-2004 04:09
Me ouders hebben toch die dierenwinkel, nouja, me moeder, niets dan ellende..

Eerste jaar ging goed, vorige eigenaar beloofde hoge omzetten, wat ook KLOPTE! Echter, pas nu, na een 6 jaar bezig te zijn beginnen HEEL LANGZAAM KLEINE en dan bedoel ik echt KLEINE verdiensten te komen, weinig, maargoed... Dus de eerste jaren is het niet allemaal rozegeur & manenschijn.

Overigens heeft de dierenwinkel VEEL tegenslagen, ik geloof dat 70% van de bevolking de dierenbenodigheden gewoon in de supermarkt koopt, trek die ervan af, hou je een kleine 30% over, toen kwam de euro: toen was er een hele erge periode... Mensen gaven weinig uit, omzet daalde enorm, nu moesten we wat anders erbij doen, om zo toch de zaak staande te houden. Rondkomen elke maand lukt vrijwel net, wel moet ik zeggen:

Zonder deze winkel, was het hier thuis niet zo goed eraantoe... We hebben het niet te breed, maar draaien ook niet elk dubbeltje 10 X om. Boot, Auto, Huis... 2 Kinderen (waaronder ik ;-) dus.. Toen had me vader ook nog tegenslagen bij de KPN, maargoed.

Weet niet of dit wat toevoegd, maar idd; een eigen bedrijf HOEFT HELEMAAL NIET sjiek te zijn, leer liever door voor tandarts o.i.d... Want die gasten hebben het volgens mij echt goed. (onze tandarts ook, een huis van shocked 8O Zwembad, boot, caravan (ownee: camper) kinderen stuk of 3... pfff, niet normaal, lekker 4 weken dichtgooien in de vakantie, wat wij dus NIET kunnen permiteren.)

Mvg Edie
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
17-8-2004 10:05
Ben ik blij dat ik niet doorgeleerd heb voor tandarts laugh :D
ik doe de hele winter niks wink ;)
Zwembad heb ik van af gezien,heb de noordzee voor de deur laugh :D

Wat je niet moet vergeten dat het bedrijf van je ouders(dierenwinkel) nog een extra heeft.
Als het bedrijf loopt en er een moment komt dat jouw ouders ermee stoppen dan brengt dat bedrijf een aardig bedrag op aan bijv onr goed en goodwill.
Dat is spaarpot voor de toekomst.

persoonlijk heb ik liever een dierenwinkel dan dat ik in al die bekkies moet wroeten.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)