Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 64 van 289)
Moderator(s): Dré
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
5-10-2004 21:54
Het volgende stond bij apparatuur:
Hier volgt een lijst van onze apparatuur.

Het is nog niet egt veel maar we zijn druk bezig om meer spullen te kopen.
ons geld is op maar al het geld dat we verdienen gaat op aan onze drive-in.
Misschien is het beter als je goed nederlands typt.
Nu ook via de .eu te bereiken.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-10-2004 22:19

RoOoYtJuH schreef:

Wat zouden wij kunnen vragen voor de Drive-in? ashamed :$
Als ik zo de reactie hierboven lees, nieuwe apparatuur.
Maar dat is natuurlijk onzin, zijn we allemaal begonnen met een top off the bill set?

Ik in iedergeval niet. die set komt er pas na wat jaren draaien en dus geld verdienen. Voor iemand van 14 heb je het best redelijk voor elkaar.
Een vriend van mij zegt namelijk dat we nu veels te weinig vragen...
Wat noem je veel te weinig?

Wat je ongeveer kan / moet vragen is moeilijk te zeggen.
Meerdere factoren spelen mee, je discoset, je ervaring, je cd collectie ...... noem maar op.

[OFF TOPIC schreef:

Dat je site overigens niet door de schoonheids prijs verdiend is wel duidelijk, maar daar heb je gelukkig een ander topic voor wink ;)

Martin.
kvm entertainment
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
5-10-2004 22:27

kvm schreef:

RoOoYtJuH schreef:

Wat zouden wij kunnen vragen voor de Drive-in? ashamed :$
Als ik zo de reactie hierboven lees, nieuwe apparatuur.
Maar dat is natuurlijk onzin, zijn we allemaal begonnen met een top off the bill set?
Ik blijf erbij. HUUR dan!! Als je een goede naam op wilt bouwen doe je dat niet met slecht apparatuur, bovendien gaat het hier alleen om de versterking/speakers.

Die dx-1000 en 2x cdj20's zijn ruim voldoende. Alleen een set MC12's wil je nog niet gebruiken als bijzettafel.. en of je dan 14 bent of niet, een goede reputatie bouw je daar niet mee op!

Proberen het zo uit te werken dat je genoeg geld verdiend om te kunnen huren en daarnaast te sparen. Vul dat aan met een bijbaantje (voor zover mogelijk) en je komt al een heel eind.

Het vergelijk 'ik ben ook niet begonnen met topspul' vind ik persoonlijk geen goed argument, daar het zo simpel beter kan...
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
5-10-2004 22:29
met 2 x mc15 of whatever ken je echt wel simpele feestjes doen, neem aan dat de mc12 het niet veel minder zal doen?
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
5-10-2004 22:44
Ben het wel met Speakerfreak eens, de DAP MC12 en MC15 vallen nog best mee hoor, en op den duur goedkoper dan huren (je kan ze namelijk ook weer VERhuren ;-)

EN als je mij al ziet.. Heb nog nooit meer dan pakweg 50 man hoeven draaien, en voor op menig feestje waren die luidsprekers best voldoende..

Ps; De MC8 en MC10 vind ik WEL erg triest worden in geluidskwaliteit i.o.v. MC12/15. Maar leg gewoon een kleine 15 Euro per box meer neer, en neem de RW15, DAN heb je echt iets leuks te pakken (voor 't geld..).
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
5-10-2004 23:01
Nou sorry hoor, maar op deze manier valt het dan ook wel te verdedigen om een feestje te gaan doen met 4 gamma boomboxen...

Dat je tot een bepaalde leeftijd respect moet hebben dat iemand al zover is gekomen ben ik absoluut met KVM eens, maar er zijn wel grenzen!

Het gaat hier over luidsprekers die je absoluut niet serieus kunt nemen. En alleen maar omdat het wat jongere mensen betreft moet dat maar geaccepteerd worden?

Áls je een kans wil maken dit lekker als hobby verder op te bouwen vind ik het gewoon jammer dat alle zuur verdiende centen in spullen gestopt word waar je niets aan hebt.. En dat bevorder je toch wel als je gaat roepen dat dit best wil voor een klein feestje.

Ik wou dat iemand mij het aanschaffen van een stel raveland speakers had bespaart, allerlij hifi-spullen en een waardeloos mengpaneel. dan had ik mijn huidige setje toch zo een jaar eerder aan kunnen schaffen. (ik bezit overigens geen eindversterking/speakers.. altijd nog een tevreden huurder - misschien dat ik het daarom wel zo promoot wink ;) )
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-10-2004 23:35
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 5-10-2004 23:38

massive schreef:

Het vergelijk 'ik ben ook niet begonnen met topspul' vind ik persoonlijk geen goed argument, daar het zo simpel beter kan...
Blijkbaar heb je iets tegen die Dap boxjes. En een gamma boombox is heel wat anders.
Met die kastjes kan je best wel kleine feestjes doen, echt super is het niet, maar zoals ik al zei we zijn allemaal ooit eens begonnen.

Ik vindt het een zeer goed argument, mede door die zelfbouw boxjes die ik had, veel geld verdient, want huren was niet nodig. Vergeet niet wat een beetje versterker met boxen kost aan huur, dat geld plus je eigen "kosten" moet je dan voor een avond vangen.

Als 14jarige kan je prijs ook niet te hoog zijn.

Persoonlijk huur ik niets en heb ook nooit gehuurd.

Martin.
kvm entertainment
JoepvandemortelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 13-6-2024
Berichten: 170
5-10-2004 23:35
Ik denk ook niet dat roOoYtJeH veel in kroegen, op bedrijfsfeesten etc. zal draaien. En het is toch leuk om op een feestje van je buurman,oma,tante,kennis, te mogen mogen voorzien van licht en geluid? Ik ben zelf ook zo begonnen alleen ging ik toen niet "on the road" met de apparatuur.

Wat ik roy aanraad is gewoon lekker door te gaan met zijn hobby en flink te sparen. Maar denk erom, het is een dure hobby.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 9473
5-10-2004 23:42
Gewoon er aan werken dat het allemaal wat strakker en netter staat, niet alles los op een tafel......Dan is het al een heel ander gezicht.

En zo snel mogelijk die sky truss eruit gooien, liever dan een stel statiefjes kopen, met een t barretje. Sky truss is te zwak, en kost te veel tijd om neer te zetten.
Na 10 keer neerzetten, breken de eerste onderdelen al af....
En wat je moet vragen, moet je zelf weten.
Je moet eigelijk precies zoveel vragen als dat ze je willen betalen, geen cent minder...... laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
5-10-2004 23:50

kvm schreef:

Blijkbaar heb je iets tegen die Dap boxjes. En een gamma boombox is heel wat anders.
Leg mij dan eens uit wat het verschil is tussen:

DAP MC12:
1x piëzo tweeter
1x 12" speaker met droevige t&s parameters
89 euro p/s

Gamma Boombox:
2x piëzo tweeter
2x 8" speaker met droevige t&s parameters
65 euro p/s

Gebruikt dap misschien beter tapijt ofzo? Of zitten er minder weekmakers in de plastic beschermhoekjes? hoor het graag hoor...

Ik zie er echt het nut niet van in om ook maar iets positiefs over die dingen te zeggen.. kan ze gewoon niet bedenken.

Maargoed, misschien ben ik wel te perfectionistisch dan. Ieder staat natuurlijk vrij om deze speakers wél te adviseren als een goed begin om een drive-in show te starten.
Denk dat je hier uren over kunt discussiëren, dus wat mij betreft houden we het maar op een (blijvend) meningsverschil happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)