Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 63 van 250)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
6-10-2005 23:42
Moehaha, jouw show past niet eens in die drie kelders samen laugh :D en ik moet nog een heel geniepig smal trappeke af.

Parren verticaal, met mijn Metal Tripod dingetjes plus T4?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 31-10-2024
6-10-2005 23:51
yep, trusshaak eraan en hangen maar
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
7-10-2005 00:13
Hmz, helemaal geen gek idee. Ik denk inderdaad dat ik dat maar ga doen. Bedankt voor de tip.
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
7-10-2005 00:24
Anders parretjes op de grond zetten en tegen muur op laten schijnen. neemt ook minder plaats in beslag als een hele tripod (en als je ze achter je set kan er ook niemand tegen aan lopen)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
TomVIP Lid
7-10-2005 10:12

big bang schreef:

als je ze achter je set kan er ook niemand tegen aan lopen)
Hoeveel ruimte had Syl nou helemaal,
in een krappe ruimte is het op de grond leggen van verlichting,
wat mij betreft een "no no".
Als er veel mensen op elkaar zitten, trappen ze er op.
Niet express, maar gewoon omdat ze het niet zien, of een duwtje krijgen....
RoyStandaard Lid
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
7-10-2005 10:19
Je barretje tegen het plafond zetten en het licht over het plafond laten schijnen. Schijnt in niemands oog, en je hebt toch een beetje terugkaatsing + een mooi effect.
Maar dat is MIJN mening...
SylviaEx Lid
7-10-2005 10:42
Op de vloer kan inderdaad niet. Naast het feit dat de kelder klein is, is-ie ook nog eens erg onpraktisch ingedeeld. De ruimte is rechthoekig, in een tunnelvorm. Aan één lange kant zit een deur, waar ik voor mag gaan staan. Aan de andere kopkant zit de nooduitgang, waar dus niks voor mag staan. Anders was daar mijn T-barretje gekomen, omdat je in het midden nog net wat omhoog kunt en aan de zijkanten helemaal niet.

Precies aan weerszijden van de plaats waar ik mijn opstelling kan maken, zitten links en rechts doorloopjes om van de ene kelder naar de andere te kunnen komen, dus ik heb al nauwelijks ruimte om een tafel neer te zetten, laat staan iets ervoor op de grond. Ik weet op dit moment nog niet eens waar ik mijn speakers op tief kwijt moet, want volgens mij worden ze zelfs in de laagste stand nog te hoog. En om die nou op de grond te zetten... Als het echt niet wil, pak ik een tweede tafel erbij en zet ik ze daar wel op ofzo.

Ik heb trouwens net de ontheffing gehaald, waarvan de éne politiemeneer zegt dat ik er alleen mee mag laden en lossen, en de ander zegt dat ik er ook mee voor de deur mag parkeren. Wat klopt? Geen idee, maar IK ben blond, dus ik ga alleen onthouden wat de eerste persoon tegen me zei razz :p . Op dit moment is het paaltje omlaag, en dat blijft nog een half uur zo, maar juist daarom staat op dit moment de hele gracht vol met vrachtwagens, dus ik kom er toch niet tussen.

Ga nu maar eens die vermaarde "sleutel" halen.

Weet je wat het is. Als ik dit soort logistieke probleempjes zou dichttimmeren in een contract, dan had ik mij een hoop ergernis kunnen besparen, MAAR dan had ik die hele klus dus ook nooit kunnen aannemen. De lokatie is logistiek zowat onbereikbaar, en de ruimte is absoluut te klein. De verantwoordelijkheid hiervoor terugschuiven naar de klant of de uitbater had nooit geleid tot een oplossing. En ik krijg wederom voldoende betaald om deze dikke ergernis na vannacht gewoon lekker van me af te laten glijden (want ik kom maandag als het goed is thuis met een nieuwe mixer, en die wordt voor een groot deel hieruit betaald razz :p ).
TomVIP Lid
7-10-2005 11:55
In geval van nood, kan je boxen op stoelen zetten.
Krukken zou ik niet doen, want die zijn te wankel.

Rechtop op de grond zetten, word het geluid gegarandeerd dof.
Mocht het zo zijn dat je niet anders kan dan je boxen op de grond te zetten;
leg ze dan een beetje schuin met de sepakers omhoog op hun rug.
Dan gebruik je de welving van de kelder voor de weerkaatsing van je geluid.
Als het geluid een klein beetje vrij het plafont kan bereiken, zal je het resultaat reuze meevallen.
ArjankippensStandaard Lid
Sinds: 1-12-2003
Laatste: 20-2-2013
7-10-2005 13:18
Sylvia, ik vind dat juist jij ideaal materiaal hebt om dat feest tot een prima eind te brengen, zeker logistiek gezien. Niet veel zwaars, alles in kleine flightcases. En daarbij ben je zelf ook lekker klein wink ;)

Ik zou je rcf wel zo hoog mogelijk neerzetten, ik vind op een stoel niks. Het komt onproffesioneel over en het klinkt gewoon beter op oorhoogte.
SylviaEx Lid
7-10-2005 15:45
Nou, het spul staat er. En inderdaad Arjan, als het met mijn drive-in showtje niet kan, dan kan het met geen enkele show.

Lachen joh, met de auto door het winkelend publiek, en daarna een paar 100 meter in z'n achteruit terug in een smalle straat vol terrasjes waarbij iedereen zijn stoel natuurlijk half op de weg heeft staan. Echt aso hoe kwaad sommige mensen dan op je worden trouwens. Ik heb gewoon een vergunnig, mag erin en rij met 5km/u heel langzaam met de massa mee, en dan nog heb je van die lui...waarvan je denkt, zal ik NU eens even een flinke peut gas geven.

Boxen staan op statief, waarbij ik de bovenbuis gewoon helemaal niet heb uitgeschoven, paste precies.

Parren zitten verticaal en omlaag gericht aan de Tripod, en mijn HipHop heb ik d'r ook nog maar even bij aan geschroefd. Zit wel een beetje op rottige ooghoogte, maar die hoeft toch niet non-stop aan, alleen maar als de vloer vol staat en het dak er eventjes af moet. Echt supertof is het niet met die parren, want iedereen kan er gewoon bij. Maar dat was ook het geval geweest als ik ze gewoon horizontaal op het statief had gezet, het plafond is gewoon te laag. Gelukkig komen er geen kinderen.

Ik heb mijn camera niet hier, zal eens zien of ik er nog eentje van de buren kan lenen voor een impressie.

Veel dank voor jullie meedenken happy :) .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)