Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin
(1451 reacties. Pagina 63 van 146)Moderator(s): Dré
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 29-8-2008 00:18 |
ok regels zijn regels, maar kijk eens rond bij een gemiddelde opbouw van een grote gig, neem 5 foto's van het geheel tijdens het opbouwen en zoek de (arbo) fouten... Wedden dat je zo aan 20 komt? | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
LEDesignStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-4-2004 Laatste: 26-5-2017 Berichten: 744 | 29-8-2008 00:21 |
Vind een arbo foutje wel net even iets anders dan ongezekerd overstappen op hoogte. Arbo foutje kost je je leven niet, een ongezekerde misstap wel. | |
Vergeet niet te lachen | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 29-8-2008 09:20 |
Tot die ene keer dat het net wel fout gaat ........ Dan ben je uit de roulatie dan hebben ze WEL een vervanger....dan ben je dus niet meer onmisbaar. Martin. | |
kvm entertainment | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 29-8-2008 10:07 |
Mijn eigen veiligheid en die van mijn apparatuur gaat toch echt voor de belangen van de opdrachtgever hoor. Zo kwam ik laatst ergens in een kroeg voor een beachparty. Heel de tent vol zand gestort. Ga daar maar ergens staan zegt ie... ja daaaaaag! Je regelt maar een podium en 2 man om de apparatuur ernaartoe te dragen, anders kan ik alles weggooien aan het einde van de avond! | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 29-8-2008 10:25 |
Douwe schreef: Nee, gedaan!Als je de enige bent die dat truckje op die plek kan ben je onmisbaar bij een tour. Dat we allemaal wel eens dingen doen die net niet kunnen, prima... vaak gaat het goed en is het goed zo. Maar wanneer je ziek bent en dan effe op hoogte ongezekerd een overstap maken?? Dat je miss maar een lijn zou hebben, owke, ik kan er nog inkomen. Een collega gaat mee tot waar ie kan en houdt je in de gaten. Jullie beiden kunnen nog inschatten of die ene lijn ook goed is. Maar met slechts een beetje moed en hopen dat de grond niet hard aankomt "gedachte" dergelijke acties maken?? NOWAY lj aan: 42 graden koorts sta jij niet op je benen, maar zou jij dromend/ ijlend in een bad met ijs liggen. bij 42,3 uit mijn hoofd gaan je bloedcellen namelijk koken! 40 graden koorts is al niet misselijk. Alles daarboven heb je geen goede controle meer over je lichaam en zal je omgeving echt wel merken dat het tijd wordt voor een ambulance en opgeleidt personeel die weten wat ze met je moeten doen... Yourlive: idd dan is het ja daaaggg!! U regelt maar. Waar kunnen wij intussen een bakkie koffie doen? Staat gewoon heel duidelijk in contract, zo niet geregelt tja je regelt maar wat. Hetzelfde met die tentfeestjes waar er geen vloer is maar of we alles maar op het gras willen droppen. Nee dat willen we niet. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
DJefkeStandaard Lid Uit: België Sinds: 27-6-2008 Laatste: 15-5-2019 Berichten: 262 | 29-8-2008 10:35 |
Grappige discussie is dat hier geworden. Ik vind ook dat "the show must go on". Ik ben ook "nooit" ziek, ook niet als ik in de week voor mijn baas werk. Maar als het niet kan, kan het niet. Als je ziek bent, hoor je in je bed. Uiteindelijk is niemand onmisbaar of onvervangbaar. Voor echt belangrijke klussen zorg gewoon dat je alteen backup hebt. Ik vind het trouwens wel hilarisch dat een bedrijf voor een prestige-klus geen backup-plan voorziet als er iemand ziek wordt voor een "prestige-klus". Ik zie ook niet echt het prestiege in "toch gewoon maar een uurtje een standaard lijstje nummertjes afdraaien", maar dat ligt ongetwijfeld aan mij. | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 29-8-2008 14:47 |
YourLiVe schreef: Ik snap alleen nog steeds niet waarom er perse niemand anders mag staan als er toch alleen maar een standaard riedeltje platen afgedraaid hoeft te worden. Klinkt niet als iets wat een andere allround dj niet zou kunnen. | |
Light Image | |
Dj-ozzStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-1-2008 Laatste: 31-3-2012 Berichten: 123 | 29-8-2008 15:08 |
Laat ik me dan ook even erin mengen, vanavond ga ik het ook doen, met een been in het gips draaien. Heb vandaag gezorgd dat mn been van enkel tot lies in t gips zit. Maar vanavond gewoon draaien, opbouwen help ik waar het kan, en ik kan er best op staan hoor:) Het ligt er ook aan waar je pijngrens ligt;) | |
"Maar voor de rest ben ik niet gek hoor" | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 29-8-2008 16:53 |
In de entertainment sector, maar bijvoorbeeld ook als topsporter, moet je in staat zijn om je fysieke grenzen te verleggen. Ik ben het met iedereen eens die vindt dat de standaard loonslaaf-"ziek is ziek”-houding niet opgaat in dit werk. Wel vind ik dat er daarbij een verschil is tussen een hoofdact (zanger van band, dj van naam etc.) en mensen die ondersteunende functies vervullen. No offence lichtpikkies, maar jullie vallen m.i. onder de laatste groep, al kan je nog zoveel kunstjes. Mijn grens als het om doodziek werken gaat ligt bij mijn eigen veiligheid en die van mijn klanten. Zodra die in het gedrang komt (en 42 graden koorts kan voor een volwassene levensgevaarlijk zijn, net als een rigger die niet geconcentreerd te werk gaat omdat-ie stoned is van zware pijnstillers), is de show wat mij betreft wél over. | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 29-8-2008 21:43 |
Sylvia schreef: Mijn grens als het om doodziek werken gaat ligt bij mijn eigen veiligheid en die van mijn klanten. Zodra die in het gedrang komt (en 42 graden koorts kan voor een volwassene levensgevaarlijk zijn, net als een rigger die niet geconcentreerd te werk gaat omdat-ie stoned is van zware pijnstillers), is de show wat mij betreft wél over.Ik heb een opdrachtgever waar ziekte niet onder overmacht valt, alleen accuut sterftegeval van naaste familie, zelf naar het ziekenhuis moeten of andere echte "noodtoestanden". Ziekte valt wel degelijk onder overmacht. Daar lijkt mij ook geen discussie voor nodig. Met 42 graden koorts, of een lekkere hernia ga je niet stoer doen en laten zien wat je nog kan.Meest "vreemde" vind ik punt 2, misschien vreemd genoeg een paar keer meegemaakt. Welliswaar niet accuut (lees tijdens een optreden) maar dat is nu net de vreemde toevoeging. Mocht ik op dat moment een begrafenis of crematie hebben van een familielid dan heeft dat WEL voorrang. Bij die paar keer dat ik het heb meegemaakt was het wel onder het motto "The show must go on", en uiteraard in overleg. Bij een (wat oudere)zangeres heb ik het ook meegemaakt, net voor de show kreeg haar dochter een telefoontje dat haar vader was overleden. Zij heeft toen besloten het pas te vertellen nadat haar moeder had opgetreden.... En zo ken ik nog een verhaal wat nog erger is. (uiteindelijk eindigt die ook met, het werk gaat door, "Het is wel mijn boterham".) Als je voor een baas werkt, zal bovenstaand er ongetwijveld anders uit hebben gezien. Martin. | |
kvm entertainment |