Forum > Geluid

Het Ecler Nuo5-topic

(621 reacties. Pagina 60 van 63)
Moderator(s): Dré
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
15-8-2007 22:22
Eergisteren mijn nou opgehaald bij Dré

Jawel, als eerste de handleiding gelezen happy :)

Nu kom ik het volgende tegen:
This VCA system allows you for example to use a channel with no input signal as an “effect output fader” (WET
signal): choose the channel 5 for example with no input signal, assign it to the effect processor (FX SEND), and
use the VOL knob to control the effect processor output. If you keep the channel 5 VOL up, you can play a Delay
effect on any channel assigned to the effect processor (FX SEND) and use the proper channel fader as a “Send to
effect” fader: if you close it, you will hear only the Delay feedback with no original signal.
Mijn Engels is redelijk, mijn intellecht kan vele aan, maar ik snap ut ech nie ashamed :$

anders benaderd...
ik wil een loopje maken. Dus delay 4 beats en time parameter op oneindig. (100).

Kan dit middels het bovenstaande?
niet nodig
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
16-8-2007 10:06
Ik snap er ook weinig van. Wel weet ik dat de interne effectunit kijkt naar de stand van de faders. Als die allen dicht zijn gaat de effectunit ervan uit dat geluid niet gewenst is en zal hij ook de output van de effectunit in mute gooien. Als je nu (met niets op het kanaal aangesloten) de onderste volumeregelaar van kanaal 5 openzet zal deze gate actie niet uitgevoerd worden.

Dit kan handig zijn als je een effect op kanaal 1 wilt uitvoeren waarbij Kanaal 1 niet in de mix zit MAAR wel het enige kanaal is dat naar de effectunit toegestuurd wordt. In zo'n geval zou de effectunit geen output geven (alle geroute faders (1 in dit geval) staan immers dicht). Selecteer nu kanaal 5, draai z'n gain open (met niets aangesloten op z'n input) en de gate functie komt te vervallen. Voila… Een puur wet signaal van Kanaal 1 in de output van je mixer.

Verder dan dat ben ik er nooit mee gekomen ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-8-2007 10:41

Dré schreef:

Ik snap er ook weinig van. Wel weet ik dat de interne effectunit kijkt naar de stand van de faders. Als die allen dicht zijn gaat de effectunit er vanuit dat geluid niet gewenst is en zal hij ook de output van de effectunit in mute gooien. Als je nu (met niets op het kanaal aangesloten) de onderste volumeregelaar van kanaal 5 openzet zal deze gate actie niet uitgevoerd worden.
Vrij simpel toch? Je kunt een fader van een ongebruikt kanaal gebruiken als WET-volume-regelaar voor je FX-unit?
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
16-8-2007 10:57

JeroenVDV schreef:

Vrij simpel toch? Je kunt een fader van een ongebruikt kanaal gebruiken als WET-volume-regelaar voor je FX-unit?
Laat me dan eens zien hoe? Ik zorg voor de Nuo, jij voor de demo.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
16-8-2007 11:07
BEdankt Dré en Jeroen.

Deel 1 van jullie antwoord begrijp ik en klopt ook met zie qoute. (hoewel het me nog niet helemaal gelukt is)
This VCA system allows you for example to use a channel with no input signal as an “effect output fader” (WET
signal): choose the channel 5 for example with no input signal, assign it to the effect processor (FX SEND), and
use the VOL knob to control the effect processor output. If you keep the channel 5 VOL up, you can play a Delay
effect on any channel assigned to the effect processor (FX SEND)
Nu deel 2:
and use the proper channel fader as a “Send to
effect” fader: if you close it, you will hear only the Delay feedback with no original signal.
Hier ben ik nog niet helemaal uit.

Al met al een leuk stukje speelgoed zo'n nuo 5 happy :)
niet nodig
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-8-2007 11:08

Dré schreef:

JeroenVDV schreef:

Vrij simpel toch? Je kunt een fader van een ongebruikt kanaal gebruiken als WET-volume-regelaar voor je FX-unit?
Laat me dan eens zien hoe? Ik zorg voor de Nuo, jij voor de demo.
Stuur maar op laugh :D Wil ik zelfs m'n XTC wel naar jou opsturen.
Light Image
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
16-8-2007 11:14
@Jeroen,

ik heb de nuo hier en nog die plaat die je al tijden wilde hebben (swenson & gielen - beauty of silence)

ik voel een koffie/demo momentje aankomen?
niet nodig
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-8-2007 11:18

mutz schreef:

@Jeroen,

ik heb de nuo hier en nog die plaat die je al tijden wilde hebben (swenson & gielen - beauty of silence)

ik voel een koffie/demo momentje aankomen?
Heel, heel, heel goed plan laugh :D!

Mag jij de TT's aanzwengelen want ik kan echt niet met die dingen omgaan. Ben jij vanavond of morgenochtend in Utrecht? Of wacht.. we mailen wel razz :p

Je zet de FX SEND van kanaal 1 (waar muziek speelt) aan, en je zet FX SEND van kanaal 5 (waar geen muziek speelt) aan. Als effect kies je voor delay. Vervolgens schuif je de fader van kanaal 1 naar beneden en kanaal 5 omhoog; je hoort alleen een WET-signaal waarvan het volume te regelen is met de fader van kanaal 5! Beetje spelen met rytmisch de FX SEND van kanaal 1 aan-en-uit zetten en je kunt op wereldtour.
Light Image
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
29-9-2007 18:30

Tjabbe schreef:

De reserve-zekering knalde er ook meteen uit. Dat wordt terugsturen :(
Hier precies het zelfde probleem! Had hem 4 uur in gebruik wil hem in PC modus zetten.. BOEM.. nieuwe zekering erin en opnieuw aangezet BOEM..

Hoe kan dit?
I Love House Music!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-9-2007 00:10
PC wel goed gekoppeld aan de randaarde en ook de Nuo5 netjes aan de randaarde hangen? Mij gebeurde het namelijk ook toen ik de pc aan een ongeaard stopcontact had hangen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)