Forum > Geluid

dateq apollo of de lpm 7.3??

(51 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
SquilexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-9-2003
Laatste: 25-10-2012
Berichten: 19
9-7-2004 02:24
Zelf werken we bij onze drive-in ook met 7.3. Voor mijn dj booth thuis ben ik ook aan het twijfelen tussen een 7.3 en Apollo. Heb momenteel een DX-1000 en hier zit een "Y-Split" op en die vind ik persoonlijk wel fijn om zo nu en dan te gebruiken. De Apollo heeft deze functie ook, maar hoe zou je zoiets dan kunnen nabootsen op een 7.3? Gain van het ene kanaal iets meer openzetten, dat je die iets harder hoort door je koptelefoon, dan het kanaal dat "open" staat?! Alleen moet je dan niet vergeten als je dat kanaal open zet, de gain weer terug te draaien... geen handige oplossing dus. En om nu meteen een (andere) monitorset te kopen is ook weet wat...

Dré schreef:

Nope. Vanaf de 7.2 zitten ze profi en modulair in elkaar. Daaronder is het onder de motorkap nogal hobby-achtig. Dus mooi van buiten, minder van binnen. Nog steeds best wel heel behoorlijk MAAR reparaties zijn moeilijker (en dus duurder in onderhoud).
Eerst was ik van plan de Apollo ter zijne tijd te halen, maar nu ik hoor het hierboven ook heb gelezen begin ik te twijfelen...
Don't Copy Music
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1370
9-7-2004 13:58
Meestal draai ik de toonregeling van het in te mixen kanaal iets (of heel veel) omhoog om deze wat beter te horen. En dan de band waar het meeste detail zit (dus meestal mid).

En als je het dan nog niet hoort, inderdaad de gain omhoog van het in te mixen kanaal, en later terug.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)